Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Focus (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=94)
-   -   [Focus 2011-2014] Różnica między 1.6 Duratec a Ti-VCT. (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=266836)

SebiX85 16-07-2017 18:42

Różnica między 1.6 Duratec a Ti-VCT.
 
Witam.

Zastanawiam się nad kupnem Focusa mk3 z silnikiem 16 125KM. Nie istotnym dla mnie jest facelifting, który dotyczy nadwozia ale bardziej interesują mnie zmiany dotyczące silnika. Czym głównie różni się "stary" Duratec od Ti-VCT? Jak zmienne fazy rozrządu wpłynęły na awaryjność jednostki?

slawek-kali 16-07-2017 18:54

Odp: Różnica między 1.6 Duratec a Ti-VCT.
 
To teraz uzyj opcji szukaj i znajdziesz odpowiedzi...

SebiX85 16-07-2017 20:12

Odp: Różnica między 1.6 Duratec a Ti-VCT.
 
Tiaa, standardowa odpowiedź na każdym forum. Z przykrością muszę stwierdzić, że nigdzie nie ma jednoznacznego porównania starego Durateca z Ti-VCT. Większość osób na tym forum, pytana który silnik lepszy, stara się przekonać każdego, że EcoBoost jest lepszy. Uważam, że jak ktoś zadaje pytanie czy lepsza jest opcja A czy B nie oczekuje, że ktoś będzie mu na siłę starał się udowodnić, że opcja C jest jednak lepsza. Ja szukam porównania między silnikiem 1.6 125KM produkowanym od 2011 do 2014 a 1.6 125KM Ti-VCT po 2014r. Może i te silniki są archaiczne ale obecnie mam Polo 1.4 75KM z 2003r i warsztat odwiedzam tylko (podkreślam, jeśli komuś umknęło TYLKO) na standardowe wymiany oleju i filtrów, czasem elementy zawieszenia. Eksploatacja kosztuje mnie tyle co nic i nie zmieniałbym auta gdyby nie fakt, że przy 3-osobowej rodzinie to auto jest już za małe. I ogarnia mnie śmiech gdy widzę Januszy w turbodoładowanych kosiarkach, stojących w kolejce do mechanika bo im coś dymi, spadek mocy, hałasuje itp. Dla mnie auto ma służyć do bezawaryjnego przemieszczania się a do ścigania i frajdy z jazdy mam co innego za co nie ponoszę kosztów eksploatacji. Reasumując, czy ktoś ogarniający temat wyjaśni jaka zaszła różnica w wolnossącej jednostce 1.6 125KM Duratec a tej po 2014r Ti-VCT?
PS. Pamiętacie jeszcze BMW M3 E90 - 4.2L 420KM, mocny i niezawodny. Czy miał turbinę? A no tak, nie miał. Dodge Challenger - silnik HEMI 6.1L V8 431KM słynący z tego, że robił spokojnie 500k km. Archaiczny prawda? ... bez turbiny. Nawet tak dumnie górujący w nagłówku forum Mustang ma wolnossący silnik 5.0 Ti-VCT z mocą "jedynych" 421KM. Małe silniki od kosiarek z turbo to recepta na porażkę. W spójżcie co się dzieje w F1 z tak wysilonymi silnikami. Wytrzymują 3 wyścigi (ale świat się cieszy bo jest "eco"). Jest coś takiego jak planowane postarzanie produktu. Ktoś tu na forum powiedział, że gdyby nie postęp to dajej korzystali byśmy z Nokii 3310. Tak, ale ile wytrzymywała tamta nokia a ile obecne smartfony. I żeby nie było, że jestem przeciwny postępowi. Nie, jestem jak najbardziej za ale 1.0L z turbo z wyciśniętymi 150KM będzie tak niezawodne jak opaska dla kobiet "Don't rape me" - to po prostu się nie sprawdzi. To wymaga dopracowania albo mniejszej pazerności koncernów na zyski. Gdyby auta sie nie psuły to nikt by nie zarabiał na ich użytkownikach. Koncerny produkujące bezusterkowe produkty strzelałyby sobie w kolano (wiem coś na ten temat i nie pytajcie skąd). To tyle i pozdro dla kumatych. Oczekuję na otwartą dyskusję a przede wszystkim na odpowiedź na moje pytanie, które jest tu sednem sprawy.

lukaszooo 16-07-2017 21:32

Odp: Różnica między 1.6 Duratec a Ti-VCT.
 
Również nie odpowiem Ci na pytanie ale sam niedawno kupiłem mk3 1.6 duratec tyle ze 105 hp i jest to ten sam silnik co w mk2, z tego co wiem 125 hp to dalej ten sam silnik który różni się wtryskami i oprogramowaniem.
Zasadnicza różnica między duratec a ti-vct to wtrysk a mianowicie w tym nowszym jest wtrysk bezpośredni i do niego jeśli chciał byś założyć gaz to instalacja kosztuje ok 5 tys zł.
Swoją drogą mk3 kombi i silnik 105 hp to straszna porażka, jeździłem takim samym autem tyle ze 1.6 tdci 90hp i mimo mniejszej mocy ten silnik jest dużo dużo mocniejszy i gdyby nie przebieg i stan to kupił bym diesla.

SebiX85 16-07-2017 21:59

Odp: Różnica między 1.6 Duratec a Ti-VCT.
 
Dziękuję za konkretną odpowiedź. Diesle mają tę przewagę nad benzyniakami, że przy podobnej mocy mają zazwyczaj większy moment obrotowy, a że są to silniki niskoobrotowe o wysokim sprężaniu to przy podobnych mocach "ciągną" lepiej (najlepiej jest to widoczne w autach terenowych gdzie praktycznie nie spotyka się aut zasilanych Pb). W porównaniu do mojego Polo to Twoje 105KM to szatan :D Zmienna geometria i wielopunktowy wtrysk to niby nie poważne zmiany (po ocenach i komentarzach osiągi są baaardzo zbliżone i zużycie paliwa niemal identyczne) a jednak awaryjność wzrosła. Oczywiście na pewno mniejsza niz silników EB.

ignas 16-07-2017 22:08

Odp: Różnica między 1.6 Duratec a Ti-VCT.
 
Cytat:

Napisał SebiX85 (Post 2831410)
Czym głównie różni się "stary" Duratec od Ti-VCT?

Cytat:

Napisał SebiX85 (Post 2831445)
Ja szukam porównania między silnikiem 1.6 125KM produkowanym od 2011 do 2014 a 1.6 125KM Ti-VCT po 2014r.

Ja mam auto z 2013r. i w [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] silnik opisany jest jako "1.6L Duratec Ti-VCT (123PS) - Sigma", więc jeśli wydaje Ci się (a tak wnioskuję z Twoich powyższych wypowiedzi), że Ti-VCT wprowadzono w 2014 roku to jesteś w błędzie.

Co do meritum: nie zgłębiałem różnic między silnikami 1.6 125KM sprzed i po liftingu, jedyne co pamiętam to to, że nowszy spełnia normę Euro VI, a starszy Euro V. Ale jak to osiągnięto nie mam zielonego pojęcia.

yacekb 17-07-2017 05:23

Odp: Różnica między 1.6 Duratec a Ti-VCT.
 
Cytat:

Napisał SebiX85 (Post 2831445)
I ogarnia mnie śmiech gdy widzę Januszy w turbodoładowanych kosiarkach, stojących w kolejce do mechanika bo im coś dymi, spadek mocy, hałasuje

mocne i bardzo prowokujące słowa na tym forum ...

SebiX85 17-07-2017 08:25

Odp: Różnica między 1.6 Duratec a Ti-VCT.
 
Tak to miało zabrzmieć. Po prostu nie rozumiem tego zachwytu nad takimi silnikami jak prawdopodobnie większość z użytkowników takich aut co chwilę siedzi w warsztacie. Nie neguje turbo. Mój ojciec ma Volvo S60 2.4 litra, rzędowa, doładowana "piątka" i 163KM. Diesel. Zrobił nim już 300tys km i nie widać, żeby Volvo traciło chęć do życia. Ale tam są tylko 163KM z pojemności 2.4L. Ten silnik ma na czym rozwijać moc. Nie powinienem porównywać benzyny do diesla ale chociaż nakreśliłem o co mi chodzi i w czym jest problem.

Hooch180 17-07-2017 08:47

Odp: Różnica między 1.6 Duratec a Ti-VCT.
 
Też nie jestem fanem małych (za mocno) wyżyłowanych silników. Jak rozmawiałem z mechanikiem, to mówi, że bardzo dużo tego przyjeżdża.

tiga1916 17-07-2017 09:40

Odp: Różnica między 1.6 Duratec a Ti-VCT.
 
Ekologia robi swoje, ostatnio na szkoleniu w boschu stwierdzili że diesel skończy się do 2025r i zostaną tylko silniki elektryczne i hybryda z benzyną.


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:17.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.