Zacisk hamulcowy tylni - regeneracja
Witam,
jestem w trakcie regeneracji tylnych zacisków hamulcowych w fokusie mk2 Zacisk rozebrałem, wyczyściłem, wymieniłem tłoczek i wszystkie uszczelnienia/oringi, nasmarowałem i właściwie już poskładałem. (pozostało nabicie uszczelki przeciwpyłowej tłoka). W zasadzie wszystko poprawnie działa - gdy ruszam dźwigienką od hamulca ręcznego to tłoczek wysuwa się poprawnie, a po zwolnieniu dźwigienki wraca do poprzedniej pozycji jednakże chyba powinienem móc za pomocą dźwigienki hamulca ręcznego ( kilkukrotna symulacja zaciągnięcia ręcznego) wysunąć prawie cały tłoczek ? "Koszyk" ze sprężyną, który trzyma ośke gwintowaną samoregulatora na który nakręca się tłoczek jest zamontowany poprawnie (wykręcałem tłoczek aby to zweryfikować). Również przy podłączeniu sprężarki w miejscu przewodu hamulcowego i podaniu ciśnienia tłoczek prawidłowo się wysuwa Pozostaje pytanie, dlaczego "zaciąganie" ręcznego nie wysuwa tłoka ? Myślę, że zacisk będzie działał poprawnie, bo płyn hamulcowy będzie wypychał tłoczek w miarę zużywania się klocków i ręczny będzie działał. Mimo wszystko gdy rozbierałem zacisk to właśnie dźwignią ręcznego wysunąłem stary tłoczek na tyle na ile to było możliwe a następnie wykręciłem go całkowicie używając stosownego narzędzia |
Odp: Zacisk hamulcowy tylni - regeneracja
Ale złożyłeś hamulce i ręczny nie działa, czy tylko na stole zacisk testujesz? Skok tłoka w zacisku na ręcznym jest minimalny. Jak po montażu nie napompujesz najpierw roboczym, to też ręczny też nie zadziała.
|
Odp: Zacisk hamulcowy tylni - regeneracja
Testuje na stole.
Zgadza się, skok tłoka przy ręcznym jest niewielki ( tyle o ile wypycha go ten klocek pracujący w gnieździe ośki dźwigni ręcznego). Jak przyłożę powietrze ze sprężarki w gniazdo wężyka hamulcowego to ładnie tłok jest wypychany (wykręca się na śrubie regulatora) i tak będzie zapewne pracował po zamontowaniu - płyn hamulcowy go wypchnie a tłok w miarę zużywania się klocków będzie się delikatnie wykręcał na śrubie ustawiając optymalną odległość. Nabrałem wątpliwości tylko z tego względu, że gdy rozbierałem na stole świeżo zdemontowany zacisk z auta to wypchnąłem prawie cały tłok poruszając dźwigienką od ręcznego a resztę dopiero wykręciłem ściągaczem. Dodatkowe pytanie, poleci ktoś jakiś zestaw (np tuleje z tworzywa sztucznego) do nabijania m.in. uszczelniaczy takich jak są przy tych zaciskach - osłona przeciwpyłowa tłoka |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:09. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.