Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Fotorelacje z napraw (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=163)
-   -   [naprawa] Escort MK7 Wymiana sprzęgła relacja co i jak (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=220922)

Brykal 04-03-2015 12:49

Escort MK7 Wymiana sprzęgła relacja co i jak
 
Witam, kolejna fotorelacja z remontu mojego escorta :) Niestety, nie mogę zakładać nowego tematu w Ford Garage, ponieważ nie mam uprawnień :(

W tym temacie chciałbym przedstawić wymianę sprzęgła. Zaczęło się od tego iż jadąc do pracy, dosłownie 300 metrów przed warsztatem sprzęgło nie pozwalało ruszyć, ślizgało jak szalone. No więc jako iż dużo pracy w tym dniu nie było zabrałem się za wymianę sprzęgła :) Niestety może nie jest to 100% fotorelacja, z tego względu iż nie było w pełni dużo czasu i warunków na robienie zdjęć :)

1. Pierwszym krokiem, jaki wykonałem, to zakup odpowiedniego kompletu sprzęgła, jak wiadomo występuje problem z średnicą tarczy.

2. Zabrałem się za demontaż skrzyni biegów, czyli podwiesiłem sobie silnik, od dołu podparłem na podnośniku, zacząłem odkręcać poduszkę skrzyni. Ściągnąłem, linkę sprzęgła, linkę prędkościomierza, wszystkie kostki, wybierak oraz wszystkie nie potrzebne elementy. Spuściłem olej ze skrzyni biegów. Wyciągnąłem półośki, i zabrałem się do wyciągnięcia skrzyni.
Po kilku chwilach miałem już skrzynię luźną, odkręciłem stare sprzęgło.
http://www.iv.pl/images/73808490014259713273_thumb.jpg
http://www.iv.pl/images/09153520400342704895_thumb.jpg
http://www.iv.pl/images/30677388821817603344_thumb.jpg
http://www.iv.pl/images/72275385161239118080_thumb.jpg
Tak wyglądało stara tarcza sprzęgła oraz docisk.
http://www.iv.pl/images/38896067122930299276_thumb.jpg
http://www.iv.pl/images/84803489994370929709_thumb.jpg
3. Kolejnym krokiem w wymianie sprzęgła było oglądnięcie koła zamachowego które było w stanie dobrym, przed założeniem nowego sprzęgła wyczyściłem je.
http://www.iv.pl/images/44877979791327815640_thumb.jpg
http://www.iv.pl/images/86749413920474786832_thumb.jpg
http://www.iv.pl/images/45761849322448247624_thumb.jpg
4. Po założeniu nowego sprzęgła i dokręceniu z odpowiednią siłą (w instrukcji dołączonej do sprzęgła jest określone z jaką siłą należy dokręcić) wymieniłem łożysko.
Tak wyglądało stare:
http://www.iv.pl/images/13746145914018077071_thumb.jpg
Po wymianie łożyska, nastąpił proces odwrotny do rozbierania czyli składanie z powrotem wszystkiego do stanu należytego :) Już po założeniu skrzyni i podpięciu wszystkich elementów "skasowałem" luz na lince, przy okazji wymieniłem samo regulator na oryginalny, i zrobiłem testy, przyjemność z ruszania zupełnie inna niż na starym sprzęgle. Po całym zabiegu ustawiłem pełną geometrię i zbieżność kół, ponieważ do krótszej pół osi, musiałem demontować zawieszenie :) Przy okazji wymieniłem także uszczelkę pod "deklem" ponieważ przeciekała od strony cewki.
Czas pracy to około 5 godzin, koszta to: 330 zł sprzęgło Valeo komplet.
Uszczelniacze pół osi, wybieraka, i uszczelka pod dekiel 80 zł :)

Pozdrawiam, Brykal.

Rift 15-07-2015 14:06

Odp: Escort MK7 Wymiana sprzęgła relacja co i jak
 
Hej.
Szukam podobnej instrukcji do sprzęgła i dwumamsy w 1.8 duratec 2004 rok.
Pozdrawiam.


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:27.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.