Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Tuning (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=107)
-   -   [Focus 2004-2008] większa moc? (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=291754)

neesu 02-02-2019 21:48

większa moc?
 
Witam, posiadam Focusa 2 generacji 2007 lift 2.0 TDCI 136 z chipem na 181 km 400nm.
Mam pytanie do znawców tematu może ktoś mi doradzi co ewentualnie jeszcze można zrobić by podnieść moc? Jakiś intelcooler, układ dolotowy? Nie znam się na tym za bardzo więc proszę o wyrozumiałość. Pod maską wszystko jest fabryczne, na pełnym przelocie. Chciałbym chociaż 220 koni lecz nie wiem czy można to zrobić w miarę bezpieczny sposób z silnika 136 fabrycznych koni. Za wszystkie odpowiedzi dziękuje.

kopson 03-02-2019 06:19

Odp: Focus Mk2 większa moc?
 
Mam wątpliwości czy dalsze "podkręcanie" silnika nie skróci drastycznie jego żywotności, skoro już został on "zachipowany" i ma całkiem niezłe parametry moim zdaniem.
Oczywiście, niektórzy ci powiedzą, że można, że da się to zrobić, ale jak silnik ci się "rozleci", to będziesz naprawiał Ty z własnej kieszeni, a nie tamci :)

patrykvaio 03-02-2019 12:56

Odp: Focus Mk2 większa moc?
 
Co do modyfikacji to wydaje mi się że standardowy zestaw „imprezowy” czyli wymiana turbo lub hybryda , ic, dolot i strojenie to podstawa i „najtańsze” zabiegi które możesz wykonać . Czy jest to warte i opłacalne to musisz sam pomyśleć .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

neesu 03-02-2019 16:55

Odp: Focus Mk2 większa moc?
 
aa tak zapomniałem wspomnieć, że jeszcze turbosprężarka jest hybrydowa.
A po takiej wymianie ic i dolotu ile można się spodziewać przybycia mocy? tak na oko.

MAG 05-02-2019 12:30

Odp: Focus Mk2 większa moc?
 
Był na forum opisywany Focus z takim silnikiem, gdzie było sporo ponad 200kucy, ale tam były wielkie kombinacje z wtryskami i duża hybryda.
Projekt był bardzo skomplikowany i co tu dużo mówić - kosztowny ...