Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Diesel (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=139)
-   -   [MK II] Odpalanie po postoju powyżej 8 - 10 godz. (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=56198)

rabixj 28-11-2008 20:19

[MK II] Odpalanie po postoju powyżej 8 - 10 godz.
 
Witam kolegów. Mam Mondeo z 1996 r MKII i problem z odpaleniem po około 8 godzinach postoju. Świece wymienione, filtr paliwa wymieniony, zaworek zwrotny również wstawiłem. Auto aby odpalić muszę "kręcić" rozrusznikem 4 do 5 razy po ok 10 - 15 sekund. Jak już odpali to poźniej nie mam najmiejszego problemu z odpalaniem przez cały dzień, zapala odrazu. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Dziwi mnie to, że jak postoi pare godzin za dnia to odpala chociaż już jest zimny a jak postoi przez noc to dzieją się takie cuda.
Dodam jeszcze, że po przekręceniu stacyjki słyszę tylko jedno "tryknięcie" (nie wiem czy to jest korektor kąta wtrysku) co może sugierować awarię korektora kąta wtrysku ale czy w tedy nie powinien mieć problemu z odpalaniem zawsze?
Pozdrawiam i czekam na trafną diagnozę.

zoldi3 28-11-2008 20:39

Re: [MK II] Odpalanie po postoju powyżej 8 - 10 godz.
 
Cytat:

Napisał rabixj
Witam kolegów. Mam Mondeo z 1996 r MKII i problem z odpaleniem po około 8 godzinach postoju. Świece wymienione, filtr paliwa wymieniony, zaworek zwrotny również wstawiłem. Auto aby odpalić muszę "kręcić" rozrusznikem 4 do 5 razy po ok 10 - 15 sekund. Jak już odpali to poźniej nie mam najmiejszego problemu z odpalaniem przez cały dzień, zapala odrazu. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Dziwi mnie to, że jak postoi pare godzin za dnia to odpala chociaż już jest zimny a jak postoi przez noc to dzieją się takie cuda.
Dodam jeszcze, że po przekręceniu stacyjki słyszę tylko jedno "tryknięcie" (nie wiem czy to jest korektor kąta wtrysku) co może sugierować awarię korektora kąta wtrysku ale czy w tedy nie powinien mieć problemu z odpalaniem zawsze?
Pozdrawiam i czekam na trafną diagnozę.

Witam.

Miałem podobny problem z moim starym mondkiem.
Na początek radze sprawdzić szczejność membrany w pompce ręcznej paliwa.Może ona być uszkodzona i co za tum idzie powodować nieszczelność całego układu paliwa.
Jak się domyslasz po dłuższym czasie postoju całe paliwo wraca do zbiornika.
Ponowne zassanie paliwa do pompy wymaga powyżej 4-5 prób i więcej odpalenia.
Skup się przede wszystkim na szczelności układy paliwa tj.przewody, filtr,szybkozłącza i pompka ręczna.

rabixj 28-11-2008 20:50

Re: [MK II] Odpalanie po postoju powyżej 8 - 10 godz.
 
Z układem paliwa jest wszystko ok, założyłem zawór zwrotny i przezroczysty wężyk między pompkę ręczną i pompę wysokiego ciśnienia, paliwo się nie cofa a układ się nie zapowietrza.

zoldi3 28-11-2008 21:11

Re: [MK II] Odpalanie po postoju powyżej 8 - 10 godz.
 
Właściwie objawy które opisałeś odpowiadały moim problemom i pomyślałem,że będzie to samo.
Jesli już badałeś temat układy paliwa można jeszcze zagnac wine na samą pompe wtryskową.
Może zauważyłeś więcej niepokojących zmian?

peterpz 29-11-2008 08:59

Re: [MK II] Odpalanie po postoju powyżej 8 - 10 godz.
 
Cytat:

Napisał rabixj
Witam kolegów. Mam Mondeo z 1996 r MKII i problem z odpaleniem po około 8 godzinach postoju. Świece wymienione, filtr paliwa wymieniony, zaworek zwrotny również wstawiłem. Auto aby odpalić muszę "kręcić" rozrusznikem 4 do 5 razy po ok 10 - 15 sekund. Jak już odpali to poźniej nie mam najmiejszego problemu z odpalaniem przez cały dzień, zapala odrazu. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Dziwi mnie to, że jak postoi pare godzin za dnia to odpala chociaż już jest zimny a jak postoi przez noc to dzieją się takie cuda.
Dodam jeszcze, że po przekręceniu stacyjki słyszę tylko jedno "tryknięcie" (nie wiem czy to jest korektor kąta wtrysku) co może sugierować awarię korektora kąta wtrysku ale czy w tedy nie powinien mieć problemu z odpalaniem zawsze?
Pozdrawiam i czekam na trafną diagnozę.

Musisz sprawdzić dwie rzeczy. Po pierwsze, zobacz czy na zimnym jak włączysz zapłon to dźwignia dodatkowej dawki paliwa się podciągnie - jest ona sterowana linką poprzez taki silniczek umieszczony na podłużnicy. Ważne, żeby to działało. Ona nawet podczas gazowania ma się poruszać.

Druga sprawa i ważniejsza to w sumie ten korektor. Powinien cykać kilka razy, a nie raz. Trzeba go sprawdzić. Niestety sprawdzenie jest trudne i najpewniejsza jest po prostu wymiana. Czy silnik przez minutę po zapaleniu (po nocy) chodzi kiepsko, dymi i przerywa? Jeśli tak to na 100% korektor nie działa.
Potwierdzając jeszcze diagnozę korektora powiem, że nie dziwne, że potem w ciągu dnia Ci odpala dobrze, bo działanie korektora jest potrzebne tylko w momencie, gdy głowica, tłok i komora spalania jest całkiem wyziębiona - a tak jest tylko po nocy, bo jak zgasisz silnik to ona się wychładza dość długo.

peterpz 29-11-2008 09:01

Re: [MK II] Odpalanie po postoju powyżej 8 - 10 godz.
 
Cytat:

Napisał zoldi3
Witam.

Miałem podobny problem z moim starym mondkiem.
Na początek radze sprawdzić szczejność membrany w pompce ręcznej paliwa.Może ona być uszkodzona i co za tum idzie powodować nieszczelność całego układu paliwa.
Jak się domyslasz po dłuższym czasie postoju całe paliwo wraca do zbiornika.
Ponowne zassanie paliwa do pompy wymaga powyżej 4-5 prób i więcej odpalenia.
Skup się przede wszystkim na szczelności układy paliwa tj.przewody, filtr,szybkozłącza i pompka ręczna.

Niby diagnoza OK. Ale autor pisze, że ma zawór zwrotny, więc chyba jest ok. To jednokrotne cykanie korektora mnie niepokoi, bo u mnie cyka kilka razy...

rabixj 29-11-2008 09:11

Re: [MK II] Odpalanie po postoju powyżej 8 - 10 godz.
 
Czy to, że auto nie chce palić po dłuższym postoju a potem pali ok to przyczyną może być awaria korektora kąta wtrysku?

peterpz 29-11-2008 09:21

Re: [MK II] Odpalanie po postoju powyżej 8 - 10 godz.
 
Cytat:

Napisał rabixj
Czy to, że auto nie chce palić po dłuższym postoju a potem pali ok to przyczyną może być awaria korektora kąta wtrysku?

Wydaje mi się, że tak. Opisałem to przecież wyżej, moje argumenty za tym. Brakuje mi jednak bardziej szczegółowych objawów. Np: Teraz w zimie po nocy z niesprawnym korektorem powinien być problem z odpaleniem. Ale po zapaleniu silnik powinien szarpać, dymić na siwo i nie mieć mocy. Dopiero po minucie, jak się nagrzeje powinien zacząć chodzić jak powinien. To tylko teoria. Innych przyczyn może być wiele...

Np. Mówisz, że świece są ok. Ale czy sprawdziłeś, czy dochodzi do nich prąd? Może przekaźnik albo bezpiecznik padł?

rabixj 29-11-2008 09:24

Re: [MK II] Odpalanie po postoju powyżej 8 - 10 godz.
 
Cytat:

Napisał peterpz
Musisz sprawdzić dwie rzeczy. Po pierwsze, zobacz czy na zimnym jak włączysz zapłon to dźwignia dodatkowej dawki paliwa się podciągnie - jest ona sterowana linką poprzez taki silniczek umieszczony na podłużnicy. Ważne, żeby to działało. Ona nawet podczas gazowania ma się poruszać.

Druga sprawa i ważniejsza to w sumie ten korektor. Powinien cykać kilka razy, a nie raz. Trzeba go sprawdzić. Niestety sprawdzenie jest trudne i najpewniejsza jest po prostu wymiana. Czy silnik przez minutę po zapaleniu (po nocy) chodzi kiepsko, dymi i przerywa? Jeśli tak to na 100% korektor nie działa.
Potwierdzając jeszcze diagnozę korektora powiem, że nie dziwne, że potem w ciągu dnia Ci odpala dobrze, bo działanie korektora jest potrzebne tylko w momencie, gdy głowica, tłok i komora spalania jest całkiem wyziębiona - a tak jest tylko po nocy, bo jak zgasisz silnik to ona się wychładza dość długo.


Linki jeszcze nie sprawdzałem (czy można ją podciągnąć ręką aby sprawdzić jak auto będzie reagować), jeśli chodzi o odpalenie to zaraz po odpaleniu chodzi dobrze, dymi trochę na jasno i przerwie z raz czy dwa przez ułamek sekundy ale ogólnie jest ok. Pozdawiam

rabixj 29-11-2008 09:32

Re: [MK II] Odpalanie po postoju powyżej 8 - 10 godz.
 
Cytat:

Napisał peterpz
Cytat:

Napisał rabixj
Czy to, że auto nie chce palić po dłuższym postoju a potem pali ok to przyczyną może być awaria korektora kąta wtrysku?

Wydaje mi się, że tak. Opisałem to przecież wyżej, moje argumenty za tym. Brakuje mi jednak bardziej szczegółowych objawów. Np: Teraz w zimie po nocy z niesprawnym korektorem powinien być problem z odpaleniem. Ale po zapaleniu silnik powinien szarpać, dymić na siwo i nie mieć mocy. Dopiero po minucie, jak się nagrzeje powinien zacząć chodzić jak powinien. To tylko teoria. Innych przyczyn może być wiele...

Np. Mówisz, że świece są ok. Ale czy sprawdziłeś, czy dochodzi do nich prąd? Może przekaźnik albo bezpiecznik padł?

Świecą są dobre nowe (NGK), prąd do nich dochodzi i słychać przekaźnik. Chyba masz rację, że to wina korektora ponieważ wydaje mi się, że jak było cieplej na dworze to odpalał lepiej (październik) jednak po dopaleniu nie szarpie raz czy dwa przerwie jak pisałem wyżej a czy nie ma mocy to nie wiem bo staram się ruszać dopiero jak silnik pochodzi chwielę (ok 1 min).
Właściwie za co odpowiada ten korektor i na jakiej zasadzie działa?

Dzięki za powyższe informacje.

max74 29-11-2008 11:21

Re: [MK II] Odpalanie po postoju powyżej 8 - 10 godz.
 
słyszałem, że jest to domeną mk2 td, ja miałem podobne objawy ale doszło "rzucenie" silnikiem wymieniłem świece było dobrze, po roku problem powrócił. Teraz przy uruchomianiu po kręceniu 4 , 5 razy odpuszczam i ponawiam próbę pali za 3,4 razem. Pozdro Max74

peterpz 29-11-2008 12:39

Re: [MK II] Odpalanie po postoju powyżej 8 - 10 godz.
 
Korektor kąta wtrysku przyspiesza wtrysk na zimnym, ponieważ jak silnik jest zimny to paliwo spala się znacznie wolniej (przez to właśnie wychłodzenie komory spalania, o którym pisałem wyżej - pamiętaj że masz do czynienia z silnikiem z zapłonem samoczynnym, więc to ważne). Więc aby spalenie nastąpiło w optymalnym momencie, trzeba wtrysnąć paliwo trochę wcześniej. I takie zadanie spełnia właśnie owy korektor. Steruje nim komputer. To cykanie po włączeniu zapłonu to jakiś test. Komputer wychyla korektor na maxa, żeby sprawdzić czy działa czy cóś. Na zimnym korektor przyspiesza kąt wtrysku, na ciepłym w ogóle nic nie robi, nie spełnia żadnej funkcji.

Przypomniało mi się jak można trochę dowiedzieć się o tym jak działa korektor ale trzeba się znać na dieslach i mieć dobre ucho. Otóż przez przyspieszenie wtrysku, silnik na zimnym powinien chodzić trochę głośniej niż na ciepłym (na ciepłym tak przyjemnie, leciutki klekot, na zimnym bardziej jak stary klekoczący VW golf).

Co do dźwigni zwiększenia dawki, to ona powoduje wzrost obrotów na zimnym, więc jeśli Ci wzrastają do około 1000, to jest ok. Nie ciągnie się za linkę, tylko bezpośrednio możesz sobie dźwignię pociągnąć.


PS: Jeśli dymi Ci na jasno to zagłęb się w ten korektor. U mnie silnik nie dymi na jasno, puści tylko lekkiego czarnego bąka. Jasny dym to zły zapłon :)

peterpz 29-11-2008 12:49

Re: [MK II] Odpalanie po postoju powyżej 8 - 10 godz.
 
Cytat:

Napisał max74
słyszałem, że jest to domeną mk2 td, ja miałem podobne objawy ale doszło "rzucenie" silnikiem wymieniłem świece było dobrze, po roku problem powrócił. Teraz przy uruchomianiu po kręceniu 4 , 5 razy odpuszczam i ponawiam próbę pali za 3,4 razem. Pozdro Max74

Ta. Pewnie też masz niesprawny korektor. W lecie daje się z nim jeździć i silnik pali pewnie za 1 razem po długim kręceniu albo za 2. Gorzej teraz, gdy jest zimno. To nie problem powraca po roku, tylko jest zimniej ;)

Oczywiście nie daję gwarancji na moją diagnozę. Po prostu wnioskuję z Waszych problemów i polecam sprawdzić owy elektrozawór (wyznaję, że sprawdzić nigdy nie zaszkodzi). Cyka Ci kilkakrotnie po włączeniu zapłonu? 1.8TD ma odpalać na dotyk, jeśli wszystko jest OK. Nawet na mrozie.

Marix 29-11-2008 12:50

Re: [MK II] Odpalanie po postoju powyżej 8 - 10 godz.
 
Jeśli chodzi o termostat woskowy to chciałem powiedziec, ze nadal jeżdże z niesprawnym i mimo to auto przy minus paru stopniach pali od strzału, conajwyzej byl taki problem, ze auto mialo na starcie 450-500 obrotów i nieładnie grało i do czasu az sie ustabilizowala praca to nie reagowal na pedał gazu ;-) jednak jak sie zapalało juz z wcisnietym gazem i pare sekund po starcie utrzymywalo gazem obroty 1000 to wszystko bylo pieknie. Teraz mam nowy aku i zapalanie sie jeszcze poprawilo i przy -2 i okolo 0 st auto pali od strzału a po paru sekundach pracy obroty sie stabilizuja na okolo 700 i to wystarcza, auto nie gaśnie. Tak wiec piernicze ten caly termostat;-)

rabixj 29-11-2008 12:51

Re: [MK II] Odpalanie po postoju powyżej 8 - 10 godz.
 
Kolego peterpz dzięki za pomoc i wyjaśnienia, postaram się znaleźć urzywany kolektor i wymienić. Czy ma on inną nazwę bo na alegro pod hasłem "kolektor kąta wtrysku" nic nie znalazłem? Może znacie jakieś sklepy internetowe lub w Warszawie, które sprzedają używane części do Fordów?

Marix 29-11-2008 13:05

Re: [MK II] Odpalanie po postoju powyżej 8 - 10 godz.
 
nie kolektor tylko korektor :fcp27 :fcp27

ale faktycznie cos na allegro tego nie widze

[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

znalazlem
tylko 4 i pół stówki..

rabixj 29-11-2008 13:10

Re: [MK II] Odpalanie po postoju powyżej 8 - 10 godz.
 
Cytat:

Napisał Marix
nie kolektor tylko korektor :fcp27 :fcp27

ale faktycznie cos na allegro tego nie widze


Tak tak korektor, mała pomyłka :fcp1

a na allegro znalazłem to [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

Marix 29-11-2008 13:11

Re: [MK II] Odpalanie po postoju powyżej 8 - 10 godz.
 
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

4 i pół stówki

peterpz 29-11-2008 13:39

Re: [MK II] Odpalanie po postoju powyżej 8 - 10 godz.
 
Cytat:

Napisał Marix
Jeśli chodzi o termostat woskowy to chciałem powiedziec, ze nadal jeżdże z niesprawnym i mimo to auto przy minus paru stopniach pali od strzału, conajwyzej byl taki problem, ze auto mialo na starcie 450-500 obrotów i nieładnie grało i do czasu az sie ustabilizowala praca to nie reagowal na pedał gazu ;-) jednak jak sie zapalało juz z wcisnietym gazem i pare sekund po starcie utrzymywalo gazem obroty 1000 to wszystko bylo pieknie. Teraz mam nowy aku i zapalanie sie jeszcze poprawilo i przy -2 i okolo 0 st auto pali od strzału a po paru sekundach pracy obroty sie stabilizuja na okolo 700 i to wystarcza, auto nie gaśnie. Tak wiec piernicze ten caly termostat;-)

A on na pewno nie działa? Może po prostu masz za luźną linkę? Zawsze na zimę możesz zrobić taki trick, że ustawisz dźwignię lekko podciągniętą cały czas. To da podwyższone obroty, ale będzie lepiej odpalał. Jak jeździsz na krótkich odcinkach to to może nie być takie złe rozwiązanie :) Możesz też zobaczyć jak odpali przy podciągniętej dźwigni ;) Może Cie to tak ucieszy, że jednak go wymienisz :D

Marix 29-11-2008 14:03

Re: [MK II] Odpalanie po postoju powyżej 8 - 10 godz.
 
Nie ma mnie co cieszyć, grzeje swiece, przekręcam, nie mija sekunda i silnik gra, a ze obroty troche małe to tak jak pisałem nie jest problem ;-)

Zakładam ze nie dziala bo obroty 400-500 to raczej nie sa objawy działającego ;-)

rustin 29-11-2008 22:57

Re: [MK II] Odpalanie po postoju powyżej 8 - 10 godz.
 
u mnie tez nie dziala termostat i nie mam zamiaru go wymieniac poki jest dobrze:)

rabixj 21-12-2008 18:22

Re: [MK II] Odpalanie po postoju powyżej 8 - 10 godz.
 
1 załącznik(i)
Czy zaznaczony na czerwono element na zdjęciu to korektor kąta wtrysku? Pytam bo trochę się różni od tego, który był pokazany w akrtykule z forum o wymianie korektora.

peterpz 23-12-2008 11:29

Re: [MK II] Odpalanie po postoju powyżej 8 - 10 godz.
 
Jest inny, bo w MK1 jest starszy, mechaniczny. Artykuł zaś opierał się na MK2, gdzie jest elektroniczny korektor. Te mechaniczne nie psują się tak bardzo jak tamte i nie trykają. Nie wiem co nim steruje ale najprawdopodobniej ta dźwignia po lewej...

rabixj 23-12-2008 11:44

Re: [MK II] Odpalanie po postoju powyżej 8 - 10 godz.
 
Czyli to jest z MKI? Móje auto jest z 1996 z listopada ale to już MKII. Mogło być tak, że pierwsze wersje wychodziły z mechanicznym korektorem i inną pompą?

peterpz 23-12-2008 13:02

Re: [MK II] Odpalanie po postoju powyżej 8 - 10 godz.
 
Pompa jest od MK1. Do dźwignie dodatkowej dawki paliwa dochodzą dwie linki - jedna ze śrubką na końcu jest od termostatu woskowego, druga widzę jest odłączona, ciekawe dlaczego?

W MK2 do tej dźwigni dochodzi tylko jedna linka od silniczka sterującego wszystkim naraz. Rocznik 96 był przejściowym rocznikiem. W tym roku wychodziły jeszcze mondeo MK1 kombi, a sedany i hatchbacki były już MK2. Także w tym roczniku można się spodziewać różnych pomieszanych części z mk1 i mk2... :)

rabixj 23-12-2008 13:37

Re: [MK II] Odpalanie po postoju powyżej 8 - 10 godz.
 
To może ktoś wie za co są odpowiedzialne te dwie linki dochodzące do pompy i czym jest sterowany korektor w MKI i jak można sprawdzić czy korektor jest uszkodzony?

rustin 23-12-2008 13:52

Re: [MK II] Odpalanie po postoju powyżej 8 - 10 godz.
 
tak jak kolega pisal jedna linka jest od termostatu woskowego a drugo idzie do takiego urzadzanka pod akumulatorem ktore podciaga linke gdy wrzuci sie wsteczny przynajmniej u mnie tak jest.a co do korektora to jak sie nie myle jest na prawo patrzec na to zdjecie wstawione ale go na nim nie widac, dochodzi do niego jeden przewod i po wlaczeniu zaplonu powinno byc slyszalne trykniecie,ale nie wiem czy to korektor czy elektrozawor

rabixj 23-12-2008 14:10

Re: [MK II] Odpalanie po postoju powyżej 8 - 10 godz.
 
No to jeszcze jedno pytanko, czym wtedy jest to urządzenie zaznaczone na zdjęciu? I co wspólnego ma ta dodatkowa linka ze wstecznym biegiem?

Marix 23-12-2008 14:15

Re: [MK II] Odpalanie po postoju powyżej 8 - 10 godz.
 
No właśnie?
Bo wszyscy wiemy, ze przy wrzuceniu wstecznego zwiększają się obroty.
Ja dotychczas wiązałem to z działaniem świateł cofania, no ale jakiż to pobór mocy żeby rosły obroty?

rabixj 23-12-2008 14:25

Re: [MK II] Odpalanie po postoju powyżej 8 - 10 godz.
 
U mnie obroty sie nie zwiększją po wrzuceniu wstecznego. Skoro ta linka jest nie podłączona to nie naciąga dźwigni, która odpowiada za wzrost prędkości obrotowej. Cały czas mnie zastanawia fakt czemu te oboroty maja wzrastać na wstecznym?

rustin 23-12-2008 19:16

Re: [MK II] Odpalanie po postoju powyżej 8 - 10 godz.
 
nie wiem po co i czemu ale wzrastaja w mk1 przy wstecznym zreszta juz na forum byl poruszany ten temat.

peterpz 24-12-2008 07:29

Re: [MK II] Odpalanie po postoju powyżej 8 - 10 godz.
 
Cytat:

Napisał rustin
nie wiem po co i czemu ale wzrastaja w mk1 przy wstecznym zreszta juz na forum byl poruszany ten temat.

Pierwszy raz o czymś takim słyszę ale pewnie dlatego, żeby było lepiej cofać. Bo cofie się bez dodawania gazu :)


Cytat:

Napisał rustin
tak jak kolega pisal jedna linka jest od termostatu woskowego a drugo idzie do takiego urzadzanka pod akumulatorem ktore podciaga linke gdy wrzuci sie wsteczny przynajmniej u mnie tak jest.a co do korektora to jak sie nie myle jest na prawo patrzec na to zdjecie wstawione ale go na nim nie widac, dochodzi do niego jeden przewod i po wlaczeniu zaplonu powinno byc slyszalne trykniecie,ale nie wiem czy to korektor czy elektrozawor

W tym modelu, który załączony jest na zdjęciu korektor jest mechaniczny i nie tryka...

ralphiozo 05-02-2009 16:44

Re: [MK II] Odpalanie po postoju powyżej 8 - 10 godz.
 
Jeżeli się nie mylę to ta druga linka powinna podciągać obroty przy włączeniu klimatyzacji.

matrog19 05-02-2009 18:09

Re: [MK II] Odpalanie po postoju powyżej 8 - 10 godz.
 
Koledzy na tej pompie co tu jest to są dwa korektory, które są w książce nazwane regulatorami dawek. Jeden jest z tył i nie wiem konkretnie za co on odpowiada a drugi to ten z przodu, który jest oznaczony czerwonym kółkiem. U mnie w escorcie jest on odłączony i czy na zimnym czy ciepłym to dobrze pali...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:36.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.