Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Fiesta (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=99)
-   -   [Fiesta 2001-2008] Uzupełnienie elementów klimatyzacji (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=290394)

cypkos 03-01-2019 11:28

Uzupełnienie elementów klimatyzacji
 
Cześć,
parę miesięcy temu kupiłem Forda Fiestę V (mk6) 1.3 51kW 2005r. wersja Trend (już po lifcie) - domyślnie wyposażoną w klimatyzację. Niestety auto miało przygodę od czoła i przy naprawie pominięto wymianę elementów związanych z klimatyzacją. Chciałbym na wiosnę uzupełnić moje autko o brakujące części tak by było doposażone w klimatyzację. Zacząłem przeglądać allegro, ale mam wątpliwość co jest niezbędne w zakupie. Niestety jestem amatorem mechaniki samochodowej i Wasze komentarze będą mile widziane.
Oto elementy które planuję zakupić:
1) sprężarka klimatyzacji (czy ważny jest typ silnika? czy można dopasować sprężarkę z silnika 1.4 TDCI do 1.3 benzyna?)
2) chłodnica klimatyzacji
3) przewody klimatyzacji z osuszaczem (wątpliwości jak w punkcie 1)
4) ... - coś jeszcze?

Orientujecie się może jaki byłby koszt zmontowania tego wszystkiego u mechanika? Zakładam, że trzeba jeszcze będzie doliczyć nabicie klimatyzacji.

Z góry pięknie dziękuję za kompetentne odpowiedzi
Pozdrawiam

mondeo70235 03-01-2019 16:09

Odp: Klimatyzacja w Fieście 2005r. (model po liftingu)
 
jeśli miało jakiś dzwonek przodem to trzeba sprawdzić czego brakuje podejrzewam że sprezarke ma przy uderzeniu raczej chłodnica może szczelic i jakiś przewód podjedz do mechanika od klimy i niech sprawdzi czego brakuje a ty chcesz wszystko kupować

slawomirro 04-01-2019 18:27

Odp: Klimatyzacja w Fieście 2005r. (model po liftingu)
 
Cytat:

Napisał cypkos (Post 3075023)
1) sprężarka klimatyzacji (czy ważny jest typ silnika? czy można dopasować sprężarkę z silnika 1.4 TDCI do 1.3 benzyna?)