![]() |
Wypadanie zapłonu, trzęsie na zimnym 2.0 Duratec HE
Witam
Posiadam Mondeo z silnikiem 2.0 Duratec HE + LPG. Samochód mam od roku i od samego początku mam problemy z wypadaniem zapłonu. Niestety jak auto było u mechanika, to było ok. Teraz przy przeglądzie LPG, gazownik nie mógł przeprowadzić autoadaptacji, bo wywalało błąd. Było to widać na mapie. Stwierdził że jest przebicie na któreś cewce. Zakupiłem nową oryginalną cewkę i po kolei podmieniałem cewki. Niestety za każdym razem było widać na mapie LPG, że coś jest nie tak. Świece wymieniałem około 12tyś km temu, ale nic to nie zmieniło. Dodam, że na LPG i PB jest tak samo. Pod kompem nie ma żadnych błędów z tym związanych. Nie mam pomysłu co z tym dalej robić. Może ktoś ma jakiś pomysł. Pozdrawiam |
Odp: Wypadanie zapłonu
Cytat:
Moga tez byc kable |
Odp: Wypadanie zapłonu
Jak by było więcej niź jednej, to pewnie strasznie by telepało silnikiem. O jakie kable Ci chodź? Bo w mk4 nie ma kabli WN.
|
Odp: Wypadanie zapłonu
witam,
mam podobny problem z silnikiem 2,0 duratec mondeo mk4. nie można wyregulować gazu bo pokazuje błąd wypadania zapłonu na 1 cylindrze. Sebioza udało ci się rozwiązać problem? |
Odp: Wypadanie zapłonu
Niestety nie. Dalej jest coś nie tak.
|
Odp: Wypadanie zapłonu
ponoć w mondeo często uszkodzeniu ulega wiązka elektryczna. mój gazownik ma dzisiaj ją sprawdzić. dam znać jak coś się wyjaśni.
|
Odp: Wypadanie zapłonu
sprawdzić by wypadało luz zaworowy i kompresję
|
Odp: Wypadanie zapłonu
dzięki za podpowiedź. pewnie będzie to kolejny etap poszukiwań
|
Odp: Wypadanie zapłonu
U mnie kompresja jest ok. A co do luzu zaworów, to jestem umówiony na 23 na ustawienie. Więc zobaczymy.
|
Odp: Wypadanie zapłonu
I jak się skończyło bo mam mk4 2.0b i też mam problem z wypadanie zapłonu na 1 cylidrze
|
Odp: Wypadanie zapłonu
istotne pytanie, czy wypadanie zaplonu pokazuje Ci jedynie na programie gazownika czy na innym programie do diagnostyki?
ja sprawdzalem forscanem szukajac przyczyn wypadania zaplonu, czy wypadanie pojawia sie na pewnych obrotach i wyzej czy podczas wolnych obrotow? co do cewki to odpinajac wtyczke spadaja obroty? na poczatek wymien swiece albo podmien z 2 cylindrem, jezeli blad zniknie to masz winnego. jak cos to pisz |
Odp: Wypadanie zapłonu
Witam panowie opisze krótko co u mnie.Wypadanie zapłonu na 3 cylindrze,wymieniłem świece na ngk i raz odpalił a za drugim razem ledwo co więc znowu założyłem stare boscha(odpala ok).Zamieniłem cewki 1 z 3 auto stało tydzień i pierwsze odpalenie rano dziwnie pracował troche nierówno ok 3 min a jak dodałem troche gazu zaświeciła kontrolka silnika.Podłączony i znowu wypadanie na 3 cylindrze.Mechanik mówi że głowica w górę ma jeszcze sprawdzić ciśnienie na zimnym silniku i zobaczymu.Pytanie moje czy ktoś miał przypadek wypalenia gniazda zawory i jakie to mogą być koszty?
|
Odp: Wypadanie zapłonu
zanim Twój mechanik zrobi "głowica w górę " niech sprawdzi luzy zaworowe ! i jeżeli trzeba będzie regulować to sprawdz pracę mechanika bo nie każdy robi to poprawnie
|
Odp: Wypadanie zapłonu
no to ok,a gdyby z głowicą lub zaworami było coś nie tak to czy auto jeźdźiło by przez kilka dni normalnie a tylko czasem coś nie grało i wyrzucało by ten błąd czy powinno go wyrzucać cały czas pytam bo weekend jeźdźiłem i wszystko ok(narazie odpukać)
|
Odp: Wypadanie zapłonu
na razie się nie martw , sprawdz luz zaworów
|
Wypadnie zapłonu, cewka, trzymanie obrotów podczas zmiany biegów, OBD ?
Witajcie po dłuższej przerwie :)
Na początku życzę wszystkim Szczęśliwego Nowego Roku ;) a teraz do rzeczy... Ogólnie mam problem jak powyżej w temacie (2008r., 2.0 benzyna): 1. Auto na ssaniu trzyma obroty podczas zmiany biegów. 2. Przeważnie na ssaniu ale i gdy auto dobrze się nie zagrzeje potrafi go przydusić przy ruszaniu lub bardzo wolnej jeździe. 3. Przy utrzymywaniu stałej prędkości jazdy idzie wyczuć nie jednostajne bardzo krótkie szarpnięcia. 4. Przy jeździe powyżej 130km/h również lubi szarpnąć ale już zdecydowanie mocniej. Jakieś dwa lata temu pojechałem z z tym do mechanika, wyczyścił przepustnicę, zaadaptował ją, zrobił update oprogramowania, skasował 250 zł i problem 1, 2 ustąpiły na ok rok. Teraz doszły do tego usterki 3, 4. Zastanawiam się czy przy pomocy programu do diagnostyki jestem w stanie odczytać ewentualne wypadanie zapłonu i zrobić sobie ww adaptację przepustnicy. Proszę o pomoc w doborze programu, złącza OBD i ewentualnych wskazówkach. Pozdrawiam |
Odp: Wypadnie zapłonu, cewka, trzymanie obrotów podczas zmiany biegów, OBD ?
Jaki przebieg ma auto?
Luzy zaworowe sprawdzane? |
Odp: Wypadnie zapłonu, cewka, trzymanie obrotów podczas zmiany biegów, OBD ?
Autko ma nalatane już 220 tys., a luzy jeszcze od kiedy go mam czyli 165tys. jeszcze nie były sprawdzane.
|
Odp: Wypadnie zapłonu, cewka, trzymanie obrotów podczas zmiany biegów, OBD ?
Hej, mam też mam benzynę 2.0 145km (z LPG) i mam praktycznie takie same objawy. U mnie było sprawdzane mnóstwo rzeczy - wszystko jest ok. Mam na pewno trochę zbyt małe luzy zaworowe - postaram się je niedługo zrobić, dam znać czy pomogło. Dodatkowo odłączam jutro czujnik ciśnienia układu wspomagania - mam objawy jakby coś mi pieprzył z obrotami, zobaczę czy pomoże. Na koniec zostawię sobie sprawdzenie sondy lambda. Za ok 1kkm wymieniam filtry+olej, dodatkowo zrobię wtedy płukankę silnika - może też poprawi kulturę pracy jednostki :)
|
Wypadanie zapłonu, trzęsie na zimnym
Witam Forumowiczów,
Jestem posiadaczem Mondeo MK4 2009r 2.0 Duratec HE kombi z przebiegiem około 260k km + roczna instalacja gazu STAGG (na gazie zrobione jakieś 40k km). Od ponad miesiąca męczy mnie temat wypadania zapłonu na pierwszym cylindrze na zimnym silniku. Objawem jest trzęsienie budą zaraz po odpaleniu i przez jakieś 10-15min jazdy. Czasami ma też problemy zaraz po starcie z ustabilizowaniem obrotów przy dojeżdżaniu do świateł. Na ciepłym silniku nic się specjalnego nie dzieje. Ma moc przy przyspieszaniu i nie przerywa w czasie nabierania prędkości. Stało się tak z dnia na dzień bez specjalnych powodów (po tym jak żona wzięła auto na chwilę...). Zrobiłem następujące rzeczy: - Wymiana świec (przy okazji oleju i wszystkich filtrów) - Wymiana cewki (na nowej jak i na starej jest tak samo) - Wymiana EGR + adaptacja (wywalał błąd więc i tak był do wymiany) - Wyczyszczenie przepustnicy - Sprawdzenie wiązki elektrycznej przy cewkach - Sprawdzenie czy gdzieś nie ma lewego powietrza w dolocie (nic nie syczy, nie ma żadnych pęknięć) - Wyeliminowanie wpływu gazu (odłączenie całkowite instalacji od podzespołów elektronicznych auta, odłączenie i zaślepienie przewodu ciśnieniowego gazu z przepustnicy do parownika) - Usunięcie błędów (kilkukrotnie i zawsze rano po chwili wywala błąd wypadania zapłonu na pierwszym garze) Nie robiłem: - nie sprawdzałem wtrysków (bo tak samo się dzieje na gazie jak i na benzynie) - nie sprawdzałem czujnika temperatury (bo wg komputera temperaturę wskazuje OK) - nie sprawdzałem ciśnienia w cylindrach (bo teoretycznie objaw byłby tak na ciepłym jak i na zimnym, a dodatkowo była robiona głowica rok temu) - nie sprawdzałem sterownika (bo rozmawiałem ze specem od ECU i miał kilka takich przypadków w Mondeo MK4 w swojej karierze i żaden z klientów nie zauważył poprawy po wymianie ECU) - nie sprawdzałem silniczka krokowego (bo teoretycznie problem nie występowałby wyłącznie na 1 cylindrze, a dodatkowo byłby obecny także na ciepłym silniku) Podpowiedzcie mi proszę co jeszcze mogę sprawdzić bo wyczerpałem pulę pomysłów… Komputer żadnych więcej błędów nie wypluwa poza wypadaniem zapłonu na pierwszym cylindrze. Z góry dziękuję za każdą sugestię. |
Odp: Wypadanie zapłonu, trzęsie na zimnym
Mam ten sam problem, ale niestety wszyscy mechanicy, z którymi rozmawiałem twierdzą, że to luzy zaworowe/wypalone gniazda zaworowe i na zimnym silniku nie trzyma kompresji... Jakoś jestem sceptycznie nastawiony do tego. Objawy mam identyczne jak Ty napisałeś, jedynie mogę dodać, że na zimno po odpaleniu potrafi zgasnąć silnik. A wszystko to zaczyna się dziać jak temperatura otoczenia spada poniżej 15 stopni C ... Także może ktoś inny podpowie o co tutaj chodzi.
|
Odp: Wypadanie zapłonu, trzęsie na zimnym
Ja raczej nie biorę pod uwagę luzów zaworowych bo jakieś 20k km temu miałem remont głowicy.
Wstawione były wzmiocnione zawory, wzmiocnione gniazda zaworowe i prowadnice zaworów + pełna regulacja. Wszystko zrobione z uwagi na fakt, że ma jeździć na gazie. Wątpię, żeby po 20k km wszystko aż tak się posypało. Szczególnie, że zaraz po remoncie było OK. Dodatkowo luzy zaworowe raczej słychać przy odpalaniu. |
Odp: Wypadanie zapłonu, trzęsie na zimnym
Cytat:
|
Odp: Wypadanie zapłonu, trzęsie na zimnym
Cytat:
To jest kolejna rzecz jaką będę sprawdzał. Jak będzie coś nie tak to ponownie czapka do zdjęcia... Pytanie co dalej jak okaże się, że kompresja w normie? |
Odp: Wypadanie zapłonu, trzęsie na zimnym
Cytat:
Normalnie ile mechaników tyle opinii :roll: Instalacje LPG masz z lubryfikacją czy bierze benzyne ? |
Odp: Wypadanie zapłonu, trzęsie na zimnym
Jeśli objawy występują tylko na zimnym silniku, a zawory są prawidłowo ustawione, głowica jest szczelna i nie ma problemu z zapłonem to pozostaje tylko wtryskiwacz ...
Niezależnie od tego czy zasilany jest gazem czy benzyną to zimny silnik startuje zawsze na benzynie. |
Odp: Wypadanie zapłonu, trzęsie na zimnym
Wtryskiwacz można zamienić miejscami. A to że głowica ponoć po remoncie to nie znaczy że coś się nie zesralo. Sprawdzić spręż, zajrzeć do zaworów to nie majątek. Były oszczędności z jazdy na gazie to chyba nie szkoda teraz wydać parę stówek na pomiar.
|
Odp: Wypadanie zapłonu, trzęsie na zimnym
Wielkie dzięki wszystkim za podpowiedzi. Każda wskazówka jest dla mnie teraz na wagę złota :)
Cytat:
Cytat:
Jak się okaże, że kompresja w normie kupuję wtryskiwacz bo może nie domyka się i leje ciurkiem i na benzynie i na gazie niezależnie od sygnału i dlatego pojawia się wypadanie zapłonu. To jest moja jedyna teoria, która potwierdza, że po przełączeniu się na gaz problem dalej występuje. W przeciwnym razie po przełączeniu na gaz wtrysk powinien po prostu przestać całkowicie działać. Dodatkowo chciałem sprawdzić wtyczki w ECU ale.. go nie znalazłem... Podpowiecie gdzie jest ECU w Mondeo MK4 2.0 HE Kombi? Szukałem pod nadkolem, pod akumulatorem, rozebrałem cały dolot i za chorobę nie widzę ECU... |
Odp: Wypadanie zapłonu, trzęsie na zimnym
A może spróbuj zamienić wtryskiwacze miejscami. Czy wypadanie zapłonu przejdzie na inny gar.
|
Odp: Wypadanie zapłonu, trzęsie na zimnym
Wszystko jasne.
Ciśnienie na cylindrach: 1 - 6ATM 2 - 15ATM 3 - 15ATM 4 - 16ATM Po zrobieniu próby olejowej na pierwszym podskoczyło do 8ATM. Na 99% za ciasno siedzi zawór w głowicy co oznacza, że został źle zrobiony jej remont. Jak się rozgrzewa i dostaje olej to zaczyna chodzić "prawie" normalnie. Reasumując czapka do zdjęcia i próba walki o reklamacje na remont głowicy. Zobaczymy jak do tego podejdą. Głowica robiona prawie równo rok temu i zrobione niecałe 20k km... Dzięki wszystkim za podpowiedzi. |
Odp: Wypadanie zapłonu, trzęsie na zimnym
A czy wcześniej, jak było ciepło też miałeś takie problemy? Czy dopiero jak temperatura na dworze zaczęła spadać?
|
Odp: Wypadanie zapłonu, trzęsie na zimnym
Zaczęło się praktycznie z dnia na dzień. Było jeszcze ciepło.
Tak jak pisałem. Żona wzięła auto na jeden dzień i na drugi dzień rano zauważyłem problem. |
Benzyna 2.0 duratec dławi się na zimnym
Czołem,
Przeszukałem całe forum jednakże nie znalazłem rozwiązania... A problem jest następujący: przy odpalaniu na zimnym silniku, mocno się dławi, z opóźnieniem reaguje na gaz, przygasa, ciężko nim w ogóle ruszyć. Jak już trochę się nagrzeje, to jest lepiej, chociaż przy ruszaniu lubi się zadławić w przedziale 1000-2000 obrotów. Problem występuje tylko ne benzynie, na gazie chodzi dobrze. Co do tej pory zrobiłem: wymieniłem klapki w kolektorze, wymieniona odma (pęknięta była), wymienione świece, wymienione cewki, wyregulowany gaz, przepustnica wyczyszczona, reset mapy benzynowej zrobiony, zakręcony gaz na butli, wypalony do końca żeby sprawdzić czy reduktor nie puszcza, aku naładowane, check się nie świeci, na forscanie brak błędów... Już nie mam pomysłu co to może być... Jeżdżę teraz tylko ne benzynie z dodatkiem środka do czyszczenie wtrysków i na razie bez poprawy... Macie jakieś pomysły? |
Odp: Benzyna 2.0 duratec dławi się na zimnym
Temat ostatnio się przewinął.
głowica/zawory -> [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] |
Odp: Wypadanie zapłonu, trzęsie na zimnym
Cytat:
Jak masz lpg to rozjezdza on mapy PB . było o tym pisane na forum nie raz. |
Odp: Wypadanie zapłonu, trzęsie na zimnym
Cytat:
|
Odp: Wypadanie zapłonu, trzęsie na zimnym
Kolego nie tylko jak jest włączona autoadaptacja. Poszukaj na forum tematu o tym . Poza tym jak jest zle zestrojona isntalacja to to bedzie rozjzedzało mapy pb.
|
Odp: Wypadanie zapłonu, trzęsie na zimnym
Hmm.. coś mi nie pasuje z tą głowicą/zaworami... Jak odpale go na zimnym na benzynie i muli go strasznie, to jak chwilę poczekam i przełączy się na gaz (chyba przy 30 stopniach jakoś tak), to od razu zaczyna pracować idealnie, nic nie szarpie, nie dławi go, normalnie jedzie. Jak się zagrzeje to tak samo, na gazie miodzio, a ja przerzucę na benzynę, to zaczyna go dławić w przedziale 1000-2000 obrotów, powyżej 2000 jest ok.
|
Odp: Wypadanie zapłonu, trzęsie na zimnym
No jak jest źle zestrojona to tak, przyznaję rację.
Zresetuj adaptacje i zobacz czy będzie lepiej. Jak tak to lpg do strojenia |
Odp: Wypadanie zapłonu, trzęsie na zimnym
Cytat:
W Twoim przypadku szukałbym problemu w układzie paliwowym bądź w składzie mieszanki. Jak na gazie chodzi dobrze możesz wyeliminować problem z zapłonem ponieważ brak iskry czy problem ze świecami/cewkami daje się we znaki właśnie na gazie. Jak na benie chodzi źle szukałbym problemu z mieszanką. Filtr paliwa, jakość paliwa, syf w baku, przewody paliwowe, wtryski, pompa paliwa. Najbardziej obstawiałbym wtryski. U mnie nie było różnicy czy na gazie czy na benie. Zresztą już wiadomo dlaczego... |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:47. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.