Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Focus (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=94)
-   -   [Focus 2008-2011] Co wymienić w 10-letnim aucie z przebiegiem 147 tys (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=302992)

Gordonez 13-11-2019 19:31

Co wymienić w 10-letnim aucie z przebiegiem 147 tys
 
Cześć wszystkim,

Od lutego 2014 roku posiadam Focusa rocznik 2009, 1.6 benzyna, 100 KM. Właśnie mija 10 lat od kiedy opuścił niemiecką fabrykę, przejechane ma 147 tys. km i chciałbym żeby mi jeszcze jak najdłużej w dobrym zdrowiu posłużył.

Auto mnie nigdy nie zawiodło. Kupiłem je przy przebiegu 82 tys i te 65 tys, które sam zrobiłem to w ponad 80% trasa. Wymieniłem rozrząd i świece (dwa lata temu), klocki, tarcze, co dwa lata płyn hamulcowy, dwie żarówki, opony na całoroczne oraz co rok olej i filtry. To były absolutnie wszystkie nakłady.

Ponieważ jestem motoryzacyjnym laikiem (to moje pierwsze auto) i nie mam się do kogo w tej sprawie zwrócić liczę, że doradzicie mi co powinienem swojej Focushimie z okazji jubileuszu zafundować. Co wymienić, na co zwrócić uwagę?

Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.

Fulara 13-11-2019 19:33

Re: Co wymienić w 10-letnim aucie z przebiegiem 147 tys
 
to co niedomaga ? skoro rozrząd wimieniony ? to co chcesz piasty zmieniać ?

Gordonez 13-11-2019 19:39

Odp: Co wymienić w 10-letnim aucie z przebiegiem 147 tys
 
Wszystko działa jak należy i po prostu chcę żeby tak zostało.

Fulara 13-11-2019 19:44

Re: Co wymienić w 10-letnim aucie z przebiegiem 147 tys
 
to zostaw

rozrząd, paski, płyny, filtry

więcej będziesz robił jak coś nawali, co chcesz dobre części zmieniać ? ciesz się egzemplarzem !

makinen 13-11-2019 20:02

Odp: Co wymienić w 10-letnim aucie z przebiegiem 147 tys
 
Amortyzatory na pewno do wymiany i nie patrz, że wykazują dość wysoką sprawność.
Można też zmienić płyn chłodniczy i olej wspomagania układu kierowniczego.