Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Focus (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=94)
-   -   ATE PowerDisc vs Brembo MAX vs EBC Turbo Groove vs EBC Ul... (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=41603)

Versusowski44 07-04-2008 13:25

ATE PowerDisc vs Brembo MAX vs EBC Turbo Groove vs EBC Ul...
 
ATE PowerDisc vs Brembo MAX vs EBC Turbo Groove vs EBC Ultimax vs ZIMMERMANN SPORT vs ?
Witam! Zamierzam wymienić tarcze hamulcowe w swojej foce. Chciałem się spytać czy ma ktoś może jakieś z powyższej listy, albo inne? Jak się sprawują? W które warto zainwestować? Które lepiej odpuścić? Z góry dziękuję za odp. Pozdrawiam

ejdzej 07-04-2008 13:43

Re: ATE PowerDisc vs Brembo MAX vs EBS Turbo Groove vs EBC Ul...
 
Jeżeli chodzi Ci o EBC Turbo Groove, a nie EBS Turbo Groove to miałem te tarcze przez około 2 dni... Tarcze po zamontowaniu chałasowały, a po 2-3 dniach trzeba było je wymienić(pogieły się po przebiegu ~80km). Tłumaczono mi, że to przypadkowy błąd wadliwy egzemplarz i poprosiłem o zwrot pieniędzy i założyłem tarcze Lucasa. Może to, że sie pogieły to błąd egzemplarza, ale denerwujący był chałas w czasie hamowania. Z krótkiego doświadczenia z tymi tarczami niepolecam.

Schem 07-04-2008 14:12

Re: ATE PowerDisc vs Brembo MAX vs EBC Turbo Groove vs EBC Ul...
 
Ja mam polecany przez wielu i sprawdzony zestaw:
1.Tarcze Brembo
2.Klocki Ferrodo Premier

Zwykły zestaw do foki i działa jak trzeba. Foka hamuje bardzo ładnie.

Versusowski44 07-04-2008 14:26

Re: ATE PowerDisc vs Brembo MAX vs EBC Turbo Groove vs EBC Ul...
 
Schem ale zwykłe brembo, czy Max-y?

Schem 07-04-2008 14:33

Re: ATE PowerDisc vs Brembo MAX vs EBC Turbo Groove vs EBC Ul...
 
Zwykłe, wentylowane...
Po prostu [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

Mannieek 07-04-2008 15:11

Re: ATE PowerDisc vs Brembo MAX vs EBC Turbo Groove vs EBC Ul...
 
montujemy Ate klocki + tarcze ani jednej do tej pory reklamacji nie było, że wygięta tarcza albo pękł klocek. Więc szczerze polecam taki zestaw [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

Po ATE jak ktoś chce tańszy zestaw do tak jak kolega wyżej Brembo + Ferrodo montujemy

Versusowski44 07-04-2008 15:33

Re: ATE PowerDisc vs Brembo MAX vs EBC Turbo Groove vs EBC Ul...
 
o to spoko. Bo właśnie te ate najbardziej do mnie przemawiają. Ale szczerze powiedziawszy do tych tarcz myślałem o klockach Roadhouse. Co o tym sądzisz Mannieek?

Mannieek 07-04-2008 15:43

Re: ATE PowerDisc vs Brembo MAX vs EBC Turbo Groove vs EBC Ul...
 
Versusowski44 załóż cały komplet ATE i nie zmieniaj klocków będziesz zadowolony. Raz znajomemu montowaliśmy ceramiczne czerwone jak najwyższy model EBC z tego co słyszałem to była taka żyletka że mało nie stawał dęba

Schem 07-04-2008 16:54

Re: ATE PowerDisc vs Brembo MAX vs EBC Turbo Groove vs EBC Ul...
 
Cytat:

Napisał Mannieek
ceramiczne czerwone

Że jakie? :fcp2 Ceramiczne?
Red stuff jako najwyższy model? A yellow i blue?

Mannieek 07-04-2008 17:08

Re: ATE PowerDisc vs Brembo MAX vs EBC Turbo Groove vs EBC Ul...
 
Schem na te czasy co zakładaliśmy mu to niby te były najwyższy model pamiętam że czerwone i niby ceramiczne. Bez przesady EBC red ksoztują 530zł lekka przesada :fcp4

pawello 07-04-2008 20:01

Re: ATE PowerDisc vs Brembo MAX vs EBC Turbo Groove vs EBC Ul...
 
ja mam tarcze ATM MIKODA w wersji sportowej sa super przejechane 7kkm i super ,żadnego bicia i zużycia ,także serdecznie polecam

sierrafan 07-04-2008 21:09

Re: ATE PowerDisc vs Brembo MAX vs EBC Turbo Groove vs EBC Ul...
 
Cytat:

Napisał Versusowski44
ATE PowerDisc vs Brembo MAX vs EBC Turbo Groove vs EBC Ultimax vs ZIMMERMANN SPORT vs ?
Witam! Zamierzam wymienić tarcze hamulcowe w swojej foce. Chciałem się spytać czy ma ktoś może jakieś z powyższej listy, albo inne? Jak się sprawują? W które warto zainwestować? Które lepiej odpuścić? Z góry dziękuję za odp. Pozdrawiam


po co kombinowac ze sportowymi nacinanymi tarczami w zwyklym smierdzielu??????toz to sie odpycha ledwo (zreszta nie tylko diesel) wiec i na standardowej tarczy swobodnie zahamuje!
:fcp12

ejdzej 07-04-2008 22:34

Re: ATE PowerDisc vs Brembo MAX vs EBC Turbo Groove vs EBC Ul...
 
Cytat:

Napisał pawello
j przejechane 7kkm

No ja zmieniałem tarcze jak foka miała 120kkm więc 7k to dla tarcz nic....chyba, że się jeździ jak debil :fcp18

Versusowski44 08-04-2008 14:48

Re: ATE PowerDisc vs Brembo MAX vs EBC Turbo Groove vs EBC Ul...
 
sierrafan dobra dobra Twojego kombiaka i tak bierze z miejsca... a jak przygotowujesz auto pod chip to ważnym punktem są lepsze hamulce

glebur 08-04-2008 16:45

Re: ATE PowerDisc vs Brembo MAX vs EBC Turbo Groove vs EBC Ul...
 
Podepne sie pod watek: A czy Motorcraftu tarcze plus klocki to dobre wyjscie? Cenowo sa niemal na rowni z polecanymi przez Schema Brembo + Ferodo, a jak z jakoscia?

Edit: Czy taki komplet (to chyba wlasnie o takim zestawie pisal Schem) [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] sie nada? Taniej o kilkadziesiat zlotych niz w ford.sklep.pl.

ejdzej 08-04-2008 18:11

Re: ATE PowerDisc vs Brembo MAX vs EBC Turbo Groove vs EBC Ul...
 
Czemu miał by się nie nadawać?? To raczej o ten zestaw chodzi i to chyba najlepsze rozwiązania. W "cywilnym" samochodzie wszelkiego rodzaju "nacięcia", "pogryzienia" tarczy dają efekt nie warty świeczki. Brałbym Brembo lub Lucasy.

Schem 09-04-2008 07:04

Re: ATE PowerDisc vs Brembo MAX vs EBC Turbo Groove vs EBC Ul...
 
glebur, tak, to dokładnie ten zestaw.

Ja jestem na razie z niego zadowolony bardzo ale dzisiaj będę zmieniał kółka na letnie, to przyjrzę się tarczom i klockom i napiszę jutro jak wyglądają po 6 tysiącach. Pewnie wiele nie napiszę, bo hamują super, więc nie spodziewam się sensacji ale dam znać.

Cytat:

Napisał ejdzej
W "cywilnym" samochodzie wszelkiego rodzaju "nacięcia", "pogryzienia" tarczy dają efekt nie warty świeczki.

Mam takie samo zdanie. Do takiej tarczy potrzebujesz sportowy klocek (droższy) bo normalny na tych zębach się po prostu rozleci a zużycie takiego klocka jest szybsze, itp, itd.

A na moim "cywilnym" zestawie naprawdę hamuję bez problemów.

Co do chipa, w naszym silniku można realnie otrzymać ok. 10 koni więcej i jakieś 30Nm (podaję z głowy z pamięci, więc mogę się o kilka Nm pomylić. Ale naprawdę o kilka). Na trasie to pewnie jest jakaś zmiana pod nogą ale nie sądzę, żeby wymagała sportowych tarcz i klocków :fcp2

Mannieek 09-04-2008 09:31

Re: ATE PowerDisc vs Brembo MAX vs EBC Turbo Groove vs EBC Ul...
 
nie zgodzę się z tym zdaniem że po co komuś sportowe klocki do codziennej jazdy. Podaję przykład jak ktoś jeździ dużo banami jak ja wietrzysz autem lewym pasem nagle ci ciężarówki wyskakują oryginalne motorcrafta palą się aż dym leci, pedał robi się miękki :( przy sportowych klockach nie ma takiego objawu ale do sportowych klocków trzeba założyć odpowiednie tarcze bo ich budowa potrzebuje mocniejszego materiału a te oryginalne nie są przystosowane do takiego tarcia )

Versusowski44 09-04-2008 11:41

Re: ATE PowerDisc vs Brembo MAX vs EBC Turbo Groove vs EBC Ul...
 
Dokładnie ja teraz studiuje daleko od miejsca zamieszkania i latam dużo autostradą. Deptasz te 180-190 lewym pasem i nagle Ci 40 ton o prędkości 90 km/h wylatuje na lewy pas. Fabryka się aż kurzy...

ejdzej 09-04-2008 12:12

Re: ATE PowerDisc vs Brembo MAX vs EBC Turbo Groove vs EBC Ul...
 
No ja mieszkam pod Poznaniem, a studiuję w Warszawie jakoś nigdy nie miałem takich problemów. Foką dwa razy odwiedziłem tor w Poznaniu i 20-30 minutach hamulce zaczynały działać wyczówalnie gorzej.Jeżeli myslicie, że sportowe hamulce nie grzeją się tak to się mylicie. Fabryczne bez problemu wytrzymają hamowanie do zera z prętkości maksymalnej, ale za drugim razem może być gorzej. Sportowe hamulce wtedy pokazują swoje zalety.

Versusowski44 09-04-2008 13:56

Re: ATE PowerDisc vs Brembo MAX vs EBC Turbo Groove vs EBC Ul...
 
ejdzej nie mówimy tu o sportowych np. powęglanych. Mówimy o zwykłych tylko nacinanych. A nie wmówisz mi że droga hamowania się nie skraca.

Schem 10-04-2008 06:51

Re: ATE PowerDisc vs Brembo MAX vs EBC Turbo Groove vs EBC Ul...
 
No dobra - tak jak myślałem... Na tarczach nie ma śladów ale felgi czarne ;) Mam wrażenie, że klocki Ferrodo Premier pylą trochę bardziej, niż Motorcrafty

tomasz3city 13-04-2008 11:13

Re: ATE PowerDisc vs Brembo MAX vs EBC Turbo Groove vs EBC Ul...
 
hej

Kolego założyłem tarcze ZIMMERMANN SPORT + klocki Green ebc choc z fabrycznych hamulców bylem bardzo zadowolony, to jednak gdy moc mojej FF II podskoczyla ze 121KM do 140KM to stwierdzilem ye fabryczne hamulce poprostu przestaly hamowac a to z bardzo prostej przyczyny zamiast hamowac ze 120km/h hamujemy ze 160km/h

wiec zalozylem ten zestaw ( ale nie dotarly do mnie przednie klocki - wiec zalozylem tylko klocki zielone do tylu i tarcze do przodu) jest olbrzymia roznica...

hamowanie ze 180km/h na odleglosci pasa do zjazdu z obwodnicy - tj jakies 150m to jest zaden problem - malo tego nawet osoby spiace na tylej kanapie sie nie obudza podczas hamowania gdyz dozowanie hamulca jest rewelacyjne --- tylko nie zapomnij o plynie hamulcowym o podwyzszonej tem wżenia,...... to bardzo wazne!!!!

pozdrawiam

Versusowski44 13-04-2008 13:44

Re: ATE PowerDisc vs Brembo MAX vs EBC Turbo Groove vs EBC Ul...
 
o słuszna uwaga z tym płynem. Jaki polecasz? I ile go potrzeba? Pozdrawiam

Versusowski44 20-04-2008 21:56

Re: ATE PowerDisc vs Brembo MAX vs EBC Turbo Groove vs EBC Ul...
 
zamontowałem ATE Powerdisc'i na klockach ATE i płynie hamulcowym 5.1. Zestaw hamuje idealnie. I różnica jest znacznie wyczuwalna. Dużo wyższy komfort jazdy. Kierownica przy hamowaniu nawet nie drgnie, a droga hamowania znacznie się skróciła. Gorąco polecam bo bezpieczeństwo to podstawa! Pozdrawiam

es_en 21-04-2008 09:48

Re: ATE PowerDisc vs Brembo MAX vs EBC Turbo Groove vs EBC Ul...
 
właśnie czekam na przesyłkę, zamówiłem komplet ATE standart za 370zł i zmieniam jak tylko przyjdą - wczoraj zmierzyłem i :fcp15 :fcp15 :fcp15 17mm szok wydawały sie jeszcze OK. Proponuje suwmiarka i do dzieła :569:

sierrafan 21-04-2008 09:54

Re: ATE PowerDisc vs Brembo MAX vs EBC Turbo Groove vs EBC Ul...
 
Cytat:

Napisał Versusowski44
zamontowałem ATE Powerdisc'i na klockach ATE i płynie hamulcowym 5.1. Zestaw hamuje idealnie. I różnica jest znacznie wyczuwalna. Dużo wyższy komfort jazdy. Kierownica przy hamowaniu nawet nie drgnie, a droga hamowania znacznie się skróciła. Gorąco polecam bo bezpieczeństwo to podstawa! Pozdrawiam


to ze bez wibracji osiagniesz tez na innych dobrych tarczach mimo to caly czs nei rozumie idei wkladania nacinanych tarcz do tddi w serii - no chyba ze ktos ma zadwyzke w portwelu :fcp13

Versusowski44 21-04-2008 12:15

Re: ATE PowerDisc vs Brembo MAX vs EBC Turbo Groove vs EBC Ul...
 
sierrafan jak byś przeczytał wszystkie wypowiedzi to byś się dowiedział że przymierzam się do chipa. I z tego powodu zakładam lepsze hample. ( zresztą nie tylko hample ;) ) A mogę Ci powiedzieć że jest dużo lepsza jakość hamowania niż na zwykłych bo już dało się to odczuć... Pozdrawiam

Hildegard 22-04-2008 20:13

Re: ATE PowerDisc vs Brembo MAX vs EBC Turbo Groove vs EBC Ul...
 
Mam pytanie moze Mannieek lub ktos kto juz to robil podpowie, czy przy wymianie tarcz i klockow hamulcowych jeszcze cos sie wymienia lub powinno wymienic "profilaktycznie" oprocz plynu hamulcowego ?.
Widzialem na stronie ford.sklep.pl np. cylinderek hamulcowy koszt to okolo 30 zl., czy warto to tez przy okazji wymienic czy nie ma sensu ?.

Mannieek 22-04-2008 21:39

Re: ATE PowerDisc vs Brembo MAX vs EBC Turbo Groove vs EBC Ul...
 
kolego Hildegard spróbuję ci to wyjaśnić

Przy wymianie tarcz warto oczyścić piastę szczotką drucianą aby mieć pewność że tarcza dobrze przylega i nie będzie miała bicia

Nowe tarcze przeważnie są zaoliwione zabezpieczone przed korozją warto je odtłuścić ja stosuję do tego celu specjalny środek do odtłuszczania hamulców jak ktoś nie ma to może odtłuścić benzyną ekstrakcyjną.

Ja zawsze zacisk zawieszam kawałkiem gumy na sprężynie amortyzatora aby nie urwać przewodu i lepiej operować zaciskiem.

Jak mam goły zacisk zawsze pod tą gumę co uszczelnia tłoczysko, smaruję smarem w sprayu aby lepiej tłoczysko chodziło i był poślizg, zacisk przedmuc***ę pistoletem z kompresora, poprzedni pył i kamienie zostają wydmuchane

Miejsca w których klocki stykają z metalową obudową zacisku smaruję ceramicznym sprayem w aerozolu powoduje to że klocki nie piszczą podczas hamowania. Smar taki wytrzymuje tmp 1200 C i nie przewodzi prądu ważne to w układach ABS

Przy wymianie klocków odkręcam całkowicie zaworek odpowietrzający przynajmniej 3 naciśnięcia jeden naciska do podłogi płyn wyleci zakręcam i tak 3 razy powtarzam.

Co do cylinderków stosowane są tam gdzie są układy hamulcowe wyposażone w bębny i szczęki. Na ogół wymienia się w tedy gdy zaczyna przepuszczać lub szczęki są jeszcze grube a koło nie hamuje w tedy warto go wymienić. Często przy wymianie nie idzie odkręcić wężyka pęka i trzeba albo kupić kawałek nowego oryginalnego albo pożyczyć zarabiarkę i samemu zrobić. Warto przed okręcaniem takich rzeczy popsikać penetratorem i poczekać parę minut.

sierrafan 22-04-2008 22:34

Re: ATE PowerDisc vs Brembo MAX vs EBC Turbo Groove vs EBC Ul...
 
Cytat:

Napisał Versusowski44
sierrafan jak byś przeczytał wszystkie wypowiedzi to byś się dowiedział że przymierzam się do chipa. I z tego powodu zakładam lepsze hample. ( zresztą nie tylko hample ;) ) A mogę Ci powiedzieć że jest dużo lepsza jakość hamowania niż na zwykłych bo już dało się to odczuć... Pozdrawiam


slowem chesz z dziadka sportowca zrobic............. :fcp29

Hildegard 23-04-2008 19:46

Re: ATE PowerDisc vs Brembo MAX vs EBC Turbo Groove vs EBC Ul...
 
Cytat:

Napisał Mannieek
kolego Hildegard spróbuję ci to wyjaśnić

Diekuje Maniek za obszerne wyjasnienie tematu, przymierzam sie w przyszlym roku na wymiane tarcz i klockow z przodu , starczylyby pewnie jeszcze na trzy lata ,ale na kontroli technicznej stwierdzili ,ze sa na tarczach rowki i zakwalifikowali to jako drobna usterke (z ktora moge dalej jezdzic) wiec przy okolo 105 tys.km. (za rok) wymienie pierwszy raz tarcze hamulcowe.


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:35.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.