Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Mondeo (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=95)
-   -   [Mondeo 2007-2014] Wymiana uszczelki pod głowicą 2.5t (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=288684)

Rapir20 16-11-2018 17:26

Wymiana uszczelki pod głowicą 2.5t
 
Witam.
Niestety stało się, uszczelka poddała się. Tzn mam nadzieję że uszczelka. Płyn ubywa bardzo powoli ok 200ml na 1000-1500km test na obecność CO2 w układzie potwierdził (zmiana koloru z niebieskiego na zielony). Innych objawów brak. Nie dymi na biało i nie puchną węże. Wiadomo ciśnienie się robi jak się nagrzeje ale zaraz po odpaleniu macałem węże i nie twardniały.

Chcę zasięgnąć tutaj podstawowych info na temat dokręcania śrub głowicy i kolektorów oraz na co zwrócić uwage. Głowicę do sprawdzenia i obróbki wiadomo do fachowca.

Jestem mechanikowaty i chce sam tego dokonać.
W miarę rozwoju wydarzeń postaram się uzupełnić zdjęciami.
Niedługo jeszcze pomierzę sprężanie.

klocolus 16-11-2018 20:07

Odp: Wymiana uszczelki pod głowicą 2.5t
 
Może być też blok pęknięty, w tych silnikach się to zdarza

Rapir20 17-11-2018 18:15

Odp: Wymiana uszczelki pod głowicą 2.5t
 
To akurat niestety wiem. Ale do zdjęcia głowicy niestety nie wiadomo co padło. Chyba ze jest jakaś metoda?

klajgus 24-11-2018 22:59

Odp: Wymiana uszczelki pod głowicą 2.5t
 
Niektórzy kamerkę przez otwór świecy wsadzają, i jak wiesz gdzie i czego szukać to można dojrzeć czy tuleja pękła.

stadar 26-11-2018 02:24

Odp: Wymiana uszczelki pod głowicą 2.5t