1.6 EcoBoost - zupełny brak mocy (przejściowo)
Witajcie Panowie,
Wertowałem forum, ale niestety nie znalazłem rozwiązania swojego problemu, a jestem akurat na wyjeździe w Bośni i trochę mi to psuje wyjazd. Otóż od wczoraj mam okresowe problemy ze spadkem (zupełnym brakiem) mocy na podjazdach, nawet na ciepłym silniku - dochodzi do tego, że samochód na podjeździe pod górkę, nawet na 1 biegu, z gazem wciśniętym w podłogę, prawie gaśnie. Czasem dzieje się to również na praktycznie płaskiej drodze (wtedy bardzo wolno się rozpędza). Zauważyłem, że w tych momentach nie włącza się turbina (po jakimś czasie znowu zaskakuje, żeby przy kolejnym podjeźdzoe wszystko się powtórzyło). Jedyne objawy jakie zauważyłem, to zdecydowanie głośniejsza praca pompy paliwa, nawet na luzie oraz długo działający wentylator na postoju, po wyłączeniu silnika. Czy możliwe jest, że jest to jakoś skorelowane z nagrzewaniem się silnika lub problemami z pompą? Droga do Bośni wiodła przez sporo gór (mocno obciążający silnik teren), ale nie robiłem dziennie więcej niż 300-400 km. Gdzieś czytałem, że może to być wina przepływomierza, ale chyba za granicą sam nic z tym nie zrobię. Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i rady, bo czeka mnie jeszcze co najmniej 1500 km do domu i chciałbym bez problemów wrócić :) |
Odp: 1.6 EcoBoost - zupełny brak mocy (przejściowo)
Sprawdź węże w okolicach turbo. Może jakiś nadgryziony...
|
Odp: 1.6 EcoBoost - zupełny brak mocy (przejściowo)
Wracam do Was z aktualizacją - otóż po wyjeździe z Bośni sytuacja uległa pogorszeniu, gdyż przy wyprzedzaniu pod górkę, temperatura podskoczyła na chwilę i spadła, więc doczłapałem do pierwszej lepszej stacji i uzupełniłem brak płynu chłodniczego wodą destylowaną (jedyne co na stacji mieli).
Po kilku dniach i przejechaniu maksymalnie 100 km zauważyłem, że płynu znoów nie ma (pod samochodem również żadnych plam), więc uzupełniłem brak i chyba póki co jest ok. Konsultowałem się jednak z moim mechanikiem i mówił, że płyn przed wyjazdem był uzupełniony (zrobiłem jakieś 2300 km), więc te ubytki są co najmniej dziwne (muszę jeszcze raz dokładnie sprawdzić ew. wycieki. Idąc za radą mechanika sprawdziłem czy w zbiorniczku wyrównawczym nie pojawiają się pęcherzyki, co mogłoby być oznaką uszkodzenia uszczelki, ale nic takiego nie zauważyłem. Rozważałem też awarię termostatu, ale wskaźnik temperatury jest niezmiennie na środku (chociaż nie wiem czy powinien wskazywać taką temperaturę już chwilę pod odpaleniu - chyba aż tak szybko silnik się nie nagrzewa?). No i ostatnia sprawa - stukot w silniku na luzie. Myślałem, że to głośno pracująca pompa paliwa (podobno się to zdarza i jest do wymiany), ale dźwiek dochodzi bezpośrednio z silnika. Jutro postaram się nagrać jakiś film i Wam udostępnić do oceny. |
Odp: 1.6 EcoBoost - zupełny brak mocy (przejściowo)
gdzies ucieka, zobacz stan oleju
przegrzejesz silnik jak zrobisz jeszcze trochę km |
Odp: 1.6 EcoBoost - zupełny brak mocy (przejściowo)
Olej w normie, sprawdzalem kilka razy. Jedyny problem to ten plyn chlodniczy i dzisiaj zdalem sobie sprawe, ze chyba byl z tym problem od poczatku (auto kupilem niedawno, kolo miesiaca temu, plyn byl ok, a przed samym wyjazdem, po zrobieniu kolo 2 tys. km musialem go uzupelnic).
Sprawdze w ciagu kilku dni jak wyglada kwestia ubytkow (teraz samochod bedzie stal kilka dni). Zdecydowanie chcialbym uniknac skracania wyjazdu i powrotu na lawecie. |
Odp: 1.6 EcoBoost - zupełny brak mocy (przejściowo)
to musi gdzieś lać, nie patrzyłeś pod spód ?
|
Odp: 1.6 EcoBoost - zupełny brak mocy (przejściowo)
Patrzyłem po dolaniu i po postoju - po dolaniu nic nie leci, po postoju żadnych plam. Dzisiaj jeszcze raz wszystko dokładnie sprawdzę, wszystkie przewody itd. Bardziej mnie martwi ten stukot z silnika, bo nie wiem czy to cylinder, zawory czy jeszcze coś innego. Wrzucę za jakiś czas film do oceny.
|
Odp: 1.6 EcoBoost - zupełny brak mocy (przejściowo)
powiem Ci, że nie widzę tego dobrze :( wrzuć film konieczne
|
Odp: 1.6 EcoBoost - zupełny brak mocy (przejściowo)
Cytat:
|
Odp: 1.6 EcoBoost - zupełny brak mocy (przejściowo)
Co do ubywającego płynu chłodniczego to mialem ten sam problem, brak wycieków a plyn uciekał - problemem okazał się lekko sączący przewód zwrotny ( nie wiem czy dobrze to nazywam ) podpięty do zbiornika z płynem, przewód ponoć niedostępny w zwykłym sklepie a tylko w aso ( 75 pln ). Wymieniłem sam - przewód w całości widoczny po zdjęciu obudowy silnika.
Sączyło się nie od strony zbiornika,a z drugiego końca przewodu ;) Sączenie było bardzo delikatnie widoczne od spodu auta od strony pasażera po zdjęciu dolnej plastikowej obudowy ochronnej. Dokladnie ten prawy z widocznych dwóch na tym zdjeciu wychodzacych ze zbiornika http://images.cdn.autocar.co.uk/site...?itok=ePr90pzC |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:00. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.