auto zachowuje się tak jakby nie dostawał powietrza
Witam,
Przeszukiwałem forum ale nie znalazłem rozwiązania dlatego proszę forumowiczów o zdanie Transit 2.0 125 KM 2005 r. Ruszyłem autem i po 800 m zaświeciła się kontrolka od świec żarowych. Auto straciło moc i zachowywało się tak jakby nie dostawało odpowiedniej ilości powietrza podczas dodawania gazu. Nie kopciło - ledwo dotachałem się na podwórko. Żadnych wycieków, sprawdziłem wszystkie węże i są poprawnie dociągnięte, cięgno przy turbo pracuje, wszędzie wszystko zdaje się szczelne. Jedyne co mnie zdziwiło to kapiący olej z filtra oleju hmmm nie kapał. Auto odpala od strzała tylko dziwnie pracuje, tak jakby dudniąco. Teraz po dwóch trzech uruchomieniach silnika odpalił bez "sprężynki" i pracował normalnie Normalnie wkręcał się na obroty, jak walnąłem na gaz zakopcił i w ogóle jakby nic mu nie było. Nawet olej przestał kapać. Zdziwiony wypiłem kawę i wróciłem do auta które znów ma sprężynkę i wymienione wyżej objawy. I znów kapie olej. Coś jest zapchane i to ewidentnie tylko co i gdzie to należy odkręcić i przepchać? Jakieś sugestie ? |
Odp: Transit zachowuje się tak jakby nie dostawał powietrza
Transit 2,0 125KM 2005 rok to powinien być tdci (common rail), a w profilu masz tdi (powinno być tddi),
Jaki masz więc silnik? |
Odp: Transit zachowuje się tak jakby nie dostawał powietrza
W profilu mam to co mam zapisane w dowodzie rejestracyjnym 2.0 TDI
VIN WF0AXXTTFA5J22111 Proszę wybaczyć nie znam się na tyle aby po zapisie TDI stwierdzić czy to TDCI czy TDDI :) |
Odp: Transit zachowuje się tak jakby nie dostawał powietrza
Cytat:
Sprawdzałeś EGR? Czy masz go zaślepionego? Może się wieszać, co prawda wtedy kopci na czarno. Zaślepia się go w tym modelu dosłownie w pięć minut - trzeba zdjąć wężyk podciśnieniowy z króćca EGR-a i czymś ten wężyk zamknąć, np nitem lub zagiąć go i zawiązać drutem, sznurkiem itp. EGR pozostanie cały czas zamknięty, a ponieważ ten model nie ma czujnika położenia EGR-a, to nic tego nie sygnalizuje do PCM. Ale mogą być inne przyczyny takiego zachowania silnika... |
Odp: Transit zachowuje się tak jakby nie dostawał powietrza
OK - zaraz zaślepię tylko teraz zadam pytanie potwierdzające
EGR to ta "puszka" pod turbem z której wychodzi metalowa rura osłonięta? Takie informacje dodatkowe Wtryski są po regeneracji i to względnie niedawno, filtr paliwa oraz pozostałe są nowe. Transit czasem chwilę przytrzymywał wyższe obroty które opadały ale tego objawu nie miałem już z miesiąc. |
Odp: Transit zachowuje się tak jakby nie dostawał powietrza
Cytat:
Może też być uszkodzony samoregulator zaworu na którymś z cylindrów. Wtedy jest taki dudniący odgłos z dolotu. Ale to ponawianie i znikanie zjawiska sugeruje wieszanie się EGR-a. |
Odp: Transit zachowuje się tak jakby nie dostawał powietrza
Ok zaślepiłem ale muszę kilka rzeczy przykręcić bo w międzyczasie zdążyłem rozkręcić trochę osprzętu żeby zajrzeć tu i tam i kurcze czysto, w wężach trochę oleistego nalotu ale bez większych ilości zdaje mi się że w normie w dolocie czysto nigdzie nie ma wycieków pewnie EGR ale za 20 minut potwierdzę.
|
Odp: auto zachowuje się tak jakby nie dostawał powietrza
No i pozamiatane, zaślepiłem EGR i auto od razu po odpaleniu gaśnie. Wróciłem do stanu pierwotnego i niestety łapie ale nie wchodzi na obroty. Najgorsze że jak po obu działaniach chciałem sprawdzić jeszcze czy wąż na turbinie jest odpowiednio założony to ułamałem końcówkę od wężyka który wchodzi w trójnik i jeden wężyk idzie do jakiegoś ustrojstwa znajdującego się nad EGR trochę z przodu (pod plastikowym wężem od turbo) drugi idzie na lewą stronę silnika w kierunku elementu co takie wężyki są podpięte do filtra powietrza a trzeci wężyk idzie w stronę serwo hamulcowego Co to jest? i co może powodować nieszczelność?
|
Odp: auto zachowuje się tak jakby nie dostawał powietrza
Ten twój opis nie bardzo rozumiem. Może ja napiszę jak to ma wyglądać...
Masz dwa - prawie identyczne - elektrozawory sterujące podciśnieniem, jeden dla turbiny, drugi dla EGR-a. Zamocowane są nad prawym nadkolem za obudową filtra powietrza. Ten z zielonym elektrycznym wtykiem pracuje dla turbiny, ten z czarnym dla EGR-a. Nie ma możliwości zamiany elektrycznych wtyków, mają różne prowadzenie wsuwki. Każdy z elektrozaworów ma trzy króćce do podłączenia rurek podciśnieniowych. Środkowy króciec zaworu z zielonym wtykiem połączony jest z gruszką sterującą turbo. Środkowy króciec zaworu z czarnym wtykiem połączony jest z gruszką EGR-a. Ten wężyk łatwo odróżnić od innych, jest czarny z białym paseczkiem.Ten miał być zdjęty z króćca gruszki EGR-a i zamknięty, by nie zasysał fałszywego powietrza. Zewnętrzne króćce połączone są razem i idą do pompy vacu (i serwa hamulcowego), ale po drodze jest trójnik z odejściem na zasobnik podciśnienia pod podszybiem, nad aluminiową osłoną - tam dochodzi pionowo krótki wężyk do króćca zasobnika, lubi spadać... Sprawdzić koniecznie trzeba... Przeciwległe króćce również połączone są razem i idą do obudowy filtra powietrza - zasysają czyste powietrze do układu. Odłączenie wężyka sterującego pracą EGR-a nie powinno w żaden sposób skutkować gaśnięciem silnika - coś jest tam zamieszane u ciebie... Czyli coś jest na rzeczy... Dlatego spokojnie sprawdź czy przewody podciśnieniowe są podłączone zgodnie z tym opisem. Już widziałem nawet sytuacje, że wężyki były zamienione funkcjami... |
Odp: auto zachowuje się tak jakby nie dostawał powietrza
Ok wszystko się zgadza, zagiąłem odpowiedni wężyk. Zgiąłem go około 20 cm od gruchy EGR i zacisnąłem drutem jak pisałeś.
Ułamałem przez przypadek końcówkę wężyka z czerwoną podkładką, wychodzi na to że to pompa vacu. Wszystko dziś zamknięte próbuję ją wkleić i uszczelnić do czasu wymiany. Ale czy ona może powodować gaśnięcie auta? Odkręcałem dolot wczoraj w międzyczasie żeby sprawdzić ale było czysto i zakręciłem go ponownie. Wszystkie opaski dociśnięte (z tych które zdejmowałem) sprawdzałem inne i też jest ok. Niestety auto nie pali już w ogóle, znaczy kręcę odpala puszczam kluczyk i gaśnie. |
Odp: auto zachowuje się tak jakby nie dostawał powietrza
Cytat:
Może go zapowietrzyłeś, spróbuj delikatnie, ale dłużej pokręcić silnikiem na plaku. Potrzebne są dwie osoby, jedna odpala, druga malutkimi ale częstymi dawkami utrzymuje silnik na ok. 2.000 obrotów. Może się odpowietrzy. Czujniki wału i wałka rozrządu są sprawne? - trzeba sprawdzić testerem błędy. Cytat:
|
Odp: auto zachowuje się tak jakby nie dostawał powietrza
Na plaku łapie ale nie reaguje na naciśnięcie pedału gazu.
Obroty na poziomie biegu jałowego i nie wzrastają tylko po chwili jak przestanę wtryskiwać plaka gaśnie, pracuje głośno. Ok znajomy ma jakiś prosty komputer - czekam podjedzie i spróbujemy coś odczytać z ECU |
Odp: auto zachowuje się tak jakby nie dostawał powietrza
To jest silnik DI i posiada MAP sensor sterowany podciśnieniem/nadciśnieniem z kolektora ssącego. Musiałeś pozamieniać wężyki.
|
Odp: auto zachowuje się tak jakby nie dostawał powietrza
wężyki są z pewnością odpowiednio według tego co napisał Wojtek Janus
Odpaliłem po godzinie prób i chwilę pracował prawie dobrze, bo do 3 tyś obrotów tak jakby zamulał a powyżej obroty wzrastały naprawdę szybko. Może pierścienie albo jakaś uszczelka? Po zaświeceniu się błędu spod uszczelki na filtrze oleju, olej nie kapał tylko prawie się lał po przygazowaniu w miejscu gdzie wydech jest skierowany w ziemię pojawiła się również czarna plama. Dodam że jak pracuje normalnie to olej się spod tej uszczelki nie wydobywa. Na filtrze paliwa jest coś w stylu pompki (coś w stylu pompki bo jakby ktoś chciał tym coś napompować paliwa to życzę powodzenia na skoku 1 mm) widzę tam w połowie paliwo a w połowie powietrze dokręciłem to i wtedy auto odpaliło. Niestety OBD nie łączyło się z ECU znajomy pojechał zgrać jakieś inne oprogramowanie. |
Odp: auto zachowuje się tak jakby nie dostawał powietrza
1 załącznik(i)
Cytat:
Dawno zmieniałeś filtr paliwa? |
Odp: auto zachowuje się tak jakby nie dostawał powietrza
hahahaha ok dobre :D czyli to nie pompka hahaha filtr paliwa wymieniany był w na przełomie czerwca i lipca w chwili gdy były regenerowane wtryski.
Odpala teraz przez chwilę pracuje później zaświeca się kontrolka i nadal pracuje ale ma obniżone obroty i słabo reaguje na naciśnięcie gazu, nie chce jechać nie ma siły mam nadzieję że jutro uda mi się pojechać do mechanika |
Odp: auto zachowuje się tak jakby nie dostawał powietrza
Cytat:
|
Odp: auto zachowuje się tak jakby nie dostawał powietrza
Z tego co mi wiadomo trafiło to do regeneracji w firmie z Lublina
Co było regenerowane nie wiem, wszystkie wtryski Chodził bez problemu od przełomu czerwiec/lipiec Oddałem do mechanika żeby posprawdzał, Ogólnie od wczoraj auto odpala jak należy a następnie po przejechaniu 300-400 m zaświeca się kontrolka i jedyna jazda po prostej na 2-gim biegu |
Odp: auto zachowuje się tak jakby nie dostawał powietrza
Zastanawia mnie to, co pisałeś przedtem - że kiedy ruszyłeś tester czystości filtra, auto odpaliło, a przedtem nie chciało. To wygląda tak, jakby nie dostawał paliwa.
Może sprawdź/zmień filtr... Wyjaśmił by sytuację dobry tester i jazda z laptopem na kolanach - jeden prowadzi, drugi patrzy co się dzieje z ciśnieniem paliwa na listwie. |
Odp: auto zachowuje się tak jakby nie dostawał powietrza
Witam po przerwie, auto ma zregenerowaną ponownie pompę oraz wtryski odpala pracuje równo ale pomiędzy 2 a 3 tyś obrotów jest zamulone. Powyżej ciśnie jak szalone i dół na starcie też jest ok. Mechanik nie ma pomysłu a mi auto potrzebne... Co można by sprawdzić?
|
Odp: auto zachowuje się tak jakby nie dostawał powietrza
Najbardziej prawdopodobne jest przycieranie się zespołu mechanizmu ruchomych łopatek turbiny. Najczęściej same łopatki są już zawalone osadami i grucha (siłownik podciśnieniowy) nie daje już rady szybko prawidłowo ustawiać geometrię - tak jak steruje nią PCM poprzez elektrozawór podciśnienia. Natomiast wibracje silnika powodują, że z opóźnieniem dochodzi do prawidłowego ustawienia i silnik odzyskuje prawidłową dawkę wtrysku i moc.
Może być kilka innych przyczyn opóźnionego działania siłownika - za słabe podciśnienie, nieszczelne przewody podciśnienia, uszkodzony elektrozawór sterujący, przytarta sztanga na dźwigni. Można sprawdzić wstępnie ręką (na zimnym silniku!) jak pracuje dźwignia geometrii turbiny, wkładasz dłoń od góry i dwoma palcami (tylko dwa się zmieszczą) mocno przyciągasz dźwignię do oporu, potem puszczasz i sprawdzasz czy jeszcze da się ją nieco popchnąć dalej (źle), lub że doszła do końca (dobrze). Nie powinno być słychać przy tym żadnego skrzypienia i tarcia. Potem odpalasz silnik i na wolnych obrotach zdejmujesz wężyk z króćca gruchy - sztanga ma się natychmiast (w pół sekundy) wysunąć całkowicie w stronę przegrody, teraz zakładasz wężyk na króciec i równie szybko sztanga ma powędrować w przeciwne krańcowe położenie w stronę gruchy. Nie skatuj przy zdejmowaniu/zakładaniu końcówki wężyka - ma specjalne zgrubienie na końcu, jeżeli pęknie, pozostaje tylko jego wymiana. Takie kilkunastokrotne ruszenie gruchy powoduje najczęściej, że przez jakiś czas układ pracuje ok. Jeżeli występuje brak płynności ruchu i nie zawsze sztanga szybko dochodzi do krańcowych położeń, to albo pogódź się z tym, albo... zmień turbinę na nową lub na regenerowaną fabrycznie (nie regeneruj turbiny u licznych ogłaszających się - Garrett nie dostarcza części do turbin VGT, więc naprawiacze korzystają z zamienników, najczęściej z marnym skutkiem). |
Odp: auto zachowuje się tak jakby nie dostawał powietrza
Mam uszkodzony przewód podciśnienia ale ten wpięty do wspomagania hamulców. Zamówiony nowy dostawa w czwartek dopiero. Sztanga działa nie skrzypi. Wprowadzili jakieś kody i auto pracuje równo w całym zakresie. Gorzej z tym, że kopci jak diabli ciemnym dymem ale znowu spalanie jest w normie, z pełnym ładunkiem po autostradzie jadąc spalił raptem 11 l/100 na pusto spalił 9 l/100 zgłupiałem już. Przy ruszaniu dymi tak, że zostaje za autem na asfalcie ciemna krecha od spalin z wydechu....
A przeczytałem od początku ten wątek i zaraz zamknę EGR ;) |
Odp: auto zachowuje się tak jakby nie dostawał powietrza
Cytat:
Cytat:
Czyli może to być: - uszkodzone, lejące wtryskiwacze, zaworki dawkujące i rozpylacze do wymiany (nie mylić z przelewającymi), podają za dużo paliwa źle rozpylonego,, - nieszczelny dolot - w efekcie za mało powietrza jest w stosunku do dawki paliwa - uszkodzone sterowanie łopatkami turbiny (opis niżej), - uszkodzony, niedomykający się EGR. Sprawdź szczelność całego dolotu, i węże gumowe, i IC i plastikowy kolektor dolotowy. Ale skoro mówisz o uszkodzonym przewodzie podciśnienia, to może być, że sterowanie turbiną jest nieprawidlowe i w dolnym zakresie obrotówjuż sztanga nie jest maksymalnie wciągnięta do gruchy (sprawdź na wolnych obrotach). Turbina VGT dzała tak, że w dolnym zakresie pracy silnika (do ok. 2.500 obrotów) szybko dochodzi do maksymalnych obrotów i maksymalnego sprężu (160.000 obrotów, ok. 1,2 bara). Przy dalszym zwiększaniu wydatku spalin kiedy rośnie moc silnika, turbina uległaby uszkodzeniu, dlatego system VGT przestawia tak łopatki, aby już obroty turbiny nie rosły. Układ VGT jest tak skonstruowany, że na wolnych obrotach podawane jest na siłownik maksymalne podciśnienie, natomiast przy pełnej mocy silnika podciśnienie całkowicie zanika. Czyli: nieszczelny układ podciśnienia to w dolnym zakresie obrotów (ruszanie) ustawienie się VGT na mniejsze ciśnienie pompowania turbiny. W efekcie czarny dym... To jedna z teorii przyczyn czarnego dymu u ciebie... Diesel przy ostrym depnięci zawsze powinien zakopcić na czarno - to normalne, ale czy kopci prawidłowo (trochę) , czy mocno - to już zupełnie inna historia. Jeżeli widzisz dym w lusterku - to na pewno kopci zdecydowanie za mocno. |
Odp: auto zachowuje się tak jakby nie dostawał powietrza
Witam ponownie, to trafiłem na mechanika.... auto całkiem zdechło. Od początku.
Opisałem poprzednio, że auto ciężko paliło i dymiło. Oddałem do tego mechanika na gwarancji po regeneracji pompy i wtrysków i miał sprawdzić co jest przyczyną. Było to 1,5 tygodnia temu. Cały zabieg miał trwać raptem 4 godziny, jakieś testy przelewowe czy coś. Po testach przelewowych okazało się, że auto w ogóle nie odpala. Odesłali wtryski ponownie bo ponoć "zacięte" dziś dzwonię a oni, że transit zachowuje się tak jakby pracował na jeden cylinder. Nie odpala w ogóle Rozmawiam z mechanikiem a on do mnie, że nie wie co jest grane i że raczej nie jest w stanie go naprawić.... |
Odp: auto zachowuje się tak jakby nie dostawał powietrza
Hm... Podczas próby przelewowej trzeba koniecznie bardzo dokładnie zamknąć przewód zbiorczy, bo przelewy nie idą do zbiornika, tylko wracają do pompy. Jeżeli nie zamknie się przewodu lub zrobi się to niedokładnie, pompa wtryskowa zapowietrzy się i... kapota, całkowita masakra. Z rozrusznika nie odpowietrzy się układu za żadne skarby...
Ja raz tak miałem, uruchomienie to była długa walka, w dodatku jedna osoba nie da rady. Ostatnio próbowałem pomóc człowiekowi w takiej sytuacji na Elektrodzie (zapowietrzony 2,0 tdci), walczył chyba ponad tydzień z zapowietrzeniem, pod koniec trochę wymiękłem... [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] |
Broblem z turbo transit 2.0
Witam.
Mam transita 2.0 100km i problem z przyspieszeniem. Bylem u mechanika i nie ma czasu go wziąć na warsztat ale powiedział co mam sprawdzić. Poprzedni wlasciciel przedłużył dźwigienkę od gruszki wiec mechanik stwierdzi ze pewnie gruszka do wymiany. Sprawdziłem gruszka pracuje prawidłowo po podaniu ciśnienia wysuwa się. Łopatki od turbiny pracują delikatnie. Po zamknięciu łopatek czyli w pozycji zerowej gruszki auto odzyskało przyspieszenie lecz nie mogę tak jeździć ponieważ mechanik mówił, że wypale zawory. Na wężyku ktrory idzie do gruchy z turbiny nie ma ciśnienia. Co może być przyczyną? Mam drugiego transita na podwórku z tym samym silnikiem i mogę zrobić przekładki ale musze wiedzieć co przełożyć. (Drugiego transita nie mogę odpalić poszła skrzynia i brakuje mi aktualnie sprzęgła, ciągle załaczona jest dwojka.) |
Odp: auto zachowuje się tak jakby nie dostawał powietrza
Skoro piszesz, że to Transit 100 KM i że turbina ma łopatki, a jednocześnie, że gruszka jest ciśnieniowa (a nie podciśnieniowa - to nic się nie zgadza.
Gruszkę ciśnieniową mają turbosprężarki z zaworem upustowym (tzw. Wastegate), ale nie mają łopatek. Te z łopatkami (czyli z ruchomą geometrią) mają gruszkę podciśnieniową. Sądzę, że masz model tddi z zaworem upustowym. Skoro poprzedni właściciel wydłużył sztangę, to zawór upustowy otwiera się wcześniej i silnik nie ma w średnim zakresie obrotów optymalnych osiągów (za wcześnie następuje upust bypasem spalin i mniej ich kierowanych jest na turbinę, więc sprężarka słabiej doładowuje silnik). Spróbowałbym skrócić sztangę, ale tak, by przy maksymalnym możliwym wysunięciu się jej z gruchy, dźwignia zaworu ustawiała się jednak w krańcowej pozycji. |
Odp: auto zachowuje się tak jakby nie dostawał powietrza
Dobra to inaczej opisze jaki mam silnik i co może być przyczyną pewnie ulatwi diagnozę.
Gruszke od turbiny mam ciśnieniowa. Podczas wysuwu rusza czymś w turbinie. Dzis zauważyłem, że gdy odepnę gruszke i podczas obrotow ok. 3000 w turbinie ta dźwignia ruszę to pojawia się ciśnienie na wezu do gruszki lecz za małe by wypchnąć ja |
Odp: auto zachowuje się tak jakby nie dostawał powietrza
Problem polega na tym, że gruszka ciśnieniowa turbosprężarki na obrotach silnika bez obciążenia jazdą albo wcale nie reaguje, albo minimalnie. Wynika to z tego, że energia spalin poruszających turbosprężarkę zależy od dawki wtrysku, a ta zależy przede wszystkim od obciążenia silnika, a nie od jego obrotów. Więc jeżeli gazujesz silnik na postoju, to to co się dzieje z gruchą i sterowanym przez nią zaworem upustowym jest w zasadzie zupełnie niewiarygodne i nic nie mówi.
Długość sztangi (cięgna poruszanego przez gruszkę) reguluje się na specjalnych stanowiskach, więc tobie pozostaje eksperymentowanie i sprawdzenie jak auto zachowuje się na drodze podczas jazdy. Jak pisałem w poprzednim poście, skróciłbym sztangę, ale tak, by podczas jej maksymalnego wysunięcia (ręką, na siłę) zawór także dochodził w krańcowe położenie. Nie bliżej, oraz odwrotnie - żeby nie blokował za wcześni sztangi. Nie bardzo wiem, jak ten człowiek wydłużył sztangę, bo w tych turbinach one są najczęściej nie regulowane. Regulowane są w turbosprężarkach VTG (z ruchomą geometrią). No ale może tu akurat sztangę daje się regulować... |
Odp: auto zachowuje się tak jakby nie dostawał powietrza
A jeżeli zaloze tak jak było fabrycznie i sztanga się nie wysunie podczas jazdy a jednak gruszka nie będzie prawidłowo działać to czy coś może się stać. Jutro podeślę fotki jak to wygląda.
|
Odp: auto zachowuje się tak jakby nie dostawał powietrza
Tak jak obiecałem, przesyłam film oraz zdjęcia. Gruszka dostaje ciśnienie po przesunięciu tej dzwigni od turbo(oczywiście po zdjęciu wodzika od gruszki)
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] |
Odp: auto zachowuje się tak jakby nie dostawał powietrza
Na filmiku wszystko stoi nieruchomo, zresztą na postoju przy tych obrotach to jest normalne. Zdjęć nie mogę otworzyć, wrzuć te zdjęcia na forum jako załączniki. Wytłumacz mi, w jaki sposób poprzedni właściciel przeregulował sztangę (wydłużył), bo ja tego nie widzę.
Cytat:
Zawór Wastegate w turbosprężarce działa w ten sposób, że w zakresie mniejszych obrotów, a więc i mniejszej mocy, jest zamknięty (grucha się nie rusza), więc spaliny - które wtedy mają mniejszą energię - nie są upuszczane bokiem do wydechu, ale w całości kierowane są na turbinę. Likwiduje się dzięki temu turbodziurę i silnik w dolnym zakresie obrotów ma lepsze osiągi. Kiedy wzrastają obroty silnika i moc, energia spalin dla tej sprężarki jest już za duża, więc zawór się otwiera i upuszcza część spalin do wydechu, a tylko ich część jest kierowana na turbinę. Więc skrócenie sztangi tylko opóźni otwarcie zaworu Wastegate i dłużej turbina będzie prawidłowo doładowywać silnik w średnim zakresie obrotów. Jest szansa, że odzyska osiągi w tym zakresie. Na okres próbnych regulacji to w ogóle niczym silnikowi i turbinie nie zagraża. |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:14. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.