Awaria - wypalona świeca i brak kompresji
Witam, proszę o pomoc w znalezieniu przyczyny usterki.
Ecoboost 2.0 USA, 2018, przebieg 90kkm Przez 1600km, 30dni od zakupu samochodu, wszystko dobrze, poza evap (wymieniony zawór na europejski bosha, i koniec błędu z brakiem odpowietrzenia zbiornika) Podczas jazdy z prędkością autostradową (~150km/h), check engine migający i błąd wypadanie zapłonu na trzecim cylindrze. Po wykręceniu świec jedna z nich wypalona całkowicie, po zajrzeniu do cylindrów endoskopem, cylindry 1 i 4 ładne suche z "delikatnymi" śladami wypalania tłoków, jednak kompletne i bez nagarów. Cylinder 2 ze śladami (oleju? - ostatnie foto). Cylinder 3, mokro i ze świeżym nagarem. Przy 70k auto miało wymienione świece przez poprzedniego właściciela ze względu na nierówną pracę, po wymianie aż do awarii wszystko było dobrze, można było postawić monetę w pionie na silniku. Na zdjęciach po prawej stronie komplet starych świec na których widać że jedna z nich była już mocno wypalona. Nowe świece po 20kkm na zdjęciu po prawej. Stare FORD, nowe NGK. Kompresja na cylindrach w kolejności: 10, 10, 6, 10 Poprzedni właściciel (nie handlarz), kontaktowy, ale ciężko zarzucić mu wadę ukrytą, bo ze swojej strony zrobił wszystko co mógł, autem przed zakupem jeździłem przez dwa dni prawie 100km, po również 1600km. Wymieniał świece, dał stare, wymieniał fajko cewkę (niepotrzebnie bo po wymianie świec była poprawa), wiadomo najchętniej oddał bym auto, zabrał kasę, ale do tego trzeba mieć solidne podstawy o zatajeniu czegoś, tutaj "niestety" gość kontaktowy, mówiący o aucie wszystko, potwierdzający zdjęcia jak wyglądało auto w stanach itp. Proszę koledzy o pomoc i opinię co o tym myślicie. Poprzedni ford u mnie mondeo mk4 z powershiftem (jednak tam było wiadome w co się pcham, skończyło się że wymieniłem sam skrzynię na manual) Teraz taka historia, w załączeniu zdjęcia, endoskop słaby, ale coś pokazuje. Co robić dalej? Zrzucać bez zastanowienia koło, rozrząd, cały osprzęt i ściągać głowicę tak jak w tym filmie: [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] I pogodzić się że uszczelka wystarcza na 90kkm, czy zaglądać pod pokrywę, zbadać wtryski i szukać dziury w całym? [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Cylinder 2, również ma ślady (oleju?): [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] |
Odp: Awaria - wypalona świeca i brak kompresji
Cytat:
|
Odp: Awaria - wypalona świeca i brak kompresji
VIN: 2FMPK4K91JBB19490
Jeszcze dodam diagnostycznie, olej czysty, płyn chłodniczy nie ubywa (przez te 1600km). |
Odp: Awaria - wypalona świeca i brak kompresji
Cytat:
|
Odp: Awaria - wypalona świeca i brak kompresji
Rozumiem że nie ma co szukać problemu i trafiłem po prostu na usterkę zwaną TSB 22-2229, czyli wyciek płynu do cylindra?
Czym różni się nowa poprawiona głowica od starej? Cytat:
|
Odp: Awaria - wypalona świeca i brak kompresji
Cytat:
|
Odp: Awaria - wypalona świeca i brak kompresji
Wrzucam jeszcze film z endoskopu z dobrym vs złym cylindrem/tłokiem.
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Czy w tym przypadku, braku objawów typowo dla uszczelki pod głowicą, czyli brak jakiegokolwiek dymu, masła pod korkiem oleju, ubywania płynu oleju, braku CO2 w płynie chłodniczym, jest szansa że przyczyną braku ciśnienia jest nagar na zaworze? Czy mogło być tak że np, przez złą pracę wtryskiwacza i nieprawidłową mieszankę powstaje nagar, który podpiera zawór? |
Odp: Awaria - wypalona świeca i brak kompresji
To możliwe, ważne że nie ubywa płynu. Zdejmij dolot, dekiel wałków i obejrzyj wszystko, no i przy okazji wtryski do diagnozy.
|
Odp: Awaria - wypalona świeca i brak kompresji
A te refleksy na zalanym olejem cylindrze to nie są odgniecenia od kawałka elektrody która szalała w tym cylindrze?
|
Odp: Awaria - wypalona świeca i brak kompresji
Kupiłem lepszy endoskop, taki który ma też 2 kamerę pod kątem 90stopni. Swoją drogą można go polecić bo kosztuje 200zł a efekty jak poniżej.
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Dałem trochę wyschnąć cylindrowi, bo poprzednie fotki były robione na świeżo - i to nie był olej, tylko mokra mieszanka nagaru z paliwem. Mniej więcej tak wyglądają wszystkie dobre cylindry tj. 1,2,4. Ładny chon, brak większych rys wzdłużnych, sucho, brak nagarów. [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] A tak wygląda ten nieszczęśnik 3ci cylinder, widać ślady przegrzania na tłoku, rysy wzdłużne, liczne otarcia, a nawet w jednym miejscu jest tak wypolerowany że na zdjęciu odbija się napis z tłoka na ściance cylindra. [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Dla mnie oznacza to małą tragedię i konieczność remontu cylindrów, przez zaniedbanie poprzedniego właściciela co do usunięcia właściwej, i prostej usterki, która dawała ostrzenia już wcześniej (niepaląca świeca). Niestety ze względu na koszty, muszę wesprzeć się radcami prawnymi i biegłymi w celu rekojmi na auto. Od dzisiaj przed zakupem auta odkręcam świece i wkładam endoskop . |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:42. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.