Sprzęgło trzeba "podpompować" aby działało - jaka diagnoza?
Witam
Od kilku dni borykam się z nietypowym chyba (po przeszukaniu internetu znalazłem tylko jeden podobny temat, niestety bez rozwiązania - lub ewentualnie jestem laikiem co do szukania). Problemem jest sprzęgło - po odpaleniu silnika, aby wrzucić bieg, muszę kilkakrotnie "podpompowac" sprzęgło... Przed tym, biegów wrzucić się nie da. Niestety w miarę upływu czasu, sprzęgło bierze coraz niżej i operacje te muszę powtarzać aby dalej manewrowac biegami. Nie widzę ani wycieków prze skrzyni, ani przy pedale (pompka), ani nawet ubytku płynu hamulcowego. Nadmienię że w marcu b.r. wymieniane było kompletne sprzęgło (wyszprzeglik, tarcza, docisk) + dwumas. Od tamtej pory wszystko było ok do zeszłego tygodnia. Auta staram się używać tylko kiedy naprawdę muszę. Jeśli ktoś coś wie to proszę o pomoc w prawidłowej diagnozie - mieszkam za granicą i nie uśmiecha mi się płacić za "strzelanie w ciemno" (2 mechaników powiedziało w albo pompa albo wysprzeglik i trzeba wykluczać wymieniając na nowe:(:(:( ). Nie wiem czy to istotne ale mondziak to 1,8 125 KM z 2002 Z góry dziękuję za pomoc |
Odp: Klopoty z diagnoza - sprzęgło - POMOCY
Niestety, musisz kupić pompę sprzęgła, bo najłatwiej wymienić samemu.
Są wkłady reperacyjne do pomp, ale pewnie sam sobie z wyminą samego wkładu nie poradzisz. Podpompuj bardzo szybko pedałem sprzęgła, i sprawdż czy pedał twardy i da się włożyc bieg bez problemu ??? Jeżeli nie ubywa płynu, to tylko pompka przepuszcza w srodku, bo gdyby ubywał, to faktycznie może być wysprzęglik uszkodzony, ale częściej nawala pompa. |
Odp: Klopoty z diagnoza - sprzęgło - POMOCY
Proszę poprawić tytuł tematu na zgodny z regulaminem
|
Odp: Sprzęgło trzeba "podpompować" aby działało - jaka diagnoza?
Po kilkakrotnym wcisnieciu spprzegla, jak najbardziej ono twardnieje... zauwazylem tez ze przy jezdzie na wysokich biegach jego zakres dzialania opada znacznie szybciej niz na niskich... ubytku plynu nie widac do tej pory zadnego - a od pierwszych objawow przejechane jakies 400 km (z przymusu)
|
Odp: Sprzęgło trzeba "podpompować" aby działało - jaka diagnoza?
Może być to awaria wysprzęglika ,mi płyn nie ubywał ale dostawało się przez uszkodzony wysprzęglik powietrze i sprzęgło się zapowietrzało.
|
Odp: Sprzęgło trzeba "podpompować" aby działało - jaka diagnoza?
witam, podepnę się pod temat, mam ten sam problem w mondeo, jak dłużej przytrzymam wciśnięte sprzęgło, to bieg wchodzi elegancko, jak tylko zwolnię pedał i jeszcze raz wcisnę to się blokują biegi, nie chcą wejść. dopiero jak wrzucę na 5 i z powrotem na jedynkę to wchodzi. odpowietrzyłem sprzęgło, ale nie pomogło. To są tylko doraźne metody wbicia biegu, co może być przyczyną? wysprzęglik?
|
Odp: Sprzęgło trzeba "podpompować" aby działało - jaka diagnoza?
Ja bym zaczął od najprostszej czynności - sprawdził czy nie ubywa/czy jest płyn(u) hamulcowy(ego) a następnie odpowietrzył układ sprzęgła.
Następnie diagnozował czy padła pompa sprzęgła czy wysprzęglik. |
Odp: Sprzęgło trzeba "podpompować" aby działało - jaka diagnoza?
Może się komuś przyda:
Narzędzia specjalne Pompa podciśnienia 416-D001 (23-036 A) Wyposażenie ogólne Strzykawka Płyn hamulcowy Super DOT 4 ESDM-6C57-A 1. Wymontuj akumulator. UWAGA: Jeżeli płyn hamulcowy zostanie rozlany na lakier, miejsce to należy natychmiast spłukać zimną wodą. 2. UWAGA: Korek zbiornika płynu hamulcowego nie może się zabrudzić. Wyjmij korek zbiornika płynu hamulcowego. 3. Za pomocą odpowiedniej strzykawki odciągnij płyn hamulcowy ze zbiornika, aż jego poziom osiągnie znak MIN. 4. Zdejmij osłonę przeciwkurzową złączki odpowietrzającej siłownika hydraulicznego wyprzęgającego. 5. Za pomocą narzędzia specjalnego odpowietrz układ sprzęgła: -Napełnij zbiorniczek narzędzia specjalnego ok. 100 ml nowego płynu hamulcowego . -Podłącz przewód zbiorniczka do złączki odpowietrzającej siłownika hydraulicznego. -Poluzuj złączkę odpowietrzającą siłownika hydraulicznego wyprzęgającego. -Wpompuj ok. 80 ml płynu hamulcowego do układu sprzęgła. 6. Dokręć złączkę odpowietrzającą siłownika hydraulicznego wyprzęgającego. 7. Zdejmij narzędzie specjalne. 8. Załóż osłonę przeciwkurzową złączki odpowietrzającej siłownik hydrauliczny wyprzęgający. 9. Sprawdź poziom płynu hamulcowego w zbiorniku i w razie potrzeby uzupełnij. 10. Załóż korek zbiornika płynu hamulcowego. |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:47. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.