Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Fiesta (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=99)
-   -   [Fiesta 2012-2017] Uszkodzony termostat 1.0EB (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=326476)

Tom523 17-01-2022 09:12

Uszkodzony termostat 1.0EB
 
Witajcie,

z racji, że nie znam się zbyt na mechanice zwracam się z uprzejmą prośbą do Was :)
Diagnozuje swój samochód.. Pacjent to Ford Fiesta MK7 2015 1.0 100KM EcoBoost.
Mam taki problem. Zimą spada mi zakres temperatury płynu chłodzącego na pulpicie zegarów. Climatronic, ogrzewanie ustawione na 19*C dmucha ciepłym powietrzem. Po przejechaniu np 30km pojazd ma ciężko osiągnąć temperaturę roboczą. Gdy osiągnie 4 kreski (zakres optymalny) spada po chwili na 3. Po kolejnych kilometrach znowu 4 i tak w koło.
Wiosna/lato bez problemu 4 kreski i je tak trzyma (nie maleje ani nie rośnie).
Zimną, przy temperaturze (-2/-3) problem z osiągnięciem temperatury bywa na trasie szybkiego ruchu.
Fordem mało jeżdżę więc szukam na razie usterki we własnym zakresie.
Może to uszkodzony termostat. Ze schematu który sobie ogarnąłem widać 2 termostaty.
Jeden z mich "8575C" - wkład termostatu który wchodzi do obudowy wraz z oringiem. Ten drugi to - "8575B". Myślę że każdy z termostatów odpowiada za swój obieg. Chce zasięgnąć rady doświadczonych użytkowników :)

Z góry dziękuje za każde rady;)

boncio 17-01-2022 18:32

Odp: Udzkodzony termostat
 
Miałem podobnie. Sprawdź czy chłodnica jest ciepła lub wężyki do niej kilka minut po odpaleniu. Czy ciecz płynie do chłodnicy mimo zimnego silnika.
Jeśli tak, to do wymiany termostat od dużego obiegu.
U mnie otwierał się przy 35 stopniach zamiast ponad 90.

Tom523 17-01-2022 19:29

Odp: Udzkodzony termostat
 
Wymieniałes sam wkład z oringiem ? Czy cały kompletny termostat wraz z obudową?
:)

boncio 19-01-2022 18:41

Odp: Udzkodzony termostat