Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford S-MAX (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=153)
-   -   [S-MAX 2006-2015] 1.8 Tdci nie zapala po naprawie (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=333213)

qsto 29-01-2023 00:48

1.8 Tdci nie zapala po naprawie
 
Cześć,

Chciałbym się was doradzić co dalej robić. Posiadam Smaxa 1.8 125KM produkcja z 2006 roku, którym uderzyłem przodem centralnie w środek w metalowy słup. Wystrzeliły 3 poduszki, auto z przodu dość dobrze rozbite. Naprawa wg mechanika miała kosztować najpierw 7 a potem 10 tys. Ale czy naprawiamy uzależnione było od tego czy silnik odpali.
Mechanik sprawdził i powiedział ze pali na plaku to będzie okej.
Wymieniana była belka, maska, chłodnice wszystkie wymiana, rozrusznik, rurki do chłodnic, obudowa filtra powietrza no i karoseria i deska rozdzielcza po poduszkach.Wiązka jedna była przecięta i zlutował.
Po poskładaniu auto paliło tylko na plaku, potem okazało się, ze filtr paliwa był pęknięty to wymiana na używany. Dalej tylko paliło na plaku. Mechanik powiedział ze Elektronik musi usnąć błędy i wtedy zapali bo jest zblokowane przez komputer po wypadku. Zawoził auto lawetą po złożeniu do Elektronika wziął kasę za naprawę ode mnie a ja miałem odjechać autem po skasowaniu błędów. Elektronik sprawdził, skasował błędy i silnik dalej nie pali. Sprawdzał czy podaje paliwo i powiedział ze coś mechanicznego musi być bo paliwo podaje i błędów nie ma i elektryka jest ok.

Auto zostało pod elektronikiem, mechanik, który go składał twierdzi, że on wszystko dobrze zrobił, że na silnikach się nie zna i nie chce nawet tego auta zabrać z powrotem do siebie by sprawdzić. Nagle chory i nie ma czasu i nie ma miejsca w garażu. Daje tylko dobre rady typu odblokować wtryski. Zostałem tak sam z tym niesprawnym autem, wydałem 13500zl za naprawę starego grata i nie wiem gdzie szukać problemu. Nie chce wydawać więcej już na to auto, bo to nieopłacalne, może przyczyna jest banalna, a może grubsza. Macie jakiś pomysł? Odpowietrzenie może? Wtryski? Nigdy nie miałem problemu wcześniej z tymi wtryskami. Może czujnik jakiś choć błędu nie ma ?

Bryku85 29-01-2023 15:53

Odp: 1.8 Tdci nie zapala po naprawie
 
Hej, proponuję podłączyć pod kompa i zobaczyć cisnienie na listwie wtryskowej podczas próby odpalenia. Powinno być w okolicach 20MPa.
Komputer powinien też pokazać aktualne obroty przy próbie odpalenia.
I przychodzi mi jeszcze jedno, czy aby napewno paliwo dochodzi do pompy wysokiego ciśnienia?. Ale taką informację uzyskamy albo z kompa czyli to co pisałem wyżej. Albo poluzuj nakretke przy wtrysku i zobacz czy leci paliwo podczas próby odpalenia.

qsto 29-01-2023 17:48

Odp: 1.8 Tdci nie zapala po naprawie
 
Hej, dzięki za odpowiedź. Niestety nie wiem jakie ciśnienie było, muszę dopytać elektronika, ale wiem, że popuścił wtryski i paliwo się pokazywało wtedy.

Bryku85 29-01-2023 20:06

Odp: 1.8 Tdci nie zapala po naprawie
 
Pisałeś wyżej, że auto paliło na plaku. Paliło tzn odpaliło na plaku i dalej już pracowało na ON czy tylko wypalał plaka i gasł ?

qsto 29-01-2023 20:09

Odp: 1.8 Tdci nie zapala po naprawie
 
Wypalał plaka i gasł. Tylko jak podawało się plaka to chodził.

Bryku85 29-01-2023 20:37

Odp: 1.8 Tdci nie zapala po naprawie
 
To czekamy na informacje na temat cisnienia w szynie przy próbie odpalenia.

qsto 30-01-2023 18:59

Odp: 1.8 Tdci nie zapala po naprawie
 
Elektronik powiedział, że przy rozruchu było 40 bar i spadało

BobMF 31-01-2023 20:21

Odp: 1.8 Tdci nie zapala po naprawie
 
Ja bym jeszcze odpytał Rzecznika Konsumentów, czy masz szansę na odzyskanie chociaż kasy od "mechanika co się zna" za robociznę, której nie dokończył. Jeśli masz na to rachunek.
A na koniec obsmarować "mechanika" w necie.

Bryku85 31-01-2023 20:28

Odp: 1.8 Tdci nie zapala po naprawie
 
40bar to 4Mpa to za mało na odpalenie diesla.
Jest możliwość że jest jeszcze zapowietrzony. Musisz mieć 100 procentową pewność że paliwo dochodzi do pompy jak trzeba. Zlokalizuj rurkę powrotną paliwa. Nadmiar paliwo musi odchodzić z pompy oraz z wtryskoŵ te cienkie rureczki z tworzywa. Gdzieś się będą łączyć. Albo będą wchodzić z powrotem do filtra. Albo będą wracać jako jeden wezyk zpowrotem do baku. Trzeba rozpiąć ten układ. Im bliżej pompy rozepniesz tym będzie lepiej żeby odpowietrzyć.i na powrotną rurkę zakładasz jakąś pompkę do ściągania paliwa i przeciągasz paliwo z baku przez filtr, przez pompę aż na powrót . Ja ostatnio wymieniałem filtr paliwa w 2.0 tdci i miałem problemy jak cholera bo mi paliwo z rurek spłynęło i już odpalić niechcial...

Znalazłem filmik jak gość odpowietrza 1.8 tdci powinno pomóc
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

Odpowietrzenie układ i próba odpalenia i cisnienia.
Skoro auto dy wypadku jeździło poprawnie to nie zakładam że nagle wszystkie wtryski przestały działać poprawnie i przelewają. Lub elektrozawór cisnienia lub czujnik cisnienia w listwie się spierdzielił.

Obiboc 01-02-2023 13:59

Odp: 1.8 Tdci nie zapala po naprawie
 
Nie znam się ale się wypowiem.. Pan majster może czegoś nie podłączył np. sterownika silnika nad lewym nadkolem. Nie wiem czy 400 bar nie winno styknąć do uruchomenia zdaje mi się że normowo jest coś ok 300, 2,0 tdci ma 400 i odpala ( moje auto). A czujnik położenia wału?

Bryku85 01-02-2023 16:33

Odp: 1.8 Tdci nie zapala po naprawie
 
Cytat:

Napisał Obiboc (Post 3442628)
Nie znam się ale się wypowiem.. Pan majster może czegoś nie podłączył np. sterownika silnika nad lewym nadkolem. Nie wiem czy 400 bar nie winno styknąć do uruchomenia zdaje mi się że normowo jest coś ok 300, 2,0 tdci ma 400 i odpala ( moje auto). A czujnik położenia wału?

Autor postu ma 40bar na listwie przy próbie odpalenia, nie 400. Wkradło Ci się gdzieś 0
Dieselek powinien miec minimum 200 bar czyli 20Mpa

Obiboc 03-02-2023 12:00

Odp: 1.8 Tdci nie zapala po naprawie
 
No to faktycznie nie pojedzie...

qsto 05-02-2023 19:17

Odp: 1.8 Tdci nie zapala po naprawie
 
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i porady. Minął tydzień więc opiszę co się działo w tym tygodniu.
Odholowałem auto do nowego mechanika.

Po podłączeniu do komputera sypnął błędami:
P0003 - Obwód sterujący regulatora dawki paliwa, niski sygnał obwodu, brak objawu.
P0606 - Wewnętrzny moduł kontroli sterownika - uszkodzenie procesora, usterka wewnętrzna, w toku.
P0380 - Obwód sterowania świecami żarowymi, brak objawu, w toku.

Wróciłem znowu do Elektronika zapytać go o co chodzi, i potwierdził, że u niego nie było żadnych błędów. I żeby naładować akumulator ( całkiem padł po holowaniu auta i miesiącu stania). Po naładowaniu zniknęły 2 błędy, został ten z modułem kontroli sterownika. Sprawdzony został czujnik położenia wału bo był przetarty i stopiony lekko. Zakupiony nowy ale nic nie pomogło. Czujnik ciśnienia też sprawdzany. Sprawdzone zostało czy podaje prąd do wtrysków (btw: jakie powinno być napięcie na wtryski 1,35 czy 12V) świece też pobierają prąd. Odkręcony został komputer z lewego nadkola i poszedł do sprawdzenia. Próbowaliśmy podłączyć inny od fiesty 1.8 (elektronik zaprogramował i dał nam spróbować) ale nic to nie dało. Wiązka od komputera również cała sprawdzona czy nie przerwana. Mechanik wpadł na pomysł, że to może być problem z zimnymi lutami w liczniku. Kiedyś miał taki problem w fordzie 1.8 i silnik nie odpalał przez to. Jutro będę szukał gdzie to naprawić. Faktycznie czasem na liczniku wyświetlacz wariował, albo częściowo pokazywał albo wcale, ale zwykle wracało to do normy po kolejnym odpalaniu wiec nie zwracałem na to uwagi przez ostatni rok.
Nie maiłem pojęcia, że może nie odpalać przez licznik.
Martwi mnie też to za niskie ciśnienie jak piszecie że ma być tak duże.
Co myślicie?

Update 06.02.2023:
Dopytałem Mechanika i układ jest odpowietrzony po same wtryski.
Dzisiaj zimne luty zostały poprawione w servisie RTV, facet powiedział, że faktycznie były do naprawy. Jednak auto dalej nie odpala. Kręci, raz na jakiś czas pryknie jak by już chciało ale nic. Po każdej próbie słychać też taki syk dziwny.
Po podłączeniu do komputera Delhpi najpierw pokazuje czysto, a po próbach odpalenia wyskakuje błąd:
P0606 - Wewnętrzny moduł kontroli sterownika - uszkodzenie procesora

Podłączyliśmy drugi komputer od fiesty z 1.8 od elektronika. I sypnęło błędami w sumie 8, w tym ten o awarii procesora P0606 powtórzył się.
To może to nie jest wina komputera?

Po zamianie kompa na oryginalny znowu 0 błędów i tylko przy odpalaniu pokazuje się P0606.
Nie wiem czy to ma znaczenie, ale przed tymi próbami Mechanik sprawdził najpierw bezpieczniki i tam gdzie widział że idą kabelki do złącz, a nie ma bezpiecznika dołożył je (ja nic nie wyjmowałem wcześniej). Czy możliwe że to może powodować błąd? Dawniej producenci produkowali wiązki z kablami do bogatych opcji, tylko później modułu nie montowali jak ktoś kupił, a kable były już w aucie.


P.S. Jeśli uda się znaleźć co to jest , na pewno się tym podzielę w tym wątku, nie lubię zaczętych tematów gdzie ktoś rozwiązał problem ale nie podzielił się tym na koniec. Chyba że wcześniej skończy mi się kasa na naprawy to też dam o tym znać.

Bryku85 06-02-2023 15:44

Odp: 1.8 Tdci nie zapala po naprawie
 
Walka dalej trwa. Jak mogę ,zasugerować wróć do początku i przy podłączonym kompie sprawdz cisnienie na listwie przy kręceniu rozrusznikiem. Z mojego doświadczenia wiem, że przy usuwaniu awarii ( nieokreślonych ) trzeba posuwać się małymi kroczkami a nie wymieniać wszystko odrazu.
Przy podmianie komputera może być potrzeba kodowania wtrysków.

qsto 08-02-2023 05:30

Odp: 1.8 Tdci nie zapala po naprawie
 
Ciśnienie z tego co pamietam było 3600-4000kpa mechanik mówił.Zamówiłem w końcu inny komputer o tych samych oznaczeniach elektronik zakoduje go i zobaczymy. Podejrzenie tez jest co do zaworków przy pompie, żeby wymieć jeden a potem drugi. Tyle ze to duży koszt. Co ciekawe jeszcze po odłączeniu kabli od wtrysków komputer nie pokazywał błędu ze nie widzi wtrysku. Dołączaliśmy każdy i po kolei podpisaliśmy i brak błędów przy odpalaniu. To nie dziwne?
Sam nie wiem, czy to wina tego komputera czy czegoś innego i winne jest ciśnienie.

Bryku85 09-02-2023 15:05

Odp: 1.8 Tdci nie zapala po naprawie
 
3600-4000 kpa to 36-40 barów na tym ciśnieniu nie ma szans odpalić.
Ja bym postępował w ten sposób:
Sprawdz cisnienie bez próby odpalenia , czyli stacyjka na zapłon i komputerem sprawdzic cisnienie na listwie powinno być ok 5 bar w spoczynku czyli jakieś 500 kpa +/- .
Druga sprawa zawoŕ regulacyjny cisnienia na listwie. Albo podmiana na jakąś używkę i sprawdzenie czy cisnienia się zmieniły. Albo dorobienie zaślepki w miejsce zaworu i próba cisnienia z komputerem przy odpalaniu. Pamiętaj tam są duże ciśnienia i warto zabezpieczyć się w jakieś pożądne rękawice i nie odkręcać nic palcami tylko luzować kluczem.

P.S. z tym brakiem błędu przy odpiętych wtryskach to faktycznie coś dziwnego jak będę miał chwilę zobaczę czy w 2.0 tdci pokazuje blad jak odepnę wtrysk.

qsto 12-02-2023 14:17

Odp: 1.8 Tdci nie zapala po naprawie
 
Dzięki Wielkie za wszystkie porady.

Okazało się, że walnięty był komputer/sterownik który znajduje się przy lewym nadkolu pod zbiornikiem płynu spryskiwaczy. Czesiowo działał, pokazywał np. jak się odpięło czujnik ciśnienia, ale po odpięciu wytrysków nie pokazywał nic.

Elektronik zaprogramował używkę w piątek i odpalił od razu.
Widocznie to niskie ciśnienie związane było jakoś z komputerem.

Dzięki!

Bryku85 13-02-2023 18:46

Odp: 1.8 Tdci nie zapala po naprawie
 
Najważniejsze,że się udało.
Pozdrawiam.


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:48.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.