Masa błędów ESP, ABS, skrzynia, usterka silnika (nie odpala)
Witam.
Ford Mondeo MK4 2013 kombi lift 2.0 ecoboost 240KM powershift Panowie mam spory problem z moim mondeo. Historia zaczęła się jakieś 1.5 roku temu od sporadycznie wyskakującego komunikatu "funkcja pod górę niedostępna" towarzyszył mu czasami błąd ABS, ale zawsze problem znikał po ponownym odpaleniu samochodu. Jakieś 2 miesiące temu po ruszeniu spod domu convers pokazał masę błędów: -"funkcja pod górę niedostępna" -błąd ABS -brak połączenia z licznikiem (obroty pokazywał ale prędkości już nie. Na zdjęciu widać że cyfrowa prędkość jest 47km/h ale wskazówka leżała) -ograniczenie funkcji przekładni Szybko wróciłem pod dom gdzie sprawdziłem bezpieczniki/przekaźniki i popryskałem to wszystko sprayem do kontaktów. Po wykasowaniu błędów forscanem + kabel viaken wszystko wróciło do normy i komputer nie pokazywał żadnych błędów aż do ubiegłego piątku, kiedy to dojeżdżając do domu convers pokazał: -"funkcja pod górę niedostępna" -błąd ABS -ograniczenie funkcji przekładni -błąd połączenia z licznikiem dodatkowo -usterka silnika Po zgaszeniu samochodu pojawił się dodatkowo: -immobilaizer aktywny Auto już nie odpaliło :( Przeczytałem wszystkie tematy z podobnymi objawami i po sprawdzeniu akumulatora posprawdzałem/wyczyściłem przykręcone do ramy kable masowe i wyprułem wiązkę od ECU w poszukiwaniu uszkodzonych przewodów. Niestety nic nie znalazłem :( Proszę o radę co jeszcze mogę zrobić ? Chciałbym sprawdzić zasilanie i masę na wtyczce, ale nie wiem które to przewody (przydał by się pinout) forscan pokazuje jakby widział moduły, ale nie mógł odczytać DTC. Błędy widać na zdjęciach. https://i.postimg.cc/pmbT2kKL/img-1358.jpg https://i.postimg.cc/bZxvdbRH/img-1359.jpg https://i.postimg.cc/JHHr8BnX/img-1363.jpg https://i.postimg.cc/BtRZgNYB/img-1364.jpg https://i.postimg.cc/sBKD4rqM/img-1365.jpg https://i.postimg.cc/KkHGC5ZF/img-1368.jpg https://i.postimg.cc/kD2XKLc5/img-1373.jpg https://i.postimg.cc/S2sQZPbD/img-1374.jpg https://i.postimg.cc/sB3gWX6F/img-1375.jpg https://i.postimg.cc/dLdsSdgP/img-1379.jpg https://i.postimg.cc/RWLMvmMg/img-1380.jpg https://i.postimg.cc/4K4Xd0ys/img-1381.jpg https://i.postimg.cc/QB6hWqK5/img-1382.jpg |
Odp: Masa błędów ESP, ABS, skrzynia, usterka silnika (nie odpala)
szukaj od PCM do gory.. czyli od nadkola. Tam jest zaraz takie rozwidlenie Y ..
|
Odp: Masa błędów ESP, ABS, skrzynia, usterka silnika (nie odpala)
pomoże mi ktoś namierzyć zasilanie ? Sprawdziłem żółty kabel z pomarańczowym paskiem ale nic tam nie ma.
Zmierzyłem jeszcze prąd w gnieździe przekaźnika R2: Akumulator napięcie 12.12 Mierząc gniazdo przekaźnika pin 3 i 5 miernik pokazuje 11.8 Czy tutaj wszystko jest ok ? https://i.postimg.cc/w1C6Cpn4/IMG-1383.jpg https://i.postimg.cc/Mc1WxLS6/IMG-1384.jpg https://i.postimg.cc/cgZdJcxQ/IMG-1385.jpg https://i.postimg.cc/phZR5nr3/IMG-1386.jpg Czytając trochę zagraniczne fora natknąłem się na podobny przypadek i w nim winny był moduł BCM znajdujący się pod schowkiem pasażera. Postanowiłem to sprawdzić i po wymontowaniu go moim oczom ukazała się kupa 0_o Chyba jakaś mysz tam zawitała. Zamówię cały moduł na podmiankę i zobaczę czy znikną błędy "usterka silnika" i "ESP ABS" bo wiem że przy wymiane modułu trzeba zaprogramować immobilaizer. Czy ktoś z okolic Zgorzelca (dolnyśląsk) posiada IDS'a i byłby w stanie w razie czego podjechać i mi to ogarnąć ? Oczywiście za odpowiednią stawkę. https://i.postimg.cc/gxZ0WsHs/img-1401.jpg https://i.postimg.cc/f37T3bF0/img-1402.jpg |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:24. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.