wymiana świec żarowych / zmniejszenie momentu obrotowego zakrętarki udarowej
Witam,
Będę czyścił EGR i kolektor dolotowy i chciałbym przy okazji wymienić świece żarowe. W polifcie MK4 są schowane i przy okazji będzie do nich dostęp. Dwa pytania: 1. Są zamontowane raczej w czystych warunkach. Czy ktoś miał problem z ich zapieczeniem czy puszczają ładnie i nie trzeba nic cudować? Zakładam, że jeszcze wymieniane nie były. 2. Mam zakrętarkę udarową. Na najmniejszym biegu ma moment 120 Nm. Macie jakiś pomysł w jaki sposób osłabić go do powiedzmy 10-20 Nm? Jedyne co mi przychodzi na myśl to kręcenie przez sprężynowy adapter elastyczny na 1/4 cala. Jeszcze nie sprawdzałem jaki moment otrzymam. |
Odp: wymiana świec żarowych / zmniejszenie momentu obrotowego zakrętarki udarowej
Że świecami się nie kombinuje z żadnymi udarami, tu trzeba cierpliwości lewo dwa razy prawo raz dużo wd40 i tyle
Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka |
Odp: wymiana świec żarowych / zmniejszenie momentu obrotowego zakrętarki udarowej
To jest loteria, jak są przykręcone jak fabryka to puszcza bez problemu, jak ktoś już wymieniał to może być problem. Oczyść gniazda sprężarka, psiknij jakimś wd, i powoli próbuj ale zwykła grzechotka a nie udarem bo ukręcisz łeb i będzie kuku.
Świece żarowe są z natury dość delikatne więc nie ma mowy o odkręcaniu ich udarem. |
Odp: wymiana świec żarowych / zmniejszenie momentu obrotowego zakrętarki udarowej
Widać, że chyba kolega oglądał film na kanale Anatomia Mechaniki gdzie autor wykręcał świece zakrętarką. Gość z filmu ma duże doświadczenie i wiedzę w tym co robi na Twoim miejscu nie bawiłbym się w takie eksperymenty.
|
Odp: wymiana świec żarowych / zmniejszenie momentu obrotowego zakrętarki udarowej
voodo akurat nie oglądałem choć zajrzę na pewno. Motywacją była możliwość kupna takiego klucza udarowego do świec żarowych i pracuje on właśnie w zakresie 10 - 20 - 30 - 40 Nm tylko na jedną wymianę nie ma się co porywać a zakrętarkę mam.
Dobry pomysł Garbojad z tym dwa w lewo i raz w prawo. Takie ruchy rozprowadzą po zwojach np. ten wspomniany wd-40. Tak na pewno zacznę choć myślę że udar 10 - 20 Nm byłby niegroźny a pewnie sporo by popuścił. Spróbuję swoją drogą dokręcić śrubę na powiedzmy 20 Nm i odkręcić ją przez ten adapter elastyczny.. ciekawe czy sporo momentu wytłumi. Jeszcze tylko pytanie na ciepłym czy zimnym i jaki moment dokręcenia? |
Odp: wymiana świec żarowych / zmniejszenie momentu obrotowego zakrętarki udarowej
Na ciepłym zdecydowanie
Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka |
Odp: wymiana świec żarowych / zmniejszenie momentu obrotowego zakrętarki udarowej
A co z momentem?
Doszukałem się trzech wersji: 1. Fora mówią że 13 Nm. 2. NGK odnosi się do średnicy gwintu i określa 8,5 Nm (wartość graniczna 15 Nm). 3. Bosch w swoim zamienniku do DW10C podaje od 8 do 10 Nm. 10 Nm będzie ok? |
Odp: wymiana świec żarowych / zmniejszenie momentu obrotowego zakrętarki udarowej
1 załącznik(i)
Sprawdziłem ten mój sposób na szybko. Sprężynowy adapter jak na zdjęciu w załączniku. Sprężyny są nawinięte w dogodny do zadania sposób aby się rozwijać i jednocześnie tłumić moment zachowując udar.
Zakrętarka ma trzy biegi: 119, 176 i 226 Nm. Dokręciłem śrubę kluczem dynamometrycznym na 30 Nm i przystapiłem do odkręcenia udarem. Wnioski: Na 1. biegu z momentem 119 Nm śruba nie do ruszenia przez 30 sekund odkręcania. Na 2. biegu z momentem 176 Nm śruba nadal bez zmian po 30 sekundach odkręcania. Na 3. biegu z momentem 226 Nm śruba stopniowo puszczała po około 5 sekundach. Myślę że nie ma się o co martwić. Przy 226 Nm okręcenie śruby dokręconej na 30 Nm było dla zakrętarki wyzwaniem. Nie wiem jak się to przekłada na mniejszy moment - raczej nie jest to zmiana liniowa, ale myślę że przy 119 Nm otrzymujemy udar o momencie zrywalnym w okolicy 10-15 Nm więc akurat do prania po świecach. |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:21. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.