Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Fusion (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=100)
-   -   [Fusion] Nie działają tylne wycieraczki. (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=294133)

skull1311 26-07-2014 11:11

Brak jakiejkolwiek reakcji wycieraczki ?
 
Witam! Od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem Forda Fusion :-). Mój pierwszy samochód, także jestem zielony. Jest to wersja sprzed liftu, w niezłym stanie, ale oczywiście jest kilka rzeczy do zrobienia:

Tylna wycieraczka zupełnie nie pracuje. Spryskiwacz tylny działa jak należy, natomiast poza tym nic się nie dzieje. Znalazłem temat z demontażem tylnej wycieraczki i mimo brak rysunków jakoś wszystko pootwierałem. Niestety nie udało mi się wybić trzpienia, do którego przykręcona jest wycieraczka. Uderzałem z wyczuciem w niego młotkiem, ale niestety nie poskutkowało. Czy jest tam po drodze jakaś uszczelka, blaszka zabezpieczająca, którą należy uprzednio zdjąć? Mechanizm w środku po otwarciu był dobrze nasmarowany, nie było tam korozji, więc nie wiem co może być powodem złego działania.

I ogólnie to chyba jak na razie tyle, zawieszeniowych rzeczy się nie podejmę a mam nadzieję, że na te niuanse ktoś znajdzie ratunek. Pozdrawiam!

kubaw20055 26-07-2014 11:46

Odp: Ciężko zatrzaskująca się klapa bagażnika, brak jakiejkolwiek reakcji wycieraczki
 
Jeśli mechanizm jest dobrze nasmarowany to trzeba sprawdzić, czy do silniczka dochodzi prąd. Jeśli tak to może być uszkodzony sam silniczek. Ramię wycieraczki jest na wcisk - po odkręceniu śruby blokującej psikamy płynem penetrującym i delikatnie ciągniemy ramię do siebie aż wyskoczy z trzpienia ;)

skull1311 26-07-2014 15:32

Źle się wyraziłem. Ramię zdjąłem, został mi sam bolec który się nie obraca i nie mogę go wyciągnąć.

kubaw20055 26-07-2014 16:06

Odp: Ciężko zatrzaskująca się klapa bagażnika, brak jakiejkolwiek reakcji wycieraczki