Za bogata mieszanka na wolnych obrotach 2.0EB
Witam koleżanki i kolegów,
Pacjent: Ford Focus 2.0 ecoboost (MK3 FL) Końcem grudnia w focusie zaświecił się check engine. Po wizycie u mechanika okazało się że jest to spowodowane błędem „P2196 – sygnał z czujnika O2 – bogaty (Bank 1, Czujnik 1)”. Szybka weryfikacja i sonda została wymieniona na nową dedykowaną firmy Bosch. Przy okazji wymieniony został olej/filtry/świece oraz akumulator bo już nie miał się za dobrze. Samochodem pojeździłem może z 300km i znów pojawił się check engine tym razem spowodowany błędem „P0420 - Skuteczność układu katalizatora poniżej wartości progowej (rząd cylindrów 1)”. Zrobiony został odczyt po złączu diagnostycznym i rzeczywiście 2ga sonda (za katalizatorem) na wolnych obrotach pokazuje w granicach 0,8V (powinno być poniżej 0,2V). Aby upewnić się że to nie uszkodzona sonda podjechałem od razu do diagnosty i po zmierzeniu składu spalin wyniki się pokryły. Zrobiliśmy jeszcze pomiar przy wyższych obrotach na poziomie 3000-3500 i w tedy wartości odcztane spadają do tych 0,07 V. Teoria taka że przy większym przedmuchu katalizator rusza – tak jak by był przytkany? Na ten moment czekam na wizytę u mechanika żeby zaglądnąć do katalizatora czy przypadkiem nie jest gdzieś uszkodzony w razie potrzeby od razu go wymienić na nowy. Martwi mnie jednak fakt, że na wolnych obrotach mieszanka jest mocno za bogata. AFR na postroju oscyluje w granicach 20 gdzie podczas jazdy ze stała prędkością (tempomat) jest to w granicach 14-15. Co ważne nie występuję ani wypadanie zapłonu ani falowanie obrotów. Samochód pracuje ładnie i równo. Nie wyczuwalne są żadne „szarpnięcia” czy „strzały z wydechu”. Dodatkowo sprawdziłem: 1. Czujnik temperatury powietrza oraz płynu chłodniczego – wydają się działać poprawnie 2. MAP sensor – na wolnych obrotach oscyluje w granicach 26-28kPa, na wyłączonym silniku pokazuje ciśnienie atmosferyczne 101 kPa 3. Sondy: obie wydają się pracować poprawnie Czy jesteście w stanie podpowiedzieć co jeszcze i w jakiej kolejności sprawdzić żeby ułatwić diagnozę? Może ktoś miał podobny problem? |
Odp: Za bogata mieszanka na wolnych obrotach
Duży masz przebieg ?
Bump: Duży masz przebieg ? Filtr powietrza w jakim stanie ? |
Odp: Za bogata mieszanka na wolnych obrotach
Cytat:
77000km przebiegu Filtr powietrza nówka. |
Odp: Za bogata mieszanka na wolnych obrotach
p420 to słynny błąd katalizatora i tu raczej zmiłuj nie będzie
|
Odp: Za bogata mieszanka na wolnych obrotach
Cytat:
jaką masz sonde ? bo coś mi się nie zgadza |
Odp: Za bogata mieszanka na wolnych obrotach
Cytat:
Co do katalizatora to czekam na wymianę. Pytanie tylko czy on jest przyczyną tego że na wolnych silnik jest delikatnie podlewany? Zastanawiam się jeszcze na wymianą zaworu evap. Jedna z moich teorii jest taka że na wolnych obrotach przy ciągle otwartym zaworze (uszkodzony) pary paliwa są ciągle zasysane i to rozwala skład mieszanki. |
Odp: Za bogata mieszanka na wolnych obrotach
Ja bym jeszcze sprawdził wtryski. W moim poprzednim aucie miałem bardzo podobne objawy: bogaty AFR i błąd sondy. Auto szarpało przy przyspieszaniu. Wymieniłem sondę, trochę się poprawiło ale nie do końca. Skończyło się na regeneracji wtrysków.
|
Odp: Za bogata mieszanka na wolnych obrotach
Cytat:
Wyjęcie i fizyczne sprawdzenie wtrysków zostawiam na koniec bo trzeba cały kolektor zrzucać. Jestem świadom że może mnie to czekać ale jestem ciekaw czy jest jakiś sposób aby za pomocą np. forscana zrobić wstępną diagnozę wtrysków. Jest jaki parametr który może potwierdzić uszkodzony wtryskiwacz? |
Odp: Za bogata mieszanka na wolnych obrotach
Krótko i długoterminowa korekta mogą trochę rozjaśnić problem. Jednak najbardziej wiarygodna diagnoza wtrysków jest możliwa jedynie na maszynie. Zrzucenie kolektora nie jest wcale takie trudne jakby się wydawało. Ja w swoim silniku (fordowskim 2.3 turbo montowanym w Mazdach MPS) pierwszy raz demontowałem kolektor w 2 popołudnia, za drugim razem zajęło mi to już tylko 2 godziny :)
|
Odp: Za bogata mieszanka na wolnych obrotach
Korekty sprawdziłem i wyglądają następująco:
- po ok 30 minutach jazdy autostradą (bez zatrzymania): * korekta krótkoterminowa (STFT) : -0,78% * korekta długoterminowa (LTFT) : -3,13% - gorący silnik po jeździe w korku oraz dłużej pracy na wolnych obrotach: * korekta krótkoterminowa (STFT) : -28,91% * korekta długoterminowa (LTFT) : -21,06% Korekty potwierdzają tylko że na wolnych obrotach silnik dostaje za dużo paliwa i komputer wrzuca korekty mocno na minus aby zmniejszyć ilość podawanego paliwa. Z tego co "Internety" piszą to da się sczytać korekty na każdym wtryskiwaczu indywidualnie. Muszę pogrzebać w opcjach forscan'a lub car scannera. Może uda się sprawdzić każdy wtrysk. |
Odp: Za bogata mieszanka na wolnych obrotach
Cytat:
nie wiem kto ci powiedział że powinno być 0,2V ? mało tego to co piszesz to by świadczyło że kat też jest w dobrym stanie Bump: Cytat:
nawet jak by ta sonda kazała podlewać to nie o tyle |
Odp: Za bogata mieszanka na wolnych obrotach
Druga sonda nic nie każe, ona jest tylko do diagnostyki katalizatora, pierwsza ma wpływ na skład mieszanki. 0,8V na drugiej sondzie to dobry wynik, katalizator jest w pełni sprawny :)
|
Odp: Za bogata mieszanka na wolnych obrotach
hmm a może jednak ma coś do gadania, nie tylko diagnoza kata
co do problemu kolegi to może ma za mało powietrza i tu trzeba patrzeć, a nie za dużo paliwa ? @[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] jeszcze jedno a wykres drugiej sondy to tak trochę faluje czy sztywno trzyma te 0,8V |
Odp: Za bogata mieszanka na wolnych obrotach
Dokładnie:
1sza sonda steruje składem mieszanki (i tą właśnie mam wymienioną na nóweczkę) 2ga sonda tylko informuje o sprawności katalizatora - i tak jest kupiona nowa choć odczyty obecne niby pokrywają się z tym co wyszło zewnętrznym pomiarem na stacji diagnostycznej. Co do za dużej ilości powietrza - wizualnie sprawdzone były wężyki z podciśnieniem + tak samo szukaliśmy nieszczelności w układzie dolotowym (wzrokowo, nie było robionej żadnej próby dymowej czy czegoś takiego). Na pierwszy rzut oka wszystko wydaje się być ok ale będzie to sprawdzone jeszcze raz po wymianie kata. Filtr powietrza nóweczka. Pytanie: co wpływa na ilość powietrza tylko na wolnych obrotach? Zastanawiam się czy jeśli evap jest otwarty cały czas (uszkodzony) to na wolnych obrotach jest możliwe zaciąganie takiej ilości par paliwa które by aż tak rozjeżdżało skład mieszanki? Zawór evap już leci ale chwilę minie zanim przyjdzie i go podmienię. Bump: Cytat:
|
Odp: Za bogata mieszanka na wolnych obrotach
do sond nie mam się czego przyczepić :roll:
sprawdź co tam jest i jak jest po drodze z filtra powietrza do silnika generalnie na ilość powietrza to wpływa przepływomierz |
Odp: Za bogata mieszanka na wolnych obrotach
Cytat:
Wlej do baku Archiola ar6900-p max u mnie pomogło i dodatkowo wtryski na myjkę ultradzwiękową. |
Odp: Za bogata mieszanka na wolnych obrotach
Dziś wpadł nowy katalizator oraz sonda 2.
W tym momencie Na ten moment cały zestaw sonda, 2 katalizator są nowe natomiast co do odczytów z tych sond nic się nie zmieniło. Ciągle na wolnych obrotach AFR w okolicach 17-20 przy jeździe się obniża do 14,4-14,9. Sonda 2 prawie cały czas pokazuje sygnał 0,7 - 0,9V. Jutro będę dzwonił po innych mechanikach czy by się podjęli diagnostyki takiego przypadku. Mnie się pomysły kończą. Jeszcze czekam na nowy zawór evap ten co jest na węży przy silniku (purge selonoid) ale coś się obawiam że to i tak nie pomoże. [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] |
Odp: Za bogata mieszanka na wolnych obrotach
Witam. Podepne sie pod temat.
Wydaje mi soe ze moj focus 1.0 ecoboost troche wiecej pali noz dotychczas. Zrobiem pare testow forscanem. Czy ktos moglby je poddac analizie. Ewentualnie podpowiedziec co jeszcze moge sprawdzic. Odczyt bieg jalowy [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Odczyt podczas postoju 2250rpm [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Odczyt podczas jazdy 2400rpm [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Pokazuje mi rowniez ze mam jakies pojedyncze wypadania zaplonow [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] |
Odp: Za bogata mieszanka na wolnych obrotach
świece zmieniałeś? kiedy, na jakie, jaki przebieg?
|
Odp: Za bogata mieszanka na wolnych obrotach
Swiece zmienilem tydzien temu na NGK ale niestety dalej jest tak samo. Przebieg 165tys km. Kupilem tez inny filtr powietrza Mann-filter.
Dodam ze wczesniej byly swiece oryginalne ford i wydaje mi sie ze byly w dobrym stanie. Ponizej dodaje zdjecia poprzednich swiec [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Dodam ze jesli chodzi o spalanie i moc silnika to raz jest dobrze. A innym razem pali tak jakby okolo 2l wiecej i jest odrobine slabszy. Wydaje mi sie tez ze za bardzo kopci. Jak dam wsteczny to widze w kamerce jak kopci. Aczkolwiek teraz zwracam uwage tez na inne auta i wiekszosc aut kopc. ( moze to przez warunki pogodowe) |
Odp: Za bogata mieszanka na wolnych obrotach
Kopci...
myślę że musisz dokładnie sprawdzić czy to para czy dym. |
Odp: Za bogata mieszanka na wolnych obrotach
Ciezko stwierdzic.
Tak to wyglada w kamerze cofania po dodaniu gazu. [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Tak przy wydechu. [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Jak dotykam palcem tlumika to wyglada to na wode. Czyli to ze kopci to chyba para. Jak podnioslem maske to zauwazylem ze oslona wylotu z silnika jest polamana i strasznie halasuje. [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Ciekawe z dlaczego sie polamala. Czy za bardzo telepie silnikem? Nie wiem czy to wszystko jest powiazane razem z tym ze czasem wiecej pali i jest troche slabszy. |
Odp: Za bogata mieszanka na wolnych obrotach
W tych warunkach pogodowych dymienie to coś normalnego. W tych ecoboostach średnice wydechu są przwymiarowane przez co prędkość przepływu spalin jest taka że spaliny które opuszczają układ jest już poniżej punktu rosy /55st/
Wystarczy sprawdzić termometrem na rozgrzanym silniku temp. gazów wylotowych dotyczy każdego silnika. Jeśli temp. niższa niż 55st to będzie dymił . Jeśli wyższa niż 55st to będzie dymił nieznacznie lub wogóle w zależności jaka różnica. Jeśli w silniku nie przybywa nie ubywa płynów to dałbym sobie spokój Odnośnie tematu zamiast wymieniać pół auta warto najpierw zacząć od wyczyszczenia wtrysków. |
Odp: Za bogata mieszanka na wolnych obrotach
Z płynami jest wszystko oki tzn nie przybywa ani nie ubywa.
Wlalem przed wymiana swiec taki specyfik do czyszczenia wtryskiwaczy [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Jednak poprawy nie widzialem. Czyli w dalszym ciagu raz chodzi ladnie ze jestem z auta zadowolony a raz pali troche wiecej i jest odrobine slabszy oraz wystepuje pojedyncze wypadanie zaplonow w forscanie. Czy po stanie poprzednich swiec nie moge stwierdzic ze wtryski chyba sa ok skoro stare swiece nie wygladaja najgorzej - [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] |
Odp: Za bogata mieszanka na wolnych obrotach
Cytat:
|
Odp: Za bogata mieszanka na wolnych obrotach
Czy jestem w stanie sam wyczyscic wtryski w tym silniku (1.0 ecoboost)?
Czy potrzebuje specjalnych sciagaczy? Czte lepiej udac sie do jakiegos ogarnietego mechanika? |
Odp: Za bogata mieszanka na wolnych obrotach
Cytat:
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Demontaż niezbyt skąplikowany. |
Odp: Za bogata mieszanka na wolnych obrotach
Cytat:
Kriss86: sam wtrysków nie wyczyścisz, ewentualnie tylko z zewnątrz. Najlepiej oddać je do firmy regenerującej wtryskiwacze. Porobią Ci też od razu test wydajności przed czyszczeniem i poczyszczeniu. |
Odp: Za bogata mieszanka na wolnych obrotach
Cytat:
|
Odp: Za bogata mieszanka na wolnych obrotach
np to: [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
|
Odp: Za bogata mieszanka na wolnych obrotach
Cześć, udało Ci się uporać z tym problemem ? Walczę z tym samym w Focusie 1.6 EB + falują obroty po odpaleniu ma zimnym dopóki korekty nie zaczną funkcjonować.
|
Odp: Za bogata mieszanka na wolnych obrotach
1 załącznik(i)
Witam.
U mnie jest wręcz odwrotnie. Kod P2196 palił się już od roku bez żadnych objawów. Ostatnio z miesiąc temu podczas przyhamowania pod światłami przy prędkości ok.30km/h zgasł. Po tym fakcie nic znów się nie działo. Teraz od paru dni jak jest zimny wydaje się wszystko ok. Po miejskiej jeździe z 20 minut problem znów się ujawnia. Prawie każde zwolnienie przed zatrzymaniem obroty spadają koło 400obr i wracają silnik trochę szarpie i telepie. Przyspiesza normalnie. Jedyny problem występuje przy zatrzymywaniu bądź w korku ruszanie stawanie. I kolejny problem jak zatankuje pod korek to podczas odpalania też obroty skaczą i prawie gaśnie. Po 2-3 sekundach już jest ok. kolejne odpalenie problemu nie ma. Wartość na postoju O2s12 czyli druga sonda skacze w granicach 0,1-0,8 na początku a po czasie 0,67V. Rano skasowałem błąd powrócił po 5-7km. Popołudniem skasowałem 50 km i nie ma błędu i problemów. Auto usa silnik wolnossący. Pozdrwawiam. |
Bład P420 katalizator silnik 2.0 benzyna
Moje pytanie czy próbował ktoś czyścić katalizator preparatem liqi moli oraz czy oddawał ktoś katalizator do czyszczenia do firmy która się tym zajmuje a jeżeli wymiana czy po wymianie na nowy nie orginalny błąd nie powracał
|
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:09. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.