Świece żarowe krótko grzeją
Cześć wszystkim. Walczę z problemem odpalania forda focusa MK1 1.8 TDCi 100km z 2004 roku. Wymieniłem akumulator i świece, wcześniej był regenerowany rozrusznik, wczoraj wymieniłem rozrząd ponieważ był lekko przestawiony i nadszedł już jego czas i dalej jest problem z odpaleniem w zimny poranek npprzy 4 stopniach na plusie. Zauważyłem, że kontrolka od świec przy przekręceniu kluczyka pojawia się na dosłownie sekundę, może mniej. Chciałbym zobaczyć jak działa czujnik temperatury który odpowiada za czas grzania świec oraz przekaźnik. Moje pytanie do was, czy wiecie gdzie znajduje się czujnik temperatury? To jest czujnik temperatury głowicy czy ten co idzie w intercollerze (ten nie ma w ogóle oporności)? Pozdrawiam
|
Odp: Świece żarowe krótko grzeją
1. Po zgaśnięciu kontrolki świec one dalej grzeją. Da się usłyszeć kiedy przestają - po jakichś 7-8 sekundach słychać pyknięcie przekaźnika i wtedy przestają.
2. Krótki czas świecenia kontrolki w tych temperaturach jest całkowicie normalny. 3. Ten typ niestety tak trochę ma. 1.8 TDCi w mk1 często ma problemy z odpalaniem na zimno. Głównie jest to zasługa kiepskiego układu wtryskowego. Pompa ma średnia wydajność a wtryski są po prostu słabe. |
Odp: Świece żarowe krótko grzeją
Dlatego też nie szukałbym na siłę przyczyny w świecach żarowych. Tym bardziej w obecnych temperaturach. Może w starych 1.6D z komorą wstępną ma to znaczenie, ale w obecnych dieslach… tak sobie.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Odp: Świece żarowe krótko grzeją
Akurat mk1 1.8 TDCi to przypadek szczególny i świece mają tam bardzo duże znaczenie.
|
Odp: Świece żarowe krótko grzeją
No tak, zgadza się, 1.8 tdci bywa mega kapryśny. Ale tam tak jak pisałeś, układ wtryskowy trochę padaka, stąd zapewne „nadrabia” świecami żarowymi. Na osiedlu gdzie kiedyś mieszkałem, sąsiad miał focusa z tym silnikiem i zawsze zimą piłował rozrusznik, a ja swojego tddi odpalałem z półobrotu nawet jak 3 z 4 świec było spalonych.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Odp: Świece żarowe krótko grzeją
Dziwi mnie tylko to, że kilka lat wstecz odpalał od razu nawet jak zimno było, dlatego zacząłem szukać przyczyny. Co rusz słyszę że te silniki tak mają ale kurcze jeśli kiedyś kupowali te auto z salonu i nadchodziła zima a tu kręcenie przez 10 sekund albo po trzy cztery razy to nie wierzę że ludzie nie zawozili ich na gwarancję i że nie było żadnej akcji serwisowej...
Bump: I jeszcze jedno pytanie jeśli chodzi o świece. Obecnie mam febi 10v oporność 0.6ohm. Widziałem po numerze Vin w sklepie, że powinno być 11v. Myślicie że jest jakaś duża różnica czy świeca są 10v czy 11v? |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:06. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.