Kupno focusa mk3 1.5EB 150/182KM czy 2.0 TDCI 150KM
Cześć wszystkim, przyszedł czas na zmianę mojej ibizki 03r 101KM, wybór padł na focusa mk3 po lifcie w kombi w pakiecie ST-Line zaczynam się za takowym rozglądać, strasznie mi się podobają i mam pytanie do Was odnośnie silnika nie wiem co finalnie wybrać czy 1.5EB 150/182KM czy 2.0 TDCI 150KM, przeczytałem kilka artykułów i trochę przeglądnąłem forum, można zwariować czym więcej się czyta tym większe pojawiają się obawy, 1.5EB piszą o problemach z chłodzeniem, pękającym blokiem, itp., 2.0 TDCI łuszcząca się pompa wysokiego ciśnienia doprowadzająca do uszkodzenia wtrysków, tak jak czytałem na tym forum wiem jest to sprawa indywidualna danego egzemplarza ale chciałbym od Was jakiejś opinii czy to rzeczywiście tak wygląda w każdym egzemplarzu z tymi silnikami, sam już nie wiem co wybrać dodam że nogę mam ciężką rocznie robię około 15tys. km głównie miasto, weekendami jakaś trasa. Do tej pory jeździłem dieslem i nie powiem chciałbym przesiąść się na benzynę ale nie chciałbym wpakować się na jakąś wielką minę, proszę o jakąś opinie, radę. Pozdrawiam
|
Odp: Kupno focusa mk3 1.5EB 150/182KM czy 2.0 TDCI 150KM
Jeśli raz na tydzień czy dwa robisz więcej niż 50 km jednorazowo, to bierz diesla. Jeśli (tak jak u mnie) ma być trasa max 3x w roku i do tego tylko w wakacje, to musiałbyś wtedy wydać co nieco na regularne czyszczenie DPF, więc wtedy lepiej benzynę z konieczności.
Swoją drogą, problemy z chłodzeniem (pękający wężyk) to był chyba 1.6 EB, a wadliwy blok silnika to był chyba 1.0? Poproszę mądrzejszych o wypowiedź. PS. Gdybym robił 150 km w weekendy to był brał diesla, bo wtedy DPF by nie dokuczał, bo pomijając DPF z tego co czytam, to opinia o nowoczesnych dieslach jest lepsza niż o silnikach benzynowych. |
Odp: Kupno focusa mk3 1.5EB 150/182KM czy 2.0 TDCI 150KM
Cytat:
|
Odp: Kupno focusa mk3 1.5EB 150/182KM czy 2.0 TDCI 150KM
2.0 TDCi 150KM spokojnie zrobisz 180KM. Jest temat na forum
Bierz co ci się dobrego trafi. Czy to Bena czy diesel |
Odp: Kupno focusa mk3 1.5EB 150/182KM czy 2.0 TDCI 150KM
Cytat:
|
Odp: Kupno focusa mk3 1.5EB 150/182KM czy 2.0 TDCI 150KM
Cytat:
Cytat:
|
Odp: Kupno focusa mk3 1.5EB 150/182KM czy 2.0 TDCI 150KM
Cytat:
|
Odp: Kupno focusa mk3 1.5EB 150/182KM czy 2.0 TDCI 150KM
Cytat:
Każdy silnik będzie miał swoje bolączki. Ci co jeżdżą EB polecają go. Zwolennicy diesla polecą ci 2.0. O DPF się nie bój. Nic nie zatkasz przy takich przebiegach. |
Odp: Kupno focusa mk3 1.5EB 150/182KM czy 2.0 TDCI 150KM
1.5EB to ulepszona/zmodyfikowana wersja silnika 1.6EB, w której zmieniono m.in. układ chłodzenia, więc wymienione przez Ciebie problemy w pierwszym poście raczej już nie dotyczą tego silnika. Poza tym jest sporo tematów na forum dotyczących motoru 1.5EB, więc zawsze warto poczytać.
2.0TDCi to też dobry silnik, ale ... jeździłem kiedyś takim w Foce mk2, potem przesiadłem się na mk3 z 1.6EB i wiem już, że to była udana zmiana. Mocy mu nie brakuje, jest elastyczny, śr. spalanie u mnie to 7-7,5/100 no i zapewnia w kabinie komfort akustyczny. Chodzi o to, że benzyniak mniej hałasuje od diesla i we wnętrzu jest wyraźnie ciszej, o czym nie każdy pamięta przed zakupem auta. |
Odp: Kupno focusa mk3 1.5EB 150/182KM czy 2.0 TDCI 150KM
Mam trochę odmienne zdanie co do głośności 1.5 EB. Mój ma przejechane ponad 200 kkm i klekocze jak stary diesel. Na zewnątrz słychać po prostu klekot, aż się ludzie mnie pytali, czy to jest diesel.
Poprawka. Na biegu jałowym jest jeszcze w miarę cicho, ale wystarczy przygazować do 2000 RPM i już przestaje być cicho - oczywiście wszystko na zewnątrz. Sam klekot też nieco inny niż diesla, taki bardziej suchy - wyższe częstotliwości są. Oczywiście sam MK3 ma bardzo wyciszoną kabinę, jeśli chodzi o dźwięki z komory silnika, co też ma swój minus, bo za to słychać układ jezdny, który jest tłumiony tylko nieco lepiej niż w starym MK1. |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:09. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.