|
Co w zawieszeniu może tak stukać
Focus MK3 kombi 1.6 EcoBoost
Wymienione do tej pory: a) Końcówki drążków b) Klocki (na EBC Green) i tarcze (na Zimmerman Standart) c) Wahacze d) Sprężyny wymienione ze standardowych na EibachPro e) Amortyzatory (oryginalne Fordowskie na oryginalne Fordowskie) f) podobno wymienione łożyska amortyzatorów (jakieś 30 tys. km temu) Przy mocnym skręcie w lewo i najechaniu na nierówności pojawiają się bardzo niemiłe dźwięki. [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Przebieg 143 tysiące kilometrów. Jakieś podpowiedzi lub jak zdiagnozować która część do wymiany? P.S. Dźwięki te nie występują w przypadku jakichkolwiek nierówności przy jeździe na wprost. Nie występują również jeśli skręcam w prawo. |
diagnoza - stukania w zawieszeniu
Ktoś mógłby podpowiedzieć na co zwrócić uwagę/jak zdiagnozować skąd może dochodzic takie stukanie?
Auto było cztery razy w ASO i raz w innym serwisie (na przeglądzie) : 1) wymiana rozrządu 2) przegląd (z trzepakami) 3) diagnoza skąd dochodzi skrzypienie w zawieszeniu (diagnoza nieudana) 4) wymiana amortyzatora prawego 5) wymiana amortyzatora lewego (tydzień po wymianie prawego) Przebieg 143 tysiące km 1.6EB kombi z 2012 roku Stuki występuje na jakiejkolwiek nierówności ale tylko przy skręcie i wg słuchu są z prawej strony, przy skręcaniu w lewo Stuki nie występuja przy jeździe na wprost Nagranie (dwa skręty w lewo) [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] |
Odp: Prośba o pomoc w diagnozie stukania w zawieszeniu
Sprawdź, czy stuki się nasilą, gdy będziesz przyspieszać lub zwalniać w trakcie skrętu.
Pierwsze co przychodzi do głowy, to przegub. Czy przed wymianą amortyzatorów miałeś takie stukanie? |
Odp: Prośba o pomoc w diagnozie stukania w zawieszeniu
Sprawdzałeś łożyska amortyzatora górne? Czy na postoju jak kręcisz kierownica również słysząc jakieś niepokojące dźwięki?
|
Odp: Co w zawieszeniu może tak stukać
na filmie skręcasz w lewo ale widzę, że anglik to mogło się pomylić ;)
maglownica, przeguby, poduszki amortyzatorów, wahacze, łączniki stabilizatorów ... pewnie jeszcze kilka rzeczy może by pasowało |
Odp: Prośba o pomoc w diagnozie stukania w zawieszeniu
Cytat:
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Cytat:
Stąd też jak w ASO powiedzieli, że jedyne co "może" niedomaga (bo sprawdzili każdą część zawieszenia) to amortyzator, to uznałem że "no faktycznie stuka". Więc amortyzatory zostały wymienione a stukanie wciąż jest. Teoretycznie też skłaniam się, że będzie to przegub zewnętrzny. Półośka ta była kupiona używana jak do wymiany był przegub wewnętrzny. Zewnętrzny pewnie ma tyle najechane ile ta ośka do tej pory przeżyła. No ale żebym żadnych dźwięków nie było przy jakiejkolwiek jeździe? [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] |
Odp: Co w zawieszeniu może tak stukać
Jak to się stało że założyłem dwa tematy?
Bump: Coś dziwnego się zrobiło bo nagle mam dwa tematy. Jeden tutaj, gdzie źle napisałem, i jeden tutaj: [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] gdzie edytowałem wpis i poprawiłem swoją wypowiedź Cytat:
|
Odp: Co w zawieszeniu może tak stukać
Przeguby najpierw dają objawy przy skręcaniu (czyli siła poprzeczna) plus przyspieszanie lub hamowanie (siły obrotowa).
Jeśli stuka wyłącznie na dziurach to raczej nie przegub, ale kto wie. Tu filmik z MK1, jak się zachowuje uszkodzony przegub (tak poglądowo, aby się tym zająć wcześniej niż później ;)): [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] |
Odp: Co w zawieszeniu może tak stukać
@[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
identyczny objaw jest u mnie od jesieni/zima. Nie zawsze ten odgłos występuje. Przejechane 127 tys km. Przyznam, że występuje to tylko podczas skrętu w lewo po nierówności. Niestety, ale na razie odpuściłem ze względu na brak jakichkolwiek wyników kontroli/sprawdzeń. Ale czytając ten temat zszedłem sprawdzić wysokość nadkola od jezdni po lewej i prawej. Różnica jest, prawa strona (skąd wydaje się, że tam występują odgłosy) o 7mm niżej od lewej. I to mnie trochę zastanawia. Tyle,że za "wysokość" odpowiada przede wszystkim sprężyna i np. elastyczna/gumowe - poduszka wygłuszająca (dół) i elementy elastyczne poduszki łożyska (góra).
Za 2tyg. jadę na przegląd może inni diagności coś wywęszą ....choć wątpię bo mamy takich a nie innych diagnostów :] |
Odp: Co w zawieszeniu może tak stukać
ja już się powoli gubię w którym wątku mam odpisywać.
Mam dwa wątki i co dziwne, w obydwóch jest teraz coś namieszane :-( co do stuków. zgadza się. tylko i wyłącznie występują na najechaniu na nierówność. Więc tu teoria że to przegub trochę odpada. Z racji że mam w miarę nowe sprężyny (rok) , całkowicie nowe amortyzatory, końcówki drążków były niedawno wstawiane (z rok temu?), nowe wahacze (wymienione obydwa w przeciągu ostatnich 6-7 miesięcy) to ja juz powoli tracę siły żeby namierzyc co to będzie tym razem. Górne mocowania amortyzatora jeśli miałyby sprawiać problem to byłoby je słychać kręcąc kierownica na postoju. Gdyby był to przegub to byłoby czuć i słychać przy mocnym skrecaniu że jest coś nie tak. |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:53. |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.