![]() |
Wymiana lamp na full led statyczne
Witam. Zastanawiam się, czy w focusie wersja Titanium można wymienić lampy przednie na full ledy statyczne. Obecnie są założone lampy halogenowe z ledami do jazdy dziennej. Czy ktoś orientuje się ile może kosztować taka operacja?
|
Odp: Wymiana lamp na full led statyczne
oprócz wyglądu, to raczej nie popisali się z funkcjonalnością LED, jak jeździsz dużo po mieście to jeszcze obejdzie, a tak to padaka
|
Odp: Wymiana lamp na full led statyczne
Cytat:
|
Odp: Wymiana lamp na full led statyczne
Dziękuję za opinie ale interesuje mnie czy istnieje taka techniczna możliwość bez grzebania w elektryce pojazdu. Po prostu wyciągam lampy halogenowe, podpinam ledy statyczne i wszystko działa.
|
Odp: Wymiana lamp na full led statyczne
Cytat:
Z tego co wiem, to każde ledy w Foce mk4 mają autopoziomowanie i moduł świateł, więc wymiana nie jest P&P. |
Odp: Wymiana lamp na full led statyczne
Octa 3 przedlift. Xenony skrętne, ze spryskiwaczami, więc raczej powyżej 2000 lm. Auto nowe i przejechało u mnie 60 tys. km, więc lampy się nie zużyły.
Ogólnie widzę na forum narzekania na led w focusie, ale to chyba głównie kwestia ustawienia, które być może nie jest powtarzalne w każdym egzemplarzu. U mnie zasięg świateł mijania jest w sam raz, większy by oślepiał auta z naprzeciwka. Jasność świecenia natomiast jest na bardzo wysokim poziomie i nie jest to "złudzenie jasności". Cytat:
|
Odp: Wymiana lamp na full led statyczne
Witam. Mam ten sam problem. Coś ktoś doradzi ?
|
Odp: Wymiana lamp na full led statyczne
Cytat:
|
Odp: Wymiana lamp na full led statyczne
Czyli chciałbym wymienić lampy halogenowe na full led
|
Odp: Wymiana lamp na full led statyczne
W salonie nie byli w stanie stwierdzić czy taka zmiana jest możliwa. Zaproponowali wizytę w serwisie aby to sprawdzić. Oczywiście płatną. Nie bardzo chce mi się wierzyć że nie posiadają dokumentacji technicznej do sprzedawanych samochódów w której można by to było sprawdzić ale cóż. Może któryś z forumowiczów pomoże.
|
Odp: Wymiana lamp na full led statyczne
Cytat:
Z focusem Mk3.5 zero problemów miałem. Po co mi to było... |
Odp: Wymiana lamp na full led statyczne
A czy ktoś może wstawić fotkę tyłu lamp z gniazdami podłączenia ful led statycznych ?
|
Odp: Wymiana lamp na full led statyczne
Cytat:
Jak wiadomo ford wykastrował focusa mk4 w 2019 i przesyal montować tego czego nie trzeba.... Wcześniej wiele focusów miało moduł CCM stosowany w systemie PCA. Również.wiekszość miała moduł HCM, który wymagany jest w lampach AFL - czyli skrętnych.... Auta z AFL nie mają pokrętła do poziomowania wiązki światła przez kierowcę , zależności od obciążenia. Robi to system dzięki między innymi HCM. Ja mam Full LED statyczne, mam pokrętło, nie mam modułu HCM i ... może się mylę w moim osądzie i toku rozumowania, ale...nie jest to P&P jak nie ma HCM i nie zmienimy zespolonego przełącznika sterowanie oświetleniem. To HCM jest odpowiedzialny za oświetlenie adaptacyjne, rozkład wiązki światła w zależności od prędkości, poziomowanie lamp.... Prędzej możliwa będzie zmiana halogenów na Full static LED, które już są bdb rozwiązaniem. Nie są może tak efektowne jak adaptacyjne, ale świata bardzo dobrze. Mam porównanie z smaxem, wielkiej różnicy nie ma. Natomiast to też nie jest P&P. Trzeba jeszcze pozmieniać ustawienia w BCM.... |
Odp: Wymiana lamp na full led statyczne
Pewnie masz rację. Aż tak nie śledzę tematu.
Ale skoro fabrycznie teraz są światła mijania led, a długie na żarówce, to też sugeruje, że Ford ciągle zmienia i miesza. Reasumując, to zależy od daty produkcji, czyli tego co ma dane auto. |
Odp: Wymiana lamp na full led statyczne
W focusie mamy 4 rodzaje lamp:
1. zwykłe, mijania na żarówkę H7+ drogowe H1 +led do jazdy dziennej 2. zwykłe, mijania LED + drogowe H1 + led do jazdy dziennej - nowsze modele 3. led statyczny - mijania drogowe kierunki DRL na ledzie (są dwa rodzaje: Full - starsze produkcje, zwykłe manualna regulacja nowsza produkcja ) 4. j.w. z tym, że m.in światła są skrętne, i inne wodotryski - użytkuję robią dobrą robotę :) Aby wymienić reflektory nr. 1 na 2 nie wymagają żadnej przeróbki. Aby wymienić reflektory nr. 1 i/lub 2 na wersję 3 musisz dołożyć moduł HCM, regulacja poziomu jest na pokrętle jak przy zwykłych lampach. HCM jest potrzebny bo potrzebujemy kabelek z LIN do lampy a dodatkowo masę. Aby zmienić reflektory led statyczne na dynamiczne musisz zmienić przełącznik (automatyczna regulacja poziomu świecenia) + dwa czujniki poziomowania na kole przednim i tylnym. Bump: Ja mam Full LED statyczne, mam pokrętło, nie mam modułu HCM i ... może się mylę w moim osądzie i toku rozumowania..... jeśli masz full led statyczny masz HCM Bump: |
Odp: Wymiana lamp na full led statyczne
Cytat:
|
Odp: Wymiana lamp na full led statyczne
P.S LIN z modułu HCM, masa i dodatkowy kabel do komunikacji ze skrzynką BCMi
Bump: Cytat:
Bump: Cytat:
|
Odp: Wymiana lamp na full led statyczne
Czyli mam moduł HCM, którego nie widzi ani forscan ani ETIS?
|
Odp: Wymiana lamp na full led statyczne
Czy ktos juz zna jakies konkrety ?
Zakupilem lampy led statyczne, chce je wymienic zamiast tych zwyklych z H7, po podlaczeniu ich zaczely wariowac, kierunki swiecily raz dobrze a raz z czestotliwoscia jak sygnaly policyjne, mijania swiecily ale tylko na zaplonie bo jezeli odpalilem auto to przerywaly, ledy dzienne chodzily jak wlaczylem dlugie a dlugie nie chodzily wg Wydaje mi sie ze jest to problem innych ułożeń pinow w kostce tzn. ta z ledami ma pinow wiecej i prawdopodobnie sa ulozone w innych miejscach niz ta z H7 . Jednak cos tam swieci ale nie to co powinno |
Odp: Wymiana lamp na full led statyczne
1 załącznik(i)
Cytat:
Z załączonego poniżej schematu wynika wprost, że o istnieniu owego HCM dla statycznych LED to Ford także nie wie... Co zauważył wcześniej Kolega @[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] ... "Dodatkowy pin do BCM" to wykrywanie awarii kierunkowskazu LED, dodatkowy GND widać, pin 12 "sygnał MHL" to jest sygnał ustawiania wysokości świecenia z przełącznika z regulacją wysokości świecenia - a po LIN i HCM jakoś "śladu brak"... No więc pytanie "za 5 punktów" - cóż ów HCM w statycznych LEDach miałby robić??? |
Odp: Wymiana lamp na full led statyczne
3 załącznik(i)
Cytat:
Musisz zmienić ustawienia w bcm Bump: Cytat:
Proszę pamiętać ze są dwie rodzaje lamp. Starsze, które musza mieć HCM bo nie mają pinu 12 a jak wiadomo ten pin jest odpowiedzialny za ręczną regulację i nowsze ze wszystkimi pinami. Bump: Cytat:
|
Odp: Wymiana lamp na full led statyczne
Cytat:
Pin 12 (MHL - "manual height leveling" - manualna regulacja wysokości) nie ma nic wspólnego z HCM, bo jest "zamiast HCM". Obecność lub brak tego pinu w sytuacji gdy jest HCM jest dokładnie obojętna, bo wtedy brak jest silniczka sterowanego pinem 12. Lampa "do HCM" i "lampa manualna" to są 2 różne lampy (wewnętrznie) i nie da się ich stosować zamiennie. |
Odp: Wymiana lamp na full led statyczne
Mam schemat elektryczny jako jeden PDF. Po angielsku no i tam ten HCM jest. Może się przyda. To forum nie chce go przyjąć bo ma 25MB.
|
Odp: Wymiana lamp na full led statyczne
Cytat:
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] |
Odp: Wymiana lamp na full led statyczne
Cytat:
|
Odp: Wymiana lamp na full led statyczne
Cytat:
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] :) |
Odp: Wymiana lamp na full led statyczne
Cytat:
Znajduję na allergo pozycję 3. w dwóch wariantach: JX7B-13E014-AE z datą produkcji 04.02.2019 MX7B-13E015-EB z datą produkcji 28.05.2020 Czy to jest właśnie różnica pomiędzy starszą (pod HCM) a nowszą wersją (z manualną regulacją)? |
Odp: Wymiana lamp na full led statyczne
Cytat:
Sprawdziłem podłączenia jej pinów od wtyczki do przetwornicy, pin 11 (LIN z HCM) jest podłączony! Aczkolwiek, podłączona do samochodu z halogenami zachowuje się jak trzeba, to znaczy statycznie reguluje poziom dziennych świateł od pokrętła czyli pin 12 jest w pełni funkcjonalny. Lampa niestety chyba jest walnięta (jest po przejściach bo ma połamane zaczepy, tania była) i nawet na stole nie udało mi się odpalić świateł drogowych, a dzienne działały czasami. To chyba nie jest kwestia konfiguracji BCM bo tam nie ma żadnej filozofii, są masy i zasilania kompatybilne z halogenami. Mijania i kierunki działały jak trzeba. Pozostaje kwestia detekcji przepalenia kierunków - ze schematu wynika, że jest specjalny kabelek od BCM, w wiązce go oczywiście nie ma, ale wystarczy dołożyć niewielki rezystor bądź wyłączyć detekcję w BCM. Nie wiem jak z detekcją awarii świateł dziennych. EDIT: Chyba nie jest tak różowo. W konfiguracji BCM, przy tych lampach jest ustawione, że napięcie świateł drogowych służy za zasilanie, przy halogenach to są światła drogowe. Czyli w tym ledzie drogowe są włączane w jakiś inny sposób - LIN połączony do HCM! I tu nie ma chyba innego wyjścia. Ja przynajmniej nie widzę nic co by się dało zrobić. Bez HCM ani rusz! A lampa jest w takim razie dobra. |
Odp: Wymiana lamp na full led statyczne
2 załącznik(i)
Mały krok do przodu.
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] LIN z reflektorów podłączony jest do LIN#5 w BCM! I tu ciekawostka. Kod mojego auta w systemie dokumentacji serwisowej to EJYE. Kod to jest to, co w adresie internetowym występ jako "book" albo "bookCode". Zmieniając ten kod można się dostać do dokumentów dowolnego auta tylko trzeba go znać. Taki sam kod (EJYE) nadaje etis dla aut ze tymi ledami bez HCM. Ale dla EJYE dokumentacja jest inna (stara?) i tego połączenia nie ma! Dwa kody ELYE i EMYE pokazują to połączenie ale nie mam pojęcia co to za focusy? Tylko nowsza wersja dokumentów? Ktoś ma jakąś wiedzę o tych kodach? Skąd mam te dwa nowsze kody - zgadłem. To teraz kwestia konfiguracji w BCM żeby to ruszyło? Może potrzebny będzie update BCM HW lub soft dla starszych aut? |
1 załącznik(i)
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
Statycznie poziomowane full LEDy. Auto z 2018r. Konfiguracja BCM do komunikacji - sukces! Wyłączenie migania - porażka w konfiguracji, dołożyłem mały kondensator. Znam bity do ustawienia ale nie działają. Może BCM mam za stary. Dobrze, że LIN poszedł. Część #1 LIN 5 - sterowanie reflektorem bez HCM. [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] BCM, bity które włączają LIN5. Nie znam ich dokładnego znaczenie, ale ustawienie ich wszystkich spowodowało działanie LIN 5. Wykonywałem też procedurę testowania komunikacji z modułami. Kod:
word: block 1 block 2 block 3 Kod:
word: block 1 block 2 block 3 Kod:
word: block 1 block 2 block 3 Dodatkowo należy ustawić linię świateł drogowych (High Beam) jako zasilanie i wyłączyć (albo zmienić jak komuś się chciało ciągnąć kabel) sprawdzanie uszkodzenia kierunkowskazów. Ale to już w Forscanie bez zabawy w bity AsBuilt |
Odp: Wymiana lamp na full led statyczne
5 załącznik(i)
Część #2 druciarstwo.
a) Wiązki W Fordzie raczej nie ma co liczyć na prezent w postaci wiązki z dodatkowymi liniami. Jak coś jest nie potrzebne to tego nie ma. Dlatego do reflektorów, potrzeba pociągnąć magistrale LIN oraz jak ktoś chce na bogato sygnał uszkodzenia kierunków (to chyba wymóg EU, przy żarówkach to ma sens ale w LED-ach?) Na schemacie w lampie: pin #10 - sygnał zużycia kierunku, pin #11 - magistrala LIN Te dwa (albo 1) kable ciągniemy do kabiny. W dokumentacji od LED-ów z HCM, LIN ciągnięty był przewodem ekranowanym. W tych bez HCM nie. Ja pociągnołem z ekranem bo początkowo planowałem HCM ale może to nie ma takiego znaczenia. Jak komuś nie szkoda 10zł to można z ekranem. Tylko ekran powinien być połączony z masą tylko z jednej strony. W oryginale to była masa z HCM, jak nie ma HCM to powinna być masa auta gdzieś przy BCM a to trudno złapać. Punkt masowy jest z prawej strony schowka, można tam dołożyć kabel ale to zawsze jakaś robota. Ja wykorzystałem mały "sutek" jakby specjalnie zostawiony w przepuście obok ABS ale czy zawsze jest wolny, tego nie wiem, jakoś się trzeba przebić do kabiny. [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] "Sutek" trzeba przebić jakimś sztywnym drutem od środka i trochę go "rozwiercić" też jakimś sztywnym i chropowatym drutem. To jest miękka guma i trudno się w niej robi większą dziurę, poradziłem sobie pozacinanym prętem od środka. Przewody możne posmarować smarem silikonowym albo teflonowym. Na końcu zacisnąłem na przewodach koszulkę termokurczliwą z jednej strony pozostawiając z drugiej szeroką. Ciągnąć w kabinie koszulka wsunęła się na "sutek". Można napchać do środka jakiegoś uszczelniacza jak ktoś chce ale tam deszcz nie pada. Przewody do prawej lampy nie problem. Na lewą stronę jest trochę trudniej i w zasadzie żeby to zrobić dobrze, trzeba by wymontować akumulator i filtr powietrza. Nie chciało mi się tego robić i przytrytkowałem do oryginalnej wiązki gdzie miałem dostęp. Kiedyś jak będę wymieniał akumulator to to poprawię. b) Wtyczki lamp W wtyczkach, oprócz pinu #10 i #11 jest jeszcze pin #5 który podłączyłem tak jak na schemacie do pinu #9. Nie wiem, może nie potrzebny ale potem lepiej się nie zastanawiać. Wtyczki przerabiamy dokładając piny, najlepiej kupić używkę Molexa z innego Forda, pełno na allegro. Ja mam z Mustanga ma więcej pinów ale to dobrze. Reszta jest identyczna, jako dawca idealny: [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Wtyczkę rozbieramy od tyłu podważając po bokach, wyłamujemy zaślepki od brakujących pinów i zamykamy. Potem od przodu podważamy białą część delikatnie po bokach i wpychamy brakujące piny od dawcy [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Na gotowo. UWAGA, potrzeba też wykonać dwa kabelki od pinu #1 i dowolnej masy do tych przylutowujemy kondensator 2.2uF najlepiej jakiś poliestrowy dużym zakresie temperatur (-40..100C). To jest fix na migotanie świateł mijania. Ja dodałem złączkę żeby testować różne pojemności. Działa od 1uF więc 2.2uF jest spoko. Można to zrobić przy BCM w kabinie jak ktoś woli [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Wszystko owijamy jakąś dobrą taśmą, w środku taką bardziej włochatą. |
Odp: Wymiana lamp na full led statyczne
Cytat:
Może najnowsze modele faktycznie mają wszystko wycięte i nic poza tym co zamówiono, ale choćby Focus MK3 którego posiadam jest samochodem który ma wszystko i wszędzie. Typowe Plug&Play gdzie się tylko da bez żadnego dokładania okablowania. Więc nie powiedziałbym że każdy Ford tak ma. |
Odp: Wymiana lamp na full led statyczne
Cytat:
|
Odp: Wymiana lamp na full led statyczne
Gdybyś napisał np. "W MK4 (w domyśle Focus MK4 bo taki wątek) nie ma co liczyć" to bym się nic nie czepiał :-P
Ale to mało ważne. Ważne jest natomiast że gratuluję projektu i sukcesu w tym co zrobiłeś. I dziękuję że wrzuciłeś info na forum (mimo że sam nie mam Focusa MK4) |
Odp: Wymiana lamp na full led statyczne
5 załącznik(i)
Część #3
Podłączenie w kabinie to w zasadzie tylko do LIN5 i jak pisałem można ekran do masy. LIN5 to pin #16 we wtyczce [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Ten pin jest typu najmniejszego, niestety nie mam dobrej rekomendacji co do tego jaki pin użyć żeby się dobrze trzymał w tym gnieździe. Musi być jakiś specjalny, jak ktoś zna takie to proszę o komentarz. Można zabezpieczyć klejem. Same lampy, tak jak pisałem powinny być nowej generacji bez poziomowania dynamicznego. Te które założyłem mają oznaczenie: MX7B-13E015-EB (lewa) MX7B-13E014-EB (prawa) Maj być MX... nie JX... Lampy są czarne, czyli wypełnienie środku na czarno i taki jakby kewlar (do STline?), srebrne bywały z tych starszego typu, czy są nowego - nie wiem. Szukać używek z połamanymi mocowaniami, są tańsze a naprawiane to g**no, zawsze pęknie. Tymczasem w sklepie fordoriginalparts.pl są oryginalne zestawy naprawcze: JX7B-13A004-AA (prawy) JX7B-13A005-AA (lewy) Na allegro je rozkompletowują i sprzedają jedną stronę. Spotykałem podróbki lamp, nie miały nadruku laserem. Tak to ma wyglądać: [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Lampy nowego typu produkowane są od jesieni 2019. Lampy ciężko włożyć, trzeba poluzować śruby od błotnika w górnej części i lekko odgiąć błotnik przy wsadzaniu, są jakoś większe od halogenowych. Trzeba uważać żeby nie porysować o blachę błotnika i nie połamać mocowań. Ogólnie to trudna czynność. Po kilkukrotnym ich wkładaniu już sobie radzę ale dalej nie umiem tego zrobić na pewniaka. EDIT: Zrobiło się trochę zimniej i okazało się, że kierunki też zaczęły mrugać. Na szczęście wystarczy kondensator 220uF/25VDC. Lepiej go dać w kabinie i nie trudno dostać się do kabli we wiązce C2280E (środkowa). Kabelki żółto-fioletowy i niebiesko-zielony. Masę tylko trzeba mieć gdzie pod ręką, punkt masy jest na przeciwko komory filtra, trochę jest zabawy żeby ładnie się tam podłączyć. Użyłem oczka do zaciskania na lince z branży elektrycznej, oczko fi 8mm. EPILOG. Na zakończenie moja subiektywna opinia. Święcą oczywiście jak to LEDy, fajnie, drogowe "no to nie ma przebacz". Aczkolwiek, w halogenach miałem OSRAM Night Breaker i śmiem twierdzić że jasność w zasadzie taka sama. Barwa inna. Jakby wyłączyć (czego się nie udało) regulację napięcia to by dawały jeszcze mocniej (ale by się szybciej spaliły). Jak się włączy drogowe to wyłączana jest regulacja napięcia, ciekawe odkrycie. Jest też jedna wada LED-ów, nie ma tego rozproszonego światła i w wyniku wyraźnego odcięcia czytelność znaków jest znaczenie gorsza bo są słabiej i później oświetlane. W sumie, jak się dobrze poszuka lamp, to materiały poniżej 1000zł. |
Odp: Wymiana lamp na full led statyczne
Kurde ale zachodu z tą wymianą.
Chciałem to zrobić w swoim STline ale raczej odpuszczę, jestem laikiem(kupię jakieś biało świecące H7) Na YT widziałem jak gość z NL przekłada tylko lampy (P&P) i świeciły a tym czasem zonk. [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Wysłane z mojego Pixel 4a przy użyciu Tapatalka |
Odp: Wymiana lamp na full led statyczne
Cytat:
Na tym filmie jest wymiana lamp żarówkowych (montowanych gdzieś do końca 2019) na takie, gdzie tylko mijania jest LED a pozostałe tak jak w tych żarówkowych czyli pozycja pasek LED, drogowe i kierunek - żarówki. Nie wiem czy to jest P&P czy może nie, te lampy są tylko nieco lepsze. Ja założyłem statyczne full LED, są jeszcze adaptacyjne ale to znacznie trudniejsze ze względu na HCM i czujniki. |
Odp: Wymiana lamp na full led statyczne
Cytat:
Ty zrobiłeś super robotę, niestety ja sobie z tym nie poradzę. Chciałem kupić takie ledy jak Twoje ale niestety pozostanie mi obejście się smakiem[emoji17] Wysłane z mojego Pixel 4a przy użyciu Tapatalka |
Odp: Wymiana lamp na full led statyczne
Cytat:
|
Odp: Wymiana lamp na full led statyczne
Cytat:
Wysłane z mojego Pixel 4a przy użyciu Tapatalka |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:48. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.