![]() |
Błąd P2565,P2563,P003A 2,0L Duratorq DW10F
Witam mam ford mondeo mk5 z silnikiem 2,0tdci I mam z nim problem A mianowicie wyskoczył mi blad p1412 I p2563 i traci moc grucha wymieniona i dalej to samo. Poradzicie cos
|
Kod B124D(02),B1182(00)P2598, P1719, P2563(22)
3 załącznik(i)
Wita i o pomoc pytam.
1sze dwa błędy B124D(02) i B1182(00) powstają zapewne dlatego że usunąłem czujniki ciśnienia w kołach TPMS. Po ok 1000km temu,miesiąc, zostały wymienione kpl. wtrysków bo jeden przelewał a reszta też była rzekomo zużyta. Tak sugerował mechanik, zrobił wtryski auto mniej jakby trzęsło i jeździło.. Wtryski wymieniłem ponieważ był problem taki że wyskakiwał komunikat "awaryjny tryb skrzyni biegów" w momencie gdy wciskałem mocniej gaz lub auto wyczuło jazdę(opór) pod górkę skrzynia automat nie chciała przerzucać biegów na wyższe. Obroty świrowały do góry, a skrzynia biegów nie wrzucała kolejnych. Auto rozpędzało się baaaardzo powoli. Mondek zrobił ok 1000km,pojechaliśmy w góry, auto stało przodem do dołu na górce 4dni bez odpalania w temp ok - 7stC. W dniu wyjazdu z do domu, brak mocy przy wciśnięciu gazu(tak jakby bez turbo) baaardzo słabe przyspieszenie aż w końcu komunikat awaryjny tryb skrzyni biegów, check. Po podłączeniu wyżej wymienione błędy. Nie ogarniam do końca P2588 P1719, P2563(22) Wyczyściłem czujnik ciśnienia MAP sensor?albo ciśnienia w kolektorze dolotowym? Ten co jest na 1ym zdjęciu, był usmolony. 2fotka po wyczyszczeniu. Sprawdziłem wizualnie czujnik ciśnienia powietrza? (ten co jest przy filtrze powietrza montowany) 3 fotka. Czyściłem je po ich wyjęciu, nie odłączałem akumulatora. Filtr powietrza średnio brudny bez syfu w środku. Zamontowałem je. Skasowałem błędy. Odpaliłem auto zrobiłem dosłownie 100m i znowu "awaryjny tryb skrzyni biegów" auto szarpie przy zmianie biegów i obroty świruja. Z tego co się orientuję błąd skrzyni wyskakuje bo dostaje niewłaściwe parametry. Czy lepiej będzie jak auto rozgrzeje do temp. roboczej i wtedy wykasować błędy? Czy po wyciągnięciu tych czujników trzeba je adaptować? Jeszcze będę sprawdzał wszystkie gumowe przewody czy nie ciśnie lewe powietrze i sprawdzę napięcie na wtyczce czujnika ciśnienia oraz zerknę na ten element co pracuje przy turbo czy chodzi płynnie. Macie jeszcze jakieś pomysły? Rady? Już jestem uwalony na wymianie wtrysków (chociaż auto ma 175kkm przejechane) Pliss pomocy. Lub jakieś namiary na dobrego fachowca z okolic Bytom, Katowice i te rejony. |
Odp: Kod B124D(02),B1182(00)P2598, P1719, P2563(22)
1 załącznik(i)
0 odzewu....
Ehh szkoda. Problem rozwiązany. Błędy oraz awaryjny tryb automatycznej skrzyni biegów pojawiały się na 99% z powodu że wysunął się wężyk wychodzący z "gruszki". (strzałka na foto) Po wsunięciu jej na miejsce wszystko wróciło do normy. TEMAT ZAMKNIĘTY. |
Błąd P2565,P2563,P003A 2,0L Duratorq 180 KM
Cześć,
Przeskanowałem sobie forscanem błędy po zapaleniu checkengine. Wie ktoś co oznaczają błędy: P2565 - wysoka wartość sygnału w obwodzie czujnika A położenia łopatek sterujących ciśnieniem doładowania turbosprężarki P2563 - Zakres/jakość sygnału w obwodzie czujnika położenia A łopatek sterujących ciśnieniem doładowania turbosprężarki P003A - Przekroczony limit programowania polozenia mechanizmu sterowania cisnieniem doladowania turbosprezarki/sprezarki doladowujacej A Oraz pozostałe, które są od dłuższego czasu: P2000 - Wysoka wartość sygnału w obwodzie sterującym przepływem A” powietrza wlotowego w silniku Diesel P0014 - Regulacja faz rozrządu B” — zbyt duże wyprzedzenie (rząd cylindrów 1) |
Odp: Błąd P2565,P2563,P003A 2,0L Duratorq 180 KM
Sprawdź sobie czy wszystkie wiązki i wtyczki dochodzące do czujnika kopiowania turbo i do elektrozaworka są ok. Kiedy miałeś wymieniany rozrząd?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Odp: Błąd P2565,P2563,P003A 2,0L Duratorq 180 KM
Przy 190tys
|
Odp: Błąd P2565,P2563,P003A 2,0L Duratorq 180 KM
Sprawdź sobie czy wszystko jest należycie ustawione, bo jeden z błędów mówi że nie do końca. Chyba że zaczął rozciągać ci się łańcuszek między wałkami, ale nie jestem pewny czy to by taki a nie inny błąd dawało. Błędy od turbo wyglądają na typowo „elektryczne”.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Odp: Błąd P2565,P2563,P003A 2,0L Duratorq 180 KM
Polecacie jakiś warsztat we Wrocławiu co by temat ogarnął?
|
Odp: Błąd P2565,P2563,P003A 2,0L Duratorq 180 KM
A gdzie robiłeś rozrząd? Przede wszystkim czy ten błąd od rozrządu był również przed jego wymianą?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Odp: Błąd P2565,P2563,P003A 2,0L Duratorq 180 KM
Wydaje mi się że powymianie rozrządu, dlatego niechce tam wracać. Auto jeździ normalnie, raz na jakiś czas włączy się tryb awaryjny i check engine.
|
błąd P2563:21
Przy większych obrotach silnika auto wchodzi w tryb awaryjny, z komunikatem lub bez komunikatu. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy. Po podłączeniu komputera wyszły takie błędy- P2563:21 P2563:22. Proszę o pomoc w diagnozie .
|
Odp: błąd P2563:21
Czujnik ciśnienia turbo do sprawdzenia.
|
Odp: Błąd P2565,P2563,P003A 2,0L Duratorq 180 KM
U mnie w 2.0 tdci mk5 pojawia się p2563 ale kompletnie bezobjawowo, tylko na kompie ale nie potwierdzony, auto jedzie całkowicie normalnie. Po skasowaniu błąd wraca. Czujnik położenia, gruszka czy geometria siada? Tak sprawdzałem ręką wirnik brak luzów, nadmiaru oleju do dolotu też nie puszcza.
|
Schemat podciśnień 2.0 TDCI 180km - błąd P2563
Cześć,
Borykam się z błędem P2563, wygląda na to, że mam pomieszane podciśnienia... Auto przyjechało z rozebranym silnikiem z DE, a wiadomo jak składa się po kimś... Wymieniłem już zawór z podciśnieniami od przodu silnika, niestety nadal błąd istnieje, a autem telepie przy 2-2.5k obrotów. Jeżeli ktoś posiada jakiś schemat to będę bardzo wdzięczny :) |
Schemat podciśnień 2.0 TDCI 180km - błąd P2563
1 załącznik(i)
Tam są dwa elektrozawory :)
Takie coś cię ratuje? [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Odp: Błąd P2565,P2563,P003A 2,0L Duratorq 180 KM
Cytat:
A patrzyłeś sobie na węże podciśnienia? Elektrozawór sterujący gruszką jest ok? Pompa podciśnieniowa prawidłowo buduje vacum? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Odp: Schemat podciśnień 2.0 TDCI 180km - błąd P2563
Cytat:
Dzięki wielkie, myślę że tak. Jeszcze drugi zawór przede mną... |
Odp: blad p1412 I p2563 i traci moc
Sprawdź sobie czy wszystko szczelne. Jak co to skoczę do auta zrobić fotki ;)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Odp: Błąd P2565,P2563,P003A 2,0L Duratorq 180 KM
Cytat:
|
Głośniejsza praca silnika (TDCi,180KM) po wymianie oleju w skrzyni automatycznej.
Ford Mondeo, TDCi, 2.0 ,automat, 164 tys.km.
Kupiłem Forda. Mały wyciek na silniku. Zmiana biegów i praca silnika ok. Żadnych błędów. Przejechałem 500km . Mechanik wymienił statycznie olej w skrzyni automat. Poprzednia wymiana była przy 120 tys. Silnik głośniej pracuje i są wibracje na kierownicy. Na moją uwagę, że może adaptacja skrzyni przyniesie poprawę stwierdził, że przy prawidłowej wymianie się tego nie robi. Znalazł błąd P2563, poduszka silnika miękka, odma. Po otwarciu korka wlewu oleju do silnika (przy pracującym silniku) był dość duży wyrzut gazów (spalin). Nie rozumiem jak po wymianie oleju w skrzyni automat. gdzie nie było problemów nagle się one pojawiły? |
Odp: Głośniejsza praca silnika (TDCi,180KM) po wymianie oleju w skrzyni automatycznej
Cytat:
|
Odp: Błąd P2565,P2563,P003A 2,0L Duratorq 180 KM
Na ucho też. Drży kierownica. Wcześniej tego nie było.
|
Odp: Błąd P2565,P2563,P003A 2,0L Duratorq 180 KM
Ale kidy drży na postoju,w czasie jazdy co jeszcze było robione oprócz zmiany oleju?
|
Odp: Błąd P2565,P2563,P003A 2,0L Duratorq 180 KM
Na postoju wibracje kierownicy jak i głośniejsza praca silnika.
Był tylko wymieniony olej w asb. |
Odp: Błąd P2565,P2563,P003A 2,0L Duratorq 180 KM
No to chyba sam sobie odpowiedziałeś,co ma na postoju wspólnego z drżeniem rozpięta skrzynia biegów na postoju.
|
Odp: blad p1412 I p2563 i traci moc
Nie wiem czemu szukasz błędu skrzyni tam, gdzie jest błąd turbiny i jej sterowania?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Odp: blad p1412 I p2563 i traci moc
[QUOTE=zmulim;3464527]Nie wiem czemu szukasz błędu skrzyni tam, gdzie jest błąd turbiny i jej sterowania?
Co dalej nie tłumaczy drgań na kierownicy na wolnych obrotach i głośniejszej pracy na ucho po wymianie oleju przez złego mechanika-takie jest dzisiaj logiczne myślenie ludzi:619: |
Odp: Błąd P2565,P2563,P003A 2,0L Duratorq 180 KM
To co mam zrobić w tej sytuacji?
|
Odp: Błąd P2565,P2563,P003A 2,0L Duratorq 180 KM
Cytat:
|
2.0 tdci fordscan błąd p003a I p2563
2 załącznik(i)
Witam,
Od niedawna jestem posiadaczem mo eo mk5 2.0 tdci w automacie. Podczas jazdy nie zauważam żadnych nieprawidłowości ale w fordscanie wyskakują mi dwa błędy p003a i p2563(zdjęcia z opisem załączam). Po skasowaniu jak trochę pojeżdżę błędy powracają. Pewnie zaczyna coś się dziać z geometrią turbiny. Może mi ktoś podpowiedzieć co, jak sprawdzić żeby dojść do diagnozy i finalnie pozbyć się tych błędów na stałe;) Pozdrawiam |
Odp: Błąd P2565,P2563,P003A 2,0L Duratorq DW10F
Na początek to sprawdź sobie wiązkę do czujnika kopiowania turbo oraz zweryfikuj działanie zaworu podciśnieniowego sterującego zmienną geometrią.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:02. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.