Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Mondeo (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=95)
-   -   [Mondeo 2000-2007] Sprzęgło trzeba "podpompować" aby działało - jaka diagnoza? (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=255234)

Tosiek155 11-12-2016 00:49

Sprzęgło trzeba "podpompować" aby działało - jaka diagnoza?
 
Witam
Od kilku dni borykam się z nietypowym chyba (po przeszukaniu internetu znalazłem tylko jeden podobny temat, niestety bez rozwiązania - lub ewentualnie jestem laikiem co do szukania).
Problemem jest sprzęgło - po odpaleniu silnika, aby wrzucić bieg, muszę kilkakrotnie "podpompowac" sprzęgło... Przed tym, biegów wrzucić się nie da. Niestety w miarę upływu czasu, sprzęgło bierze coraz niżej i operacje te muszę powtarzać aby dalej manewrowac biegami. Nie widzę ani wycieków prze skrzyni, ani przy pedale (pompka), ani nawet ubytku płynu hamulcowego. Nadmienię że w marcu b.r. wymieniane było kompletne sprzęgło (wyszprzeglik, tarcza, docisk) + dwumas. Od tamtej pory wszystko było ok do zeszłego tygodnia. Auta staram się używać tylko kiedy naprawdę muszę. Jeśli ktoś coś wie to proszę o pomoc w prawidłowej diagnozie - mieszkam za granicą i nie uśmiecha mi się płacić za "strzelanie w ciemno" (2 mechaników powiedziało w albo pompa albo wysprzeglik i trzeba wykluczać wymieniając na nowe:(:(:( ). Nie wiem czy to istotne ale mondziak to 1,8 125 KM z 2002
Z góry dziękuję za pomoc

salom 11-12-2016 08:29

Odp: Klopoty z diagnoza - sprzęgło - POMOCY
 
Niestety, musisz kupić pompę sprzęgła, bo najłatwiej wymienić samemu.
Są wkłady reperacyjne do pomp, ale pewnie sam sobie z wyminą samego wkładu nie poradzisz.

Podpompuj bardzo szybko pedałem sprzęgła, i sprawdż czy pedał twardy i da się włożyc bieg bez problemu ???
Jeżeli nie ubywa płynu, to tylko pompka przepuszcza w srodku, bo gdyby ubywał, to faktycznie może być wysprzęglik uszkodzony, ale częściej nawala pompa.