Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Focus (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=94)
-   -   [Focus 2011-2014] DPF temperatura za niska przy regeneracji (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=290873)

rfedyk 14-01-2019 22:47

DPF temperatura za niska przy regeneracji
 
Witam wszystkich! Jako, ze to jest moj pierwszy post, chcialbym sie ze wszystkimi przywitac :)

Szukalem na forum i nie znalazlezlem odpowiedzi na moj problem, mianowicie posiadam focusa z 2013 1.6TDCI Duratorq 105 KM i nie moze wypalic DPF. Na poczatku pojawial sie komunikat: temperatura spalin zbyt niska, teraz doszlo zapchany filtr DPF bank1. podczas regeneracji temperatura wzrasta do 505 degC i ani drgnie wyzej.
Sprawdzilem:

- dodatkowy wtryskiwacz wraz ze swieca zarowa i pompka - wszystko ok, paliwo dochodzi i swieca dziala.
- przekazniki i bezpieczniki ok
- EGR - czysty
- turbo - nowe
- dpf wymieniony rok temu
- rurki paliwowe drozne
- cisnienie na szynie paliwowej- ok
- kierownica turbo chodzi
- czujniki temp DPF ok.

Statyczne wypalanie nie pomoglo

Cisnienie przy wolnych obrotach 0.5kPa przy 2000 rpm wzrasta do 3kPa.

Czy ktos moze ma jakis pomysl co to moze byc? Kazda sugestia mile widziana bo juz trace wiare... :)

Z gory dziekuje slicznie! :)

zdzisiek664 15-01-2019 15:21

Odp: DPF temperatura za niska przy regeneracji
 
Witam, również miałem z tym problem kilka miesięcy temu (sierpień) a mianowicie:
Kod: P244C - Temperatura katalizatora zbyt niska podczas regeneracji
Kod: P2463 - Filtr cząstek stałych silnika Diesel - nagromadzenie sadzy
temperatura nie chciała wzrosnąć wyżej niż 505 C, wszystko wskazywało na zawór pary paliwa (oryginał w ASO 1070 zł). Oddałem samochód do majstra i wymienił samą świecę (koszt 300 + 200 robocizna) mówił że zbyt słabo się nagrzewała, następnie wypalanie statyczne i od tego momentu na razie spokój. Prawdopodobnie nie zrobiłem więcej jak 25000-3000 km (jeżdżę bardzo mało i głównie po mieście) i tylko raz zauważyłem że rozpoczęło się wypalanie gdyż jak zgasiłem silnik na parkingu wentylator nadal działał przez jakiś czas.

[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

maciej_b 15-01-2019 17:19

Odp: DPF temperatura za niska przy regeneracji
 
Panowie, problem był opisany na forum.
U mnie problemem był nagar na świecy w dopalaczu, który zablokował/zmniejszył przepływ ON. Temp max ok 490 stC.
Po wyczyszczeniu ok 800 stC (nie pamiętam już).
Nawet oryginalna świeca była ok. Tylko był nagar...
Kwestią wtórną zatkania dopalacza jest możliwość zalania ON filtra (na zewnątrz) co może doprowadzić do pożaru... więc trzeba być świadomym co się dzieje pod maską.

pablo294 15-01-2019 20:06

Odp: DPF temperatura za niska przy regeneracji
 
Pokazywały się Wam jakieś komunikaty na desce, czy błędy ukazały się dopiero po podpięciu do komputera?

maciej_b 15-01-2019 20:16

Odp: DPF temperatura za niska przy regeneracji
 
Właśnie najlepsze jest to, że nie było żadnego 'czeka'. Zorientowałem się, że jest coś nie tak jak filtr był wypalany co kilkanaście km.
Wówczas komputer i... błędu nie było. Dopiero obserwacja temperatur pokazała, że jest coś nie tak.

Zmusiłem sterownik do wyświetlenia 'czeka'. Jazda z obrotami 3000-3500 przez ok 10-15 km. Po takim dystansie wywalił, że ma za niską temperaturę... przy normalnej jeździe przez ok 2-3 tyg nie było żadnego błędu...

zdzisiek664 15-01-2019 21:50

Odp: DPF temperatura za niska przy regeneracji
 
Cytat:

Napisał pablo294 (Post 3080797)
Pokazywały się Wam jakieś komunikaty na desce, czy błędy ukazały się dopiero po podpięciu do komputera?

Awaria silnika natychmiast serwis - mniej wiecej taki komunikat pojawił się na wyswietlaczu podczas wypalania w trasie (po wyłączeniu i włączeniu silnika brak check engine) dopiero po jakimś czasie (kilkaset kilometrow później) pojawił się check engine P2463 czyli zapchany filtr który jest skutkiem tego że nie może się poprawnie wypalić.

rfedyk 16-01-2019 07:42

Odp: DPF temperatura za niska przy regeneracji
 
No u mnie wywala komunikat serwis silnika i pojawia się kontrolka check engine. Sprawdziłem dodatkowy wtrysk, czysty przepływ. Świeca 0.5 ohm wiec nie ma opcji, ze nie grzeje.

Moze ta dodatkowa pompka nie podaje wystarczajacej ilosci paliwa? Czy ktos wie jak ja wlaczyc w FORscan?

Wielkie dzieki :)

Pozdrawiam.

rfedyk 16-01-2019 20:34

Odp: DPF temperatura za niska przy regeneracji
 
Usterka znaleziona- zamienione czujniki na Dpf. Poprawiłem i wszystko gra i bucz ;) dzięki za pomoc. Temat do zamknięcia

daaro 16-01-2019 20:44

Odp: DPF temperatura za niska przy regeneracji
 
.....a po polsku?

rfedyk 16-01-2019 21:00

Odp: DPF temperatura za niska przy regeneracji
 
Cytat:

Napisał daaro (Post 3081271)
.....a po polsku?

Daaro, nie wiem jak to inaczej ująć- przy wymianie Dpf ktoś zamienił czujniki, egt11 i egt12 (fizycznie, nie na kostkach) lub jeszcze inaczej: czujnik z krótkim kablem(niebieski) był na dole, z długim (zielonym) na gorze. Zamieniłem miejscami i gitara, rozgrzewa, wypala. Jak będzie trzeba podeśle zdjęcie jak powinno być ;).

Pozdrawiam

doncio 20-09-2019 17:00

P244C - temperatura katalizator zbyt niska podczas regeneracji.
 
W moim focusie mk3 2.0 tdci dw10c 163 km po przejechaniu 200000 km.
Pojawiła się awaria silnika. Po podłączeniu do komputera na forscanie pojawiły się bład :
- P244C - temperatura katalizator zbyt niska podczas regeneracji.

Na wykresie pokazuje DPF LOAD 109% .Przeprowadziłem regeneracje statyczną w trakcie której przy fazie schładzalnia wyskakuje "regeneracja statyczna nie powiodła się, Regeneracja statyczna ukończona jednak nagromadzenie sadzy jest nadal powyżej górnej granicy, Zaleca się powtórzyć regenerację". Wykonałem ponownie regeneracje po której wyskakuje ten sam błąd.

Moje pytanie co może być przyczynom błędu?. Sprawdziłem świecę żarówą(z zielonym kablem, czysta bez nagaru).

Ponadto wyskakuje 2 błąd:
- U0284 - utrata łączności z modułem A aktywnej przesłony kraty wlotu powietrza.

Wymieniłem siłownik żaluzji - błąd po wymianie nadal występuje.


Czy oba błędy mogą mieć coś ze sobą wspólnego?

Arek78Lodz 26-09-2019 18:02

Odp: P244C - temperatura katalizator zbyt niska podczas regeneracji.
 
to jest econetic?? zobacz czy dolot paliwa do dpf jest drozny. To jest tam gdzie jest ta swieca.https://d-gr.ppstatic.pl/kadry/k/r/g...ord_xlarge.jpg Dziadostwo sie zapycha i komp wywala blad niskiej temperatury.

Pablosko88 17-11-2020 20:18

Problem DPF
 
Witam od początku zakupu auta mam problem z wypalaniem DPF zaczęło się od tego że pojawił się komunikat zbyt niska temperatura do wypalenia lecz to się pojawia w trakcie bądź pod koniec wypalania zauważyłem też że wężyk z paliwem co jest na dopalaczu podczas jego pracy to aż się zsuwa z tej rurki i teraz moje pytanie jaka dokładnie powinna być temperatura za DPF bo mi aktualnie pokazuje za DPF 900 stopni czy to możliwe że tak się dzieje a i czy to normalne że na końcówce rury wydechowej mam ją osmolona czy nie powinna być czysta czy to coś się dzieje z samym DPF . Był bym wdzięczny za jaką kolejek pomoc

maciej_b 17-11-2020 21:27

Odp: Problem DPF
 
Kolego masz dokładnie ten sam problem co ja miałem.
Czy masz wersję econetic??
Powodem nagar na świecy żarowej w dopalaczu.
Wykręcić dopalacz, wykręcić świecę (ostrożnie, można bez cięcia przewodów), wyczyścić wewnątrz (nie jest łatwo), poskładać i w drogę dać wypalić DPF.

Pablosko88 18-11-2020 05:10

Odp: DPF temperatura za niska przy regeneracji
 
Tak mam tą wersję econetic .No właśnie problem w tym że już raz było czyszczone bez wyciągania świecy bo próbowałem ją wykręcić ale tak mocno siedzi że nie da rady a czy ktoś sie orientuje jaka jest ta temp za DPF czy to normalne że mi wskazuje te 900 stopni no i myślę o czyszczeniu chemicznym filtra

maciej_b 18-11-2020 06:02

Odp: DPF temperatura za niska przy regeneracji
 
Musisz ją wykręcić. Ew mogę ci sprzedać bo mi został jeden dopalacz. Kupiłem na wymianę ale udało mi się wyczyścić. Jest zatkany dopalacz dlatego zsuwa się wężyk. Też miałem max 505 st.. po wyczyszczeniu ok 700-800.

Bump: 900 stopni to jest fałszywy odczyt. Musisz z innego pida mieć.

Bump: Nie pamiętam już ale też miałem te 900. Uznałem to za błąd. Był pid inny związany z temp filtra i tam się zmieniały wartości. Sprawdzone podczas jazdy.

Pablosko88 18-11-2020 06:10

Odp: DPF temperatura za niska przy regeneracji
 
Ok to sprawdzę i sporubóję wyczyścić jak nie da rady to może bym od ciebie odkupił jaką masz wersję 115km i czy ten dopalacz masz z całą ta rurka metalowa bo go i tak chyba trzeba dobrać po nr.

maciej_b 18-11-2020 06:12

Odp: DPF temperatura za niska przy regeneracji
 
Mam econetica 1.6 105 km z 2013 ��

Bump: Aha do 2.0 jest inny.

Bump: Skąd jesteś?

Pablosko88 18-11-2020 06:22

Odp: DPF temperatura za niska przy regeneracji
 
Wałcz zachodniopomorskie ja mam econetic 1.6 115km rok też 2013

maciej_b 18-11-2020 06:24

Odp: DPF temperatura za niska przy regeneracji
 
Dla pewności zapodaj zdjęcie swojego

Pablosko88 18-11-2020 06:43

Odp: DPF temperatura za niska przy regeneracji
 
1 załącznik(i)
Nie wiem jaki dokładnie nr części ale to wygląda no dentycznie tylko nie wiem co ma do tego ta rurka metalowa przecież to jest demontowane

maciej_b 18-11-2020 17:05

Odp: DPF temperatura za niska przy regeneracji
 
Tak to jest econetic. A rurka jest tutaj jako dodatek. Można ją zdjąć.

Raftom 16-06-2021 22:18

DPF. Regeneacja statyczna nie powiodła się. Błąd P244C
 
1 załącznik(i)
Cześć,

Pomóżcie Panowie

Mam Focusa z 2013 1,6 Econetic.
Jakiś czas temu miałem błąd P244C, który mówi o nieosiągnięciu temperatury odpowiedniej do regeneracji filtra DPF.
Po przeglądnięciu forum zakupiłem nowy dopalacz DPF ciesząc się, że rozwiążę problem.
Niestety jakiś tydzień po zamontowaniu nowego dopalacza (parownika) pojawił się ten sam błąd podczas jazdy na autostradzie.
Pomyślałem, że może jakoś faktycznie nie do końca dawałem w palnik tego dnia więc dopalę dziś DPF statycznie przez Forscan - żeby miał czyste konto gdyż przed montażem nowego dopalacza jeździłem jeszcze kilkanaście dni na starym po skasowaniu błędu.

Dziś zapuściłem regenerację:
Co się okazało po pierwszym uruchomieniu regeneracji statyczniej i po przejściu 23 procent pojawił się komunikat:
Regeneracja nie powiodła się.
Regeneracja statyczna ukończona jednak nagromadzenie sadzy jest nadal powyżej górnej granicy. Zaleca się powtórzenie regeneracji statycznej, tak aby były wykonane maksymalnie dwie próby.

OK zapuściłem ponownie i tym razem zatrzymało się na 70% (czyli dość daleko) jednakże pojawił się identyczny komunikat jak poprzednio.

Moje pytanie:

1. Czy regenerację statyczną mogę ponowić po przerwie 1-2 dni i jest szansa, że tym razem dojdzie do końca? Czy ktoś miał taki przypadek?
2. Czy jest jakaś możliwość, że dopalacz nadal nie pracuje prawidłowo i nie dopala sadzy podczas jazdy tak jak powinien? Dodam, że bezpiecznik od świecy dopalacza jest cały.
3. Czy jest coś, co mogę sprawdzić żeby auto powróciło do swojej formy?

PS. Jest to mój pierwszy Ford (po VW i Toyocie) i byłem nim zachwycony ale na chwilę obecną jestem delikatnie mówiąc zdenerwowany.

zbinek512 17-06-2021 14:21

Odp: FOCUS DPF. Regeneacja statyczna nie powiodła się. Błąd P244C
 
Świeca z oryginału czy zamiennik? Trzeba sprawdzić czy świeca grzeje podczas regeneracji oraz czy pompka podaje paliwo do parownika.

arturmsi 18-06-2021 16:47

Odp: DPF temperatura za niska przy regeneracji
 
Raftom jaki przebieg masz? Robisz trochę tras po chociaż klikadziesiąt kilometrów?
Ja na twoim miejscu zakupiłbym "WURTH PREPARAT DO CZYSZCZENIA FILTRÓW DPF" i go użył, potem w trase albo statyczne wypalanie.

Raftom 19-06-2021 16:17

Odp: DPF temperatura za niska przy regeneracji
 
1 załącznik(i)
Odpowiedź dla Zbinek 512
Cały kompletny dopalacz jest nowy oryginalny.
Czy pompka daje paliwo - to muszę sprawdzić.
Dzięki za podpowiedź.

Odpowiedź dla arturmsi
Przebieg to oryginalne 205 tys.
Codziennie dojeżdżam do pracy za miasto po 28 km w jedną i 28 w drugą stronę.
Nie skorzystam z preparatów na razie, gdyż nie za bardzo wierzę w spraye do dpf jako sposób na rozwiązanie problemu. Bardziej mi się to kojarzy z odpowiednikiem do sytuacji "zalej motodoctor i przestanie brać olej" taką mam podejście na ten czas ... jak sądzą inni?

PS. Dziś zajrzę na czujniki temperatury i pozamieniam je miejscami - może to coś mi podpowie i faktycznie sprawdzę, czy pompka podaje paliwo na dopalacz DPF.
Dziwi mnie jeden wynik na Forscanie - otóż temperatura na CATEMP12, cały czas stoi na 900 stopni i nic się nie zmienia. Czy to możliwe, że ten BIP jest jakiś nieużywany - czy też może tu jest haczyk? Dodam, że mam wymienione obydwa czujniki temp na świeże - przez poprzedniego właściciela.

Raftom 25-06-2021 06:49

Odp: DPF temperatura za niska przy regeneracji
 
pobijam bo coś cicho się zrobiło

Vultar 25-06-2021 08:52

Odp: DPF temperatura za niska przy regeneracji
 
Niebieski czujnik jest u Ciebie pierwszy a zielony drugi?

Freddzik 07-07-2021 15:27

Odp: DPF temperatura za niska przy regeneracji
 
Mam podobny problem, blad p246c(ograniczenie w filtrze czastek stalych silnika diesel-wymuszone ograniczenie mocy), p2463(nagromadzenie sadzy w filtrze czastek stalych), p246b(nie wlasciwy stan pojazdu dla regeneracji filtra czastek stalych. Wymienilem czujniki przy dpf, swiece dopalajaca, wyczyscilem profesjonalnie dpf. I po przejechaniu ok 400km wyskakuje usterka silnika, nastepnie pojawia sie check engine po ok 500km, nastepnie ok 600-700km tryb awaryjny. Wymienione czujniki, swieca dopalajaca i dalej to samo. Czy ktos ma pomysl na rozwiazanie problemu? 3 mechanik rozklada rece i nie moze sobie z tym poradzic.

Vultar 07-07-2021 18:31

Odp: DPF temperatura za niska przy regeneracji
 
Piszesz o jakimś focusie czy s-maxie?

Freddzik 07-07-2021 19:54

Odp: DPF temperatura za niska przy regeneracji
 
Ford s max 2.2tdci 2011r.

Vultar 07-07-2021 20:48

Odp: DPF temperatura za niska przy regeneracji
 
A oprócz wymiany było sprawdzone czy dane z czujników są prawidłowe, czy przewody są szczelne?
Przyjrzyj się zaworowi pary paliwa 1856982 (indeks części).

Freddzik 08-07-2021 10:51

Odp: DPF temperatura za niska przy regeneracji
 
Dzisiaj bylem u nastepnego mechanika. Wymusil wypalanie i podobno sie udalo! Wczesniej przewody byly sprawdzane. W sobote jade w trase, zobaczymy czy dalej samochod bedzie wchodzil w tryb awaryjny i czy dpf przejdzie proces wypalania.

krangoti 08-07-2021 17:59

Odp: DPF temperatura za niska przy regeneracji
 
Kurcze, mam taki sam problem. Samochód przy 130-140km/h wchodzi w tryb awaryjny. Po dłuższym dystansie wyskakuje check engine. P244C - zbyt niska temperatura katalizatora podczas regeneracji blok1. Przy okazji, w rurze pomiędzy turbina, a filtrem powietrza zbiera mi się sporo oleju co podobno spowodowane jest zapchaniem dpfu i robieniem ciśnienia. Mechanik stwierdził, że wyciąć DPF. Będę jechał do bardziej autoryzowanego serwisu - ale nie wiem jak zbytnio ugryźć temat, czy faktycznie DPF może powodować wywalenie oleju do tej rury? Często wspominacie o temperaturach wypalania, o świecach, parowniku - czy takie checki mogą zrobić wszędzie czy robi to jakaś konkretna dziedzina mechaników?

Freddzik 09-07-2021 18:41

Odp: DPF temperatura za niska przy regeneracji
 
Tez juz mialem propozycje usuniecia dpf, ale jak boli reka to sie jej nie usuwa ��.

Raftom 09-07-2021 22:50

Odp: DPF temperatura za niska przy regeneracji
 
ja na chwilę obecną mam pomieszane czujniki - to na pewno.
W serwisie Forda zapytałem jakie numery części mają być wstawione w jakie miejsce i wychodzi na to, że poprzedni właściciel (ewentualnie mechanik) coś zamieniali.
Mam kupione używki w oryginale i teraz będę wymieniał.
Jeśli nie czujniki są winowajcą powstawania P244C to jest podejrzenie na pompkę par paliwa - czytaj nie świeca czy parownik par paliwa.
Mam informację z serwisu, że w Tranzicie padają one nagminnie a i w innych modelach też to się zdarza - choć nie tak często.

tak więc zobaczcie na te rzeczy ... jak mi się uda to rozwiązać to dam znać.

PS. Na razie jeżdżę od 700 km po resetowaniu danych DPF, resecie nastaw na czujnikach temperatury. Czekam na pierwszą próbę dopalania PDF i chcę zobaczyć czy pójdzie ona pomyślnie.

Freddzik 20-07-2021 22:56

Odp: DPF temperatura za niska przy regeneracji
 
Po wizycie u mechanika, ktory wymusil wypalanie statyczne i podczas jazdy ftra,, pojechalem w trase 1600km. W trakcie jazdy znow usterka silnika, check, ale odziwo tryp awaryjny pojawil sie po powrocir fo domu i kreceniu sie w kolo komina. Pojechalem do mechanika, ktory zrobil wypalanie dpf, stwierdzil, ze jest juz jego koniec! Wymienilem dpf i … po owiele krotszym dystansie, ok 50km pojawia sie usterka silnika! Rece opadaja

d_k 26-06-2023 18:56

Odp: DPF temperatura za niska przy regeneracji
 
Witam, wybaczcie, że wykopuję temat ale również mam problem z błędem P244C, focus mk3 1.5 tdci econetic 105km. Świeżo po wymianie wtryskiwacza DPF skasowałem błąd i wybrałem się na drogę ekspresową z nadzieją, że teraz wypalanie zostanie zainicjowane bezproblemowo. Po około 10 minutach jazdy z 3000 obrótow/min (Około 120 km/h) wyrzuciło mi komunikat „awaria silnika natychmiast serwis” i błąd P244C powrócił. Na bieżąco monitorowałem wartości czujników EGT1 i EGT2, w szczytowym momencie na EGT1 odnotowałem 580 stopni Celsjusza. Po przejrzeniu tematu zaczynam podejrzewać, że mogę mieć zamienione miejscami czujniki temperatury (zielony i niebieski kabel). Czy ktoś mógłby podpowiedzieć mi jaka kolejność jest poprawna, ewentualnie podzielić się zdjęciem jak to u niego wygląda? Z góry dzięki!

Podrzucam zdjęcie tego, jak aktualnie mam zamocowane czujniki
http://i.ibb.co/HdqkyGn/IMG-0590.jpg

Dtr070 06-12-2023 19:25

Focus Mk3 Zagadka DPF
 
Witam ! Jak w tytule piszę z pytaniem do szerszej grupy , a mianowicie :
Pacjent Focus mk3 2.0 tdci 103 kw , zakupiony niedawno , zaraz po zakupie wyczyszczony dpf i wymieniony wtrysk dpf.
3 tysiące km zrobione i po nich wyskoczyła awaria silnika po sprawdzeniu forscanem pojawił sie błąd świecy żarowej dpf oraz jego stan wynoszący 91%.

Winny okazał się wtrysk paliwa , który zaczynał lać więc został wymieniony ,a pozostałe 3 sprawdzone było ok. Po montaży wtrysków ponownie wymieniony wtrysk dpf Febiego ponieważ jedyny dostępny od ręki i tu zagadka gdyż po wszystkich zabiegach dalej pojawia się błąd świecy żarowej dpf oraz niespełnione warunki regeneracji filtra dpf.

Czy może ktoś miał podobną zagwostkę ?

Foka mk4 07-12-2023 06:27

Odp: DPF temperatura za niska przy regeneracji
 
Cytat:

Napisał Freddzik (Post 3357179)
Po wizycie u mechanika, ktory wymusil wypalanie statyczne i podczas jazdy ftra,, pojechalem w trase 1600km.

Proszę pamiętać że DPF i jego wymiana to jest ostateczność. Na proces wypalania DPF-u wpływają dane z trzech czujników, tj:
1. Masa powietrza zasysanego - czyli przepływomierz, szczelność układu dolotowego itd.
2. różnica ciśnień w DPF, czujniki, wężyki, szczelność, przepustowość.
3. temperatura wypalania.
Najpierw należy sprawdzić te trzy parametry bo nawet niewielkie odchyłki na nich, nie powodujące wyświetlania błędów, mogą wpływać na proces wypalania.
pozdrawiam


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:56.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.