Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
Witam
Walczę obecnie z wibracjami kierownicy i karoserii powyżej 100km/h. Najgorzej jest przy 120. Wykluczone zostały koła i ich wyważenie na 100%. Półośki nie wydają się mieć luzu. Łożysko podpory jest sztywne, nic tam się nie dzieje. Jedynie jak chwycę za kielichy od przegubów wewnętrznych i szarpnę mocno góra-dól to trochę pracują. Ale nie nazwałbym tego luzem. Te pracowanie jest w równym stopniu na półosi lewej i prawej. Czy ktoś przerabiał ten problem i udało mu się rozwiązać? Jestem trochę podłamany bo auto jeździło jak po stole. A tu stopniowo pojawiały się te wibracje. Obecnie jazda powyżej 110km/h jest bardzo denerwująca. W zawieszeniu nie mam żadnych luzów. Przy hamowaniu nie ma żadnych dodatkowych wibracji. Starałem się zaobserwować i nie czuje tych wibracji np. na pedale sprzęgła czy lewarku zmiany biegów. Masuje tyłek i wibruje kierownica że aż to widać gołym okiem. Nie ma znaczenia czy przyśpieszam, jadę równo lub hamuje silnikiem. Przy 120 wciskałem sprzegło i jechałem na luzie. Brak zmian w wibracjach które ciągle występują. Brak również luzów na łożyskach kół. CO ciekawe wibracje całkowicie zniknęły po przekroczeniu 170km/h i nie pojawiły się do ponad 200km/h bo do tylu się rozpędziłem na autobanie. Serdecznie proszę osoby który przerabiały ten irytujący problem o podpowiedz co było u nich problemem. Pozdrawiam |
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
Mogła się rozwarstwic któraś opona i po wyżej jakiejś prędkości tworzy się lekkie jajo i bije... sprobuj kolego podnieść auto do góry zdjąć koła i wtedy odpalić i na postoju wrzucić bieg i bujnąc go do tych 110 na liczniku. Najpierw z kołami potem bez dla porównania. .. kiedyś w Opolu miałem podobna sytuację.
|
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
Cytat:
Całe koła podmieniałem i nic to nie zmieniło. Dlatego felgi i opony zostały wykluczone. |
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
A luzów na przegubach łożysku nie ma ?
Pytam bo ja też mam takie drgania na kierownicy przy 100km/h |
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
No właśnie jako takich nie ma. Jedynie luz wzdłużny który musi być aby półoś pracowała na długość. Łożysko sztywne. Grama luzu. Nurkowałem już pod auto wielokrotnie i nic nie mogę się dopatrzeć. Opony roczne wyważone. Oprócz tego podmianka która nic nie dała.
Chyba że pożyczyłbym koła od kogoś kto nie ma żadnych wibracji ale niestety do Mondeo nie mam od kogo. Ale z racji tego, że te wibracje nasilały się stopniowo wykluczyłbym koła mimo wszystko. Regularnie jeżdżę po autostradach dlatego temat jest dla mnie bolesny. Przychodzi mi do głowy jeszcze sprawdzenie poduch silnika i skrzyni. Półosie zostawiam na sam koniec bo nie mam do nich zastrzeżeń. Nawet osłony są w idealnym stanie. W żądną dziurę też się nie wpakowałem. Jeżdżę raczej spokojnie. O ruszaniu z piskiem opon mowy nie ma. |
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
Felgi, felgi. Sprawdź czy masz proste.
|
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
a klocki i tarcze w jakim stanie ?
wystarczy moment żeby się zwichrowały |
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
Krzywa (pogięta) felga. Też tak miałem
|
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
Dzięki koledzy za rady i sugestie.
Tarcze są proste. Przy hamowaniu nie mam żadnych wibracji. Zanurkowałem pod auto. Co prawda niedziela ale to jedyny luźniejszy dzień. Wałek prawej półosi sztywny. Łożysko podpory nie ma grama luzu w żadną stronę. Przeguby zewnętrzne sztywne. Grama luzu. Co do wewnętrznych jest jedynie lekki luz obrotowy. Jakieś 0,5cm na oko. Luz ten jednakowo posiada zarówno przegub wewnętrzny lewy jak i prawy. Test z kręceniem podniesionymi kołami prawidłowy. Nic nie hałasuje, puka. Jeszcze raz obejrzałem osłony. Wszystko idealne. Czy luz obrotowy przegubów wewnętrznych nieduży jakieś 0,5cm jest normalny? Luz jednakowy z lewej i prawej strony. Auto ma autentyczny przebieg 218 tys km. Dzisiaj znowu wskoczyłem na autostradę. 160km/h - 170 i stól. Żadnych drgań. Nie mam pojęcia o co chodzi. Największe wibracje kierownicy i karoserii są od 120 do 140km/h. Koła sprawdzane, wyważane. Podmieniałem na inny komplet. Co prawda nie jakiś super ale zawsze. Chyba że pożyczę od kogoś koła kto nie ma żadnych drgań skoro koledzy mimo wszystko sugerują koła. EDIT: zapomniałem napisać że gwałtowne przyspieszanie, hamowanie silnikiem i jazda na luzie nie mają wpływu na występowanie wibracji, ciągle tak samo. Cytat:
|
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
Dokładnie tak.
Zaczyna drżeć po przekroczeniu 110 szczyt jest przy 120 po przekroczeniu 140 cisza do 200 :P trochę się zmniejszyły drgania po "prostowaniu" ale nadal są wibracje. Zastanawiam się nad przełożeniem gum na stalowe felgi - moje mają już 10 lat i w zasadzie ... Kiszka, poharatane o krawężniki itd, itp. |
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
Krąży legenda że stalówki w Mondeo są bardziej miękkie niż Alu. Tak przynajmniej mawiają górale. ;)
Pozwolę sobie przypomnieć moje główne pytanie do osób przerabiających temat: Czy luz obrotowy przegubów wewnętrznych nieduży jakieś 0,5cm jest normalny? Luz jednakowy z lewej i prawej strony. Półosie jako tako nie mają luzów góra dół. Jedynie jak już się mocno szarpnie to trochę pracują. Ale luz to nie jest. I również jednakowo lewa i prawa strona. |
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
Jak wykluczyles tyle rzeczy to pozostaje wymiana sprzęgła .przerabialem ten problem.Kiedy robiłeś sprzęgło?
😂 |
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
Sprzęgła nie robiłem w ogóle. Ale po naciśnięciu pedału sprzęgła przy 120km/h (jazda na luzie) wibracje w żaden sposób się nie zmieniają. Dodatkowo nie czuje nic na pedale i lewarku zmiany biegów. Jedynie buda i kierownica.
t.runo A u Ciebie kolego co się działo i jakie miałeś objawy? |
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
U mnie trzepalo buda niemiłosiernie właśnie w takim zakresie prędkości, identyczne objawy. Nikt nie wiedział o co chodzi i traf chciał że padło sprzęgło. Zaczęło się ślizgac .Po wymianie wszystko ustąpiło Okładziny sprzęgła były nierówo wytarte i cały samochód wpadał w wibracje. Jak wykluczyłes tyle zeczy to pozostało sprzęgło
|
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
Byłem u zaufanego dla mnie mechanika który nie raz już uzdrowił mi auto w ciężkich diagnostycznie przypadkach.
Półosie na 100% zdrowe. Nie mają praktycznie żadnego luzu góra-dół. Poduszki skrzyni i silnika sprawdzone łyżką. Brak luzów. Wszystko sztywne. W zawieszeniu wszystko ok. Pozostaje mi chyba tylko mimo wszystko dorwać, pożyczyć inny komplet kół od kogoś kto nie miał żadnych wibracji. Co prawda robiłem już podmiankę ale tamtego kompletu pewien nie byłem. Podobno w obecnych czasach, pomimo że maszyny coraz lepsze są cyrki z wyważaniem kół. Mało który zakład robi u siebie kalibrację wyważarek. A potem kwiatki widać. Odpadające odważniki to też nierzadki przypadek. Ot Polska. |
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
Książkę mógłbym już napisać na temat telepania w zakresie 100-130km/h. Oczywiście pierwsze, że źle wyważone, po paru poprawkach pojechałem gdzie indziej ale było to samo – parę reklamacji i zmiana miejsca – łącznie z 10 miejsc po 3 reklamacje(letnie i zimowe). Później powiedzieli mi, że opony na pewno pod wpływem temperatury się odkształcają (były w połowie dobre), więc zmieniłem na nowe z wysokiej półki i dalej to samo. Parę bezsensownych wyważań i diagnoza, że felgi krzywe, więc prostowanie, łącznie wszystkie 4 i dalej to samo. Kolejnym krokiem było, że na pewno zawieszenie więc przegląd na paru stacjach diagnostycznych (w między czasie wymiana tarcz klocków i sprzęgła, dwumasy, oraz ze 2 razy geometria) i dalej to samo. Dodam, że aby wyeliminować elementy silnika, sprzęgła to rozpędziłem się i wyłączyłem silnik – dalej to samo!
Jeżdżąc po Polsce jak już telepanie się nasilało podjeżdżałem na wyważenie – trochę było lepiej na kilkaset km, aż w końcu podjechałem do jakiegoś garażu gdzie jak gościu mi wyważył koła ( w sumie to zabłądziłem) to było niemalże idealnie (przynajmniej na ok 20kkm – bo teraz znów zaczyna mocniej bić). Każde koło wyczyścił dokładnie szczotka druciana i później opłukał, na wyważarkę koło delikatnie wsuwał a nie walił bo tym metalowym elemencie( co według mnie doprowadza do minimalnych skrzywień i rozkalibrowania). Jedną oponę zdjął i założył ponownie obracając ja aby zniwelować różnice (a nie nawalić ciężarków). Po wyważeniu koło przesuwał na maszynie i sprawdzał drugi raz czy jest prawidłowo. Samo auto lewarował za punkty montażowe aby nie niszczyć progów, co więcej podkładał gumowe krążki. Każda śrubę przesmarował smarem wysokotemperaturowym i dokręcił kluczem dynamometrycznym. Po całej operacji powiedział, że za jakieś 100km mam przyjechać ponownie to sprawdzi czy jest dobrze. Podsumowując: Według mnie bicie niemalże w 95% jest spowodowane złym wyważeniem. Wyważanie kół nie pomaga bo 99% serwisów robi to na odwal się. Lewarować czymkolwiek i za cokolwiek, wrzucić na maszynę i dowalić ciężarków bez zastanawiania się aby tylko wypluło 00, aby łatwiej 00 pokazywało zrobić większa tolerancje. A jak klient powraca to zrzucić na inne elementy i pokazać że przecież jest 00 na maszynie. Nie twierdze, że 1g robi wielką różnice i powoduje bicie ale koło wyważone na odwal się jest na granicy bicia –tam ten 1g zrobi już różnicę. Moje auto ma już spory nalot więc domyślam się, że wszystko jest już w jakimś stopniu zużyte i nigdy nie będzie jak nowe. (choćby sama karoseria pracuje i miejsca mocowania zawieszenia już też nie są idealnie co do mm równe jak z fabryki). Każdy taki detal składa się na jakieś tam wibracje ale prawidłowe wyważenie u mnie kół wyeliminowało ten efekt prawie całkowicie. Pozostało lekkie mrowienie. Na to mrowienie już nie mam sił bo jedyne co słyszę od mechaników to kolejne części do wymiany, które i tak nie przynoszą rezultatu a mechanicy do tego jeszcze mają czelność za diagnozę brać. |
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
Zgadzam się z tym co napisałeś. O kalibracji wyważarki czy optymalizacji opona-felga mało kto słyszał. Samo wyważanie też idzie im bardzo szybo bo zapewne tolerancja ustawiona jest dość sporo. A kwiatki potem widać w aucie.
Cytat:
Widzę że masz diesla. Tym bardziej mechanik powinien dokładnie sprawdzić Ci poduszki pod skrzynią i silnikiem łyżką. Czasami nie widać że coś jest zerwane a okazuje się ze dopiero łyżka odsłania rozerwanie. Ja jak już pisałem wszystkie elementy w samochodzie wykluczyłem. Będę kombinował z kołami. Opony mam roczne. |
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
A więc udało mi się dorwać pewne koła z auta na których wibracji nie ma. Niestety w moim aucie na nich nic się nie zmienia i wibrację występują. Z kolei w drugim aucie na moich kołach auto leci jak po stole.
W ten sposób wykluczyłem na 200% koła. Są w porządku. Drodzy forumowicze czy możecie coś doradzić. Ktoś walczył z takim problemem i udało się może go rozwiązać? Będę walczył z tematem dalej ale może ktoś już przerabiał ten ciężki temat i udało się znaleźć przyczynę? Może to w jakiś sposób naprowadziłoby mnie na trop. Sprzęgło raczej też wykluczam bo po wciśnięciu sprzęgła, lewarek biegów na luz wibracje się nie zmieniają. |
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
Miałem taki przypadek w mk3 TDCi z automatem Jatco, tyle że w trochę innym zakresie prędkości bo od 90 do 140 km/h, winna okazała się lewa półoś a dokładniej przegub wewnętrzny który po sprawdzaniu na samochodzie nie wykazywał żadnych luzów. Po wyjęciu półosi także nie było czuć luzu, dopiero po wkręceniu wałka w imadło i przesuwaniu przegubu dało się wyczuć lekkie pstryknięcie. Po rozebraniu przegubu okazało się że na jednej z bieżni zrobiło się kanciaste wgłębienie w którym blokował się "krzyżak" i wszystkie drgania skrzyni i silnika przenosiły się na budę i kierownicę. Operacja dosyć pracochłonna żeby to sprawdzić ale może warto. Prawą półośkę łatwiej się wyjmuje, jak będzie ok to lewa do sprawdzenia, nic innego mi nie przychodzi do głowy.
|
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
Serdeczne dzięki za informacje. Będę działał w tym temacie. Jeżeli na szarpakach nie wyjdą żadne ukryte luzy to pozostaną faktycznie tylko przeguby wewnętrzne.
|
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
Jesli wibruje też po odłączeniu napędu ( na luzie, sprzęgle itp) to raczej nie przeguby i półosie, a koła i ich okolice.
Przy jakiej prędkości zaczyna i konczy? hamowanie coś zmienia? |
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
Sprawdz jeszcze koncowki drazkow lub same drazki. Mialem kiedys taka akcje ze kola wywazone , lozyska bez lozow a kierownica drgala powyzej 100 km/h.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka |
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Wibracje zaczynają się od kierownicy. Wraz ze wzrostem prędkości przenoszą się też na karoserię. Mam chwilowo bardzo mało czasu żeby poświecić je autku ale niebawem mam zamiar wybrać się na szarpaki żeby ewentualnie wychwycić jakiś ukryty luz w zawieszeniu. Chciałem jeszcze tylko dopytać żeby nie zakładać niepotrzebnie nowego tematu. W mk3 2.0 benzyna są łącznie 3 poduszki mocujące silnik i skrzynię? Lewa i prawa silnika oraz dolna pozioma przy skrzyni? Bo oglądałem dokładnie z kanału auto i nic więcej nie zauważyłem. |
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
łożysko i podpore półosi tez sprawdziłeś?
szukaj raczej w kołach( koła, opony, hamulce łożyska) jeśli odłączanie napędu nic nie daje. |
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
Cytat:
Auto było podnoszone. Na żadnym łożysku koła nie ma najmniejszego nawet luzu. Moje koła były założone w innym aucie. Stół. Sam już tego nie rozumiem. A nie stać mnie żeby w ciemno wymieniać połowę auta. Ale będę drążył temat dalej i nie odpuszczę. Temat z wibracjami pojawiał się stopniowo i niestety z tego co widzę pogłębia się. Praktycznie widać jak kierownica trzepie na chwile obecną. Rafał A.(antek) czy nieduży luz obrotowy przegubu wewnętrznego jest normalny? Brak luzu góra-dół. Wielokliny też niewyrobione. Wszędzie czytam że przy przegubach wewnętrznych największe wibracje są przy przyspieszaniu. U mnie bez zmian. Dlatego mam spore wątpliwości czy to one są w moim przypadku powodem wibracji. |
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
Jak pisze - raczej nie. A blokujące sie hamulce? krzywe tarcze/piasty?
|
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
Żaden zacisk nie trzyma. Nic się nie grzeje a wszystkie koła kręcą się lekko.
Cytat:
|
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
No to jak wcześniej pisałem zostało już tylko sprzęgło. Bo chyba że samochód jest składany z kilku karoserii.Masz go od nowości?
|
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
Sprawdz w jakim przedziale obrotow silnika masz wibracje i sprawdz na postoju czy w takim przedzisle obrotoe silnik nie wibruje za mocno. Moze sprzeglo generuje wibracje ?
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka |
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
Cytat:
Cytat:
To co udało mi się dzisiaj zaobserwować: auto wyraźnie mniej drży gdy na ekspresówce jest pod górkę. Chodzi chyba o pochylenie całego samochodu. Dodam ze nie chodzi tutaj o napęd-mocniejsze przyśpieszanie w celu utrzymania prędkości. Bo mogę zdjąć nogę z gazu na wzniesieniu a i tak drgania są mniejsze. Jak droga zacznie robić się płaska lub jest z górki to kierownica i karoseria wibrują najbardziej. Wielokrotnie próbowałem i wibracje nie mają żadnego związku z gwałtownym przyśpieszaniem, hamowaniem silnikiem czy jazdą na luzie. Łuk drogi prawo czy lewo też nic nie zmienia Jakieś sugestie? Ktoś miał tak samo w swoim aucie, niekoniecznie Mondeo mk3? |
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
Wpisz w wyszukiwarkę objawy uszkodzenia przegubu i tam jest mnóstwo tematu o sprawdzeniu który przegob powoduje jakie objawy. Może coś dopasujesz do swoich objawów
|
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
A sprawdzałeś wtryski? Świece? Przewody? Może tu jest przyczyna? wystarczy żeby jeden kulał i auto będzie drżało. Przegub wewnętrzny by drgał przy przyspieszaniu. zewnętrzny by było słychać na zakrętach. Koła mówiłeś że sprawdzone.
|
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
Przed pracą byłem u fajnego gościa na szarpakach. Sprawdził mi wszystko bardzo dokładnie. Wszystko sztywne. Obejrzał po mojej sugestii dodatkowo poziomą poduszkę skrzyni biegów. Nie jest pozrywana.
Stoję w miejscu. |
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
Odświeżam temat. Wymieniłem obydwie półosie i niestety żadnej poprawy nie ma. Moje stare półośki miały lekki luz na przegubach wewnętrznych. Ale widocznie powód jest inny.
Nie mam żadnych pomysłów. W październiku miałem przegląd coroczny i dodatkowo poprosiłem faceta o sprawdzenie amortyzatorów. Wszystko w normie i w miarę równo. |
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
Cytat:
|
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
Cytat:
A szkoda bo z auta jestem bardzo zadowolony. Jakaś przyczyna musi być ale ani ja ani żaden mechanik nie jest w stanie jej znaleźć Wiem że w Mondeo mk3 ten problem często się pojawia. Może któryś z forumowiczów rozwiązał zagadkę? |
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
Czyli cały czas jezdzisz z tymi wibracjami tak? Powiekszyly sie od tamtego mometu czy nic sie nie zmienilo?
|
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
Cytat:
A u Ciebie jak to się objawia? |
Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
Moj temat: [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
|
Re: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.
Witam serdecznie, czy udało się rozwiązać temat? Czytam go i mam bardzo podobnie. Czy sprawdzałeś wibracje podczas załadowanego bagażnika? Ja mam wrażenie, że są mniejsze.
|
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:41. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.