![]() |
Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
Powoli zbliża się czas wymiany klocków hoamulcowych w moim mkIV (przednich i tylnich). jako ze znam sie troche na mechanice i lubie majsterkowac chciałbym ogarnąć to sam i mam w związku z tym dwa pytanka.
1. Czy do wymiany klocków przyd i tył potrzeba jakichś specjalistycznych narzędzi lub nietypowych kluczy? 2. Czy tylne tłoczki są tylko wciskane czy trzeba jej jednocześnie wkręcać i wciskać? |
Odp: Hamulce
żadnych specjalnych kluczy nie potrzebujesz no chyba że przy tylnych tłoczkach bo tam musisz wciskać i wkręcać ,ale to też jest do przeskoczenia
|
Odp: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
A jakie imbusy są potrzebne do rozebrania zacisków.?
|
Odp: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
Cytat:
Bump: POtrzebujesz imbusa 7 |
Odp: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
Cytat:
|
Odp: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
Witam
Klucz 18mm => jeśli będziesz wymieniał tarcze Kiedyś pisałem instrukcję wymiany przednich klocków w Focusie mk1 [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] potem wymieniałem w Mondeo mk3 oraz mk4 => miałem zamiar pisac poradnik, ale się rozmysliłem, bo wymiana w Mondeo jest prawie identyczna jak w Focusie Jedyna róznica, to drut mocujący klocek => w Mondeo się go odpina 2) Do wciskania klocków tylnych, warto kupić taki zestaw http://magma.sklep.pl/pol_pl_Zestaw-...zki-1182_2.jpg foto zapożyczone z netu [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] użycie wciskacza na Youtube [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] pozdrawiam Arturek |
Odp: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
dzięki serdeczne. dla mnie nie jest problemem sama robota bo to robiłem w różnych autach wiele razy. chodzi mi o nietypowe narzędzia jak imbus 7 o który wspomniał kolega wyżej. zestaw do wciskania zacisków jest fajny ale można ogarnąć bez niego. najgorsze są dziwaczne klucze jak tamten imbus 7mm. kiedyś w alfie 156 robiłem to imbus 9 był potrzebny. przerobiłem z 10 ale lepiej i taniej kupić wcześniej. nie odpowiedzaił nikt jeszcze czy z tyłu oprócz wkręcanych tłoczków są jeszcze jakieś niespodzianki
|
Odp: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
Cytat:
Kupowałem w ciągu ostatnich paru lat 2 zestawy imbusów i zawsze był w nim 7.:one: |
Odp: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
Cytat:
|
Odp: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
Cytat:
|
Odp: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
Cytat:
|
Odp: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
A ja mam kilka zestawów imbusowe i nie ma 7ani9. Klucze 16 i 18 to na serio są potrzebne czy to przekąs był? Może nie uwierzycie ale 16 i18 też nie w każdym zestawie występują. Podobnie jak jak 12, 14 i 15.
|
Odp: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
Cytat:
a już nie wspomnę o torx zwany kluczem fordowskim, trzeba było się nachodzić by zdobyć gwiazdkę fordowską Bump: Cytat:
|
Odp: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
Potrzebna jest 18 , żeby odkrecic zacisk hamulcowy od zwrotnicy.
|
Odp: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
Stary ogarnąć klucze to nie wszystko, jak masz zamiar wymieniać tarcze to potrzebny Ci młot, młotek, młoteczek, przecinak,przecinaczek i tp. Nie żartuje u mnie były tak zaspawane na piaście że zdjęcie 1 szt. czy raczej odcięcie trwało ok 3 godzin podejście jest praktycznie tylko z jednej strony żeby włożyć przecinak .Warto zrobić to samemu ale zabawy miałem cały dzień a laikiem nie jestem.
|
Odp: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
Cytat:
|
Odp: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
A napisze ktoś konkretnie jakie klucze są potrzebne do wymiany klocków przód i tył? Tak żeby nic mnie nie zaskoczyło. Mam cały garaż narzędzi ale nie chce wtopic. Brakiem jednego klucza.
Mam spawarke, szlifierki, młotki, przecinarki i inne takie. Większość kluczy i narzędzi jestem w stanie sobie dorobić ale to jest czasochłonne a j swój czas cenie więc wole wiedzieć jakie narzędzia są potrzebne i kupić je, za niewielkie pieniądze niż marnować dzień na ich dorabianie. |
Odp: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
coś za dużo marudzisz Fredek to nie kosmiczny pojazd , jeżeli ci piszą imbus nr 7 i klucz 18 no może do tego 16 , jak nie masz to kup drogie nie są. Ja tak myślę że kupił bym po dwa np 18 oczko i zwykły drugi gięty oczkowy to samo 16 i ze 2 imbusy nr 7 bo jak wiadomo robią je z byle czego i wio,przecież trójkątnych imbusów tam nie będzie,
Cytat:
tylko się nie obraz i śmiało do dzieła Bump: no dodam ci jeszcze że jak masz duzo narzędzi to nic cie nie zaskoczy Bump: ech zapomniałem jak ściągniesz zacisk z prowadnika też by warto go poczyścić i jakimś tłuszczem pózniej potraktować ale to chyba wiesz:wink: |
Odp: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
Serio taki temat ?...
to juz na youtube sa tematy... [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] |
Odp: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
Imbusa 7 w kompletach fajkowych nie wystepuje...ja nie widzialem.. ale proponuje kupic np zestaw imbusow z nadadka na grzechtke a tam 7 wystepuje
|
Odp: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
Majac forda imbus 7, i klucze 16, 18, 21 potrzebne. Płaskie i nasadki.
|
Odp: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
krzysztofSJZ nie zalewam i nie chodzi o śrubkę ktura stabilizuje tarcze lecz o zaspawanie się tarczy na piaście na tylnym kołnierzu . Opiłki, pył z klocków i wysoka temperatura sprawia że powstaje niemalże spaw i uwierz mi że nie tylko stukanie młoteczkiem lecz napier.......nie młotem nic nie dawało, musiałem cały ten syf usunąć za pomocą przecinaka żeby tarcza mogła minąć,zejść z piasty.
|
Odp: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
Fredek jest moim 15 a Foczka 16 autem nigdy sam nie wymieniałem tarcz ale zawsze staram się być przy tym oczywiście jeżeli to możliwe, co powiedzmy sobie że w latach 80-90 było raczej nie do pomyślenia, pózniej już tak, i nigdy nie spotkałem się żeby były aż takie jak opisujesz, znam niejednego mechanika jedni są gorsi, ale dobrzy też są, z niejednym jak to się mówi nie tylko kawę piłem i żaden jakoś nie miał takiego przypadku, może ci ktoś z lekka ..mignął.. migo-magiem te tarcze do piast?:diabel2::wink:
|
Odp: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
oj to mało widziałeś.
Zdarzyło mi sie już ciąć flexem (szlifierką) tarcze na pół bo tak sie zespoliła z piastą, młotek 5kg nie dawał rady z zamachu, a i na łożysko trzeba uważać. Problem w tym że piasta ma cieńką flansze, która wchodzi w głąb tarczy a później na tarczy za flanszą robi sie próg. No i sama powierzchnia styku koroduje, tak wiec czasem ciężko idzie :) |
Odp: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
Wlaśnie o tym mówię ale widzę że nie którzy jak nie zobaczą to nie uwierzą.
|
Odp: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
Imbusa 7 można z powodzeniem zastąpić torxem, chyba to jest rozmiar 45. Sprawdzone w praktyce.
|
Odp: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
Witam
Może warto przypomnieć, że nie trzeba kupować całych, dużych zestawów narzędzi. Nasadki do grzechotki można kupowac na sztuki a) imbus 7 - przykładowa aukcja [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] b) klucz 18mm [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Cytat:
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Cytat:
- albo ja miałem dużo szczęścia - albo kolega dużo pecha Oba przednie koła => wymiana klocków i tarcz to ok godziny łącznie (już nie pamiętam czy godzina czy 45 minut) pozdrawiam pankrakus |
Odp: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
Powiem tyle - MK4 2008, tarcze przednie pierwsza wymiana 2016 (we własnym zakresie, naturalnie).
Otóż stare tarcze tak zardzewiały od wewnętrznej strony ("gniazdo" na piastę, nie powierzchnie robocze), że powstał "kołnierz" który uniemożliwiał ściągnięcie tarczy z piasty. Masakra! Najpierw też pomyślałem, że tarcza przykleiła się do piasty, ale po dokładniejszym obejrzeniu wszystkiego sytuacja się wyjaśniła. Więc od teraz mam zaplanowaną profilaktyczną wymianę tarcz max co 4-5 lat. |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:55. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.