Brak mocy.
Witam wszystkich forumowiczów.
Grand C-max 2015, 2.0 TDCI 150PS, Powershift. Przechodzę od razu do sedna: - pacjent nie ma mocy; - powyżej 120 następuje efekt "odcięcia turbo" i auto samo zwalnia do 90/100 km/h niezależnie czy to tempomat czy pedał wciśnięty w podłogę; - temperatura skacze nagle do 120, wyskakuje błąd (P0217), a po natychmiastowym zjechaniu na pobocze równie szybko opada do normalnej; Co zrobiono/aktualny status: - wymiana termostatu; - płukanie i wymiana płynu chłodzącego - przyznaje, że w sierpniu 2019 był mały wyciek płynu z okolic termostatu i przed urlopem wpadłem na genialny pomysł wlania płyni Prestone do "uszczelniania" układu. Może zapchane są przewody? - wymiana filtra paliwa; - w zbiorniczku wyrównawczym nie ma spalin - sprawdzono czujnikiem; - w płynie nie ma oleju i na odwrót; - nie ma ubytków płynu chłodniczego; - nie wzrasta poziom oleju; - nie kopci na biało, czarno, niebiesko; - DPF został wypalony - pokazywało 60% zapełnienia; - odpala na dotyk, chodzi równo; - Przebieg 191 k; - wymiana filtrów/oleju co 12k - październik 2019 r. Motul Eco Clean+ 0W30; - twarde węże wychodzące z termostatu; - podczas działania silnika nie ma żadnego ruchu w zbiorniczku wyrównawczym; - ogrzewanie jest; - poza P0217 nie wyskakują inne błędy. Obstawiam: pompa wody, odma, egr??? Co jeszcze? Auto stoi aktualnie w M4K Garage Wrocław i generalnie to chyba mają niezłą zagwostkę. Macie jakieś pomysły? Z góry dzięki za odpowiedź. |
Odp: Brak mocy i się grzeje.
Witam. Na 95% wina pompy wody. obciął sie wirnika na wałku o nie pędzi cieczy po układzie. Niech wyjmą pompę i zobaczą wirnik.
|
Odp: Brak mocy i się grzeje.
Okazało się, że przekaźnik przy termostacie się "wykocił". Za dużo tej elektroniki/elektryki jest teraz w autach. Całe szczęście, że udało się ustalić przyczynę. Dziękuję za odpowiedź.
|
Odp: Brak mocy i się grzeje.
A jednak to nie wszystko. Przez dwa dni było ok (przynajmniej tak mi się wydawało). Auto już się tak mocno nie grzeje - temperatura nie wzrasta tak gwałtownie jak poprzednio ale powoli w momencie, gdy odcina moc. Np. jadę na tempomacie 140 przez 5 minut i czuć, że nie może się zdecydować czy jechać równo, przyspieszyć sobie czy zwolnić a potem prędkość zostaje wytracona do ok 100. To samo zresztą bez tempomatu. Można jechać dalej, jednak maks do 90-100 km i czuć "muła". Jest progres ale szukamy dalej.
|
Odp: Brak mocy i się grzeje.
Sprawdzałeś czy nie masz uszkodzonej żaluzji przed chłodnicą? Może zacięta jest i została w pozycji zamkniętej?
Poza tym co z pompą wody? To pierwszą rzecz, którą warto sprawdzić. Miałeś zmieniany rozrząd? |
Odp: Brak mocy i się grzeje.
Główny problem został rozwiązany i tak jak pisaliście powodem była pompa wody. Całość rozrządu z pompą wymieniany był po zakupie w marcu 2019 niestety jestem kolejnym przykładem, że wybór SKF był błędem. Wysokiej klasy specjaliści z M4K Garage Wrocław przez trzy tygodnie nie potrafili zdiagnozować przyczyny i tak bez obiegu cieczy auto zrobiło ok 100 km. Co to może oznaczać w dalszej perspektywie nie wiem. Aktualnie temperatura jest stabilna, wróciło ogrzewanie. Auto nie wchodzi już w tryb awaryjny. Zrobiłem 400 km i jestem pewien że układ chłodzenia pracuje poprawnie. Problem jaki się pojawił to wysokie spalanie chwilowe podczas przyspieszania na niskich biegach - nawet 40 l. oraz w dalszym ciągu odczuwalny brak mocy. Spalanie na biegu jałowym oraz podczas jazdy że stałą prędkością nie budzi zastrzeżeń. Silnik trzyma też niskie obroty - jadąc 140 km/h jest 2200 obrotów przy spalaniu ok 8 litra. Wymieniono wszystkie filtry, plukanka silnika i wymiana oleju. Ktoś ma pomysł co dalej robić i czego szukać? Czy problemem może być dpf, odma, układ dolotowy? Z góry dziękuję za wszelkie rady i podpowiedzi.
|
Odp: Brak mocy i się grzeje.
Nie będzie ciągnął jak nowy, może ma już trochę nalatane przebiegu, silnik pewnie dostał mocno po garach, wysoka temperatura, pierścienie tłokowe straciły sprężystość, masz małą kompresję w cylindrach, i silnik słaby.
Pierwsze co zrób, to zmierz kompresje na zimnym silniku, i drugi raz na gorącym. Wtedy mądry mechanik może sie zorientować po wynikach, jaka przyczyna jego słabości. |
Odp: Brak mocy i się grzeje.
Cytat:
Jak wydech-dymi??? |
Odp: Brak mocy i się grzeje.
Przepraszam, że się nie odzywałem ale najwidoczniej nie ustawiłem powiadomień. Auto nie dymi w ogóle. Nie zauważyłem nigdy za sobą żadnego dymienia. Czy powodem wyższego spalania może być źle ustawiony rozrząd? Przed wymianą spalanie było jak najbardziej ok. Jestem w trakcie wymiany pokrywy zaworów z odmą, regeneracji turbo bo miała luzy, sprawdzania układu dolotowego i egr. Niestety ale kiedy zażyczyłem sobie sprawdzenia kompresji to popatrzono się na mnie w dziwny sposób.
|
Odp: Brak mocy i się grzeje.
Nie ma co patrzeć tylko zrobić
W końcu ty płacisz :) |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:57. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.