|
Wypadanie zapłonu na zimnym, wysokie korekty
3 załącznik(i)
Witam Kolegów!
Mam problem ze swoim Fordem Mondeo/Fusion 2016, 2.0 Benzyna (Ecoboost 240KM). Wtrysk bezpośredni + turbo. Auto od 35kkm jeździ na LPG od BRC, ale to nie LPG jest tutaj problemem, bo nawet jeżdżąc na samej benzynie problem dalej występuje. W aucie wypadają zapłony na zimnym silniku. Problem diagnozuję już od dłuższego czasu, wcześniej wypadały głównie na 3cim cylindrze, teraz widzę że najwięcej wypada na dwójce. Jedynka działa idealnie. Auto ma dość wysokie korekty zapłonowe (długoterminowa ok 12-15%), korekty utrzymują się na takim poziomie nawet przy jeździe na samej benzynie. To co już zostało sprawdzone/zrobione: - luzy zaworowe i kompresja: wszystko w porządku - sprawdzone świece - zamienione cewki zapłonowe aby upewnić się że to nie one są problemem - wyczyszczony nagar na zaworach dolotowych (zgodnie z sugestią z filmu: [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]) - wyczyszczona przepustnica - wykluczone lewe powietrze (brak reakcji na rozpylanie gazu w okolicy dolotu) Ostatnie co przychodzi mi do głowy to zapieczone/zawalone wtryski paliwa, ale tego już chyba sam nie ogarnę. Czy macie jeszcze jakieś pomysły? Wrzucam screeny z Forscana: - statystyka wypadających zapłonów (mode 6 skanera OBD): [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] - lista parametrów i wartości zaobserwowanych po odpaleniu zimnego silnika i odczekaniu 5 minut: [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] - wykresy parametrów od momentu odpalenia zimnego silnika aż do momentu "rozgrzania" się silnika na tyle aż przestają wypadać zapłony: [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] |
Odp: Wypadanie zapłonu na zimnym, wysokie korekty
Masz jakieś objawy podczas jazdy ?
Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka |
Odp: Wypadanie zapłonu na zimnym, wysokie korekty
Tylko nierówne obroty na zimnym silniku, słychać ze co jakiś czas nie odpala jeden cylinder. Po rozgrzaniu silnika w zasadzie nie ma żadnych objawów, poza wysokimi korektami
|
Odp: Wypadanie zapłonu na zimnym, wysokie korekty
U mnie wypadanie zapłonów + brakuje 0,5 bara doładowania + szarpie podczas przyspieszania ;/
Świece nowe, turbo regenerowałem bo klapka miała luzy, czujniki ciśnienia paliwa, przepływa, zawór dv, zawory n75 itp. Cewki zostały i być może wina chiptuningu po po 50km od mapy pojawił się problem dlatego muszę wgrać serie ;/ Też mam LPG, 130k przebiegu ( 30 tys na lpg ) Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka |
Odp: Wypadanie zapłonu na zimnym, wysokie korekty
wstaje to turbo po regeneracji ?
Ile płaciłeś za regenerację ? |
Odp: Wypadanie zapłonu na zimnym, wysokie korekty
800 zl brutto, ciężko powiedzieć czy wstaje bo mam niesprawny samochód i skrzynia trochę wali w konia i mam turbo dziurę jeszcze z przed regeneracji
Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka |
Wypadanie zapłonu ecoboost 2.0
Witam serdecznie Was.
Problem jest natury technicznej. Po zimie zauważyłem, że mondek szarpie na wolnych obrotach. Zjawisko pojawia się bardzo często. Nie jest ono regularne. Problem jest na tyle nie fajny, że nie pokazuje w forscanie, na którym cylindrze jest problem. Jest tylko informacja o missfire liczone w tysiącach. Problem po rozgrzaniu silnika nie występuje. Pytałem na facebooku na grupie lecz koledzy powiedzieli mi, że też tak mają. Ja nie chce tak mieć uważam, że coś jest z silnikiem nie tak. Co wymieniłem/zdiagnozowałem: -oleje/filtry wymienione -wymiana świec nowe fordowskie -zbadałem czy to kwestia, którejś cewki podmieniając kolejno zakupioną inną -wymieniłem czujnik ciśnienia paliwa po stronie niskiego ciśnienia (brak wskazania) -wymieniłem czujnik ciśnienia paliwa po stronie wysokiego ciśnienia (szukałem ,który to jest:)) -zalałem liqui moly benzin czyszczenie wtrysków (jeszcze 40l czyszczenia) Przymierzam się do czyszczenia przepustnicy i ew. Kolektora dolotowego. Co do przebiegu 210tys trasowane mocno przez 4lata. Wydaje mi się, że jeśli to by były wtryski to nie miałby mocy albo przerywał przysrzyspieszaniu. Może się myle. Może, któryś z Was miał takie zjawisko. |
Odp: Wypadanie zapłonu ecoboost 2.0
Była mierzona kompresja? Przerwa na swiecy ustawiona prawidłowo?
Bump: Cytat:
|
Odp: Wypadanie zapłonu ecoboost 2.0
Nie było mierzonej kompresji. Zmierzymy ok.
Przerwa na świecy nie była ustawiana tak jak kupiłem tak włożyłem. Do tego czyszczenia nagaru to jakiś śiuwax czy lepiej otworzyć i umyć po Bożemu :) w sumie to już sobie odpowiedziałem. |
Odp: Wypadanie zapłonu ecoboost 2.0
Cytat:
Bump: Cytat:
|
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:25. |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.