Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford S-MAX (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=153)
-   -   [S-MAX 2006-2015] Alternator zbyt wysokie ładowanie (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=339430)

Alstomek19 16-02-2024 20:21

Alternator zbyt wysokie ładowanie
 
Cześć. Posiadam Maxia z 2011r 2.0 TDCi 163 km . I kieruje do was pytanie, u mnie ładowanie w większości czasu jest od 14.7 do 15 V czasami wskakiwalo na 15.2 czy tak powinno być ? Systemu Start/stop nie ma .Auto nawet po kilku dniach postoju odpala bezproblemu . Tylko to ładowanie wydaje mi się że może być trochę za wysokie, lecz parę tematów przeczytałem tutaj i ludzie pisali że u nich też tak jest ale jednak wydaje mi się że jest za wysokie .

franciszekmg 16-02-2024 21:14

Odp: Alternator zbyt wysokie ładowanie
 
Inteligentne ładowanie tak ma być.

Opis z FORD ETIS Inteligentne ładowanie regeneracyjne

Największy element strategii inteligentnego ładowania regeneracyjnego jest przechowywany w module BCM. Odbiera wszystkie ważne informacje dotyczące stanu akumulatora, wysyłane przez czujnik monitorowania akumulatora za pośrednictwem magistrali danych LIN (lokalna sieć połączeń).

Uzyskane informacje są wykorzystywane do obliczenia wymaganej wartości zadanej napięcia ładowania generatora. Jest to przesyłane przez BCM do PCM przez magistralę danych HS-CAN (sieć kontrolera). Następnie dostosowuje otrzymaną wartość, jeśli to konieczne, i przekazuje ją do generatora za pośrednictwem magistrali danych LIN. Napięcie ładowania jest regulowane w zależności od różnych parametrów, takich jak aktualny poziom sprawności silnika.

Najmniejsza możliwa wartość zadana napięcia generatora to 12,2 V, natomiast maksymalne napięcie ładowania może wynosić od 14,5 do 14,9 V.

Jednakże, gdy akumulator jest w fazie odświeżania, napięcie może czasami sięgać 15,2 V. Te fazy odświeżania są wymagane, ponieważ stan naładowania akumulatora wynosi 80% przez długi czas, co zwiększa ryzyko zasiarczenia ogniw.

Porównanie inteligentnego ładowania regeneracyjnego i konwencjonalnego ładowania

Poniższy diagram pokazuje różnicę między inteligentnym ładowaniem regeneracyjnym a konwencjonalnym ładowaniem baterii.

Ładowanie konwencjonalne ma na celu naładowanie akumulatora do najwyższego możliwego poziomu. Podczas tego procesu monitorowana jest temperatura baterii i nie wolno jej przeładowywać.

Dla porównania, inteligentne ładowanie regeneracyjne wykorzystuje informacje z czujnika monitorowania akumulatora, aby przez cały czas utrzymywać skalibrowany stan naładowania akumulatora (około 80%). Oznacza to, że bateria ma zawsze pewną dodatkową pojemność ładowania.

Jeżeli czujnik monitorowania akumulatora wykryje, że stan naładowania jest powyżej skalibrowanej wartości (ok. 80%), wówczas napięcie ładowania generatora jest obniżane w celu rozładowania akumulatora. Jeśli wystąpi odwrotna sytuacja i zostanie wykryta zbyt niska wartość, wartość ładowania jest zwiększana w celu przywrócenia baterii do skalibrowanej wartości.

Mój S-MAX 2,0 TDCi 163 bez SS stoi po 2 tygodnie z akumulatorem MOLL EFB nowy i zawsze ładowanie po ok 14,8 do 15,1 sporadycznie 15,2, jazda ok. 10-15 km w jedną stronę. Dzisiaj jazda 260 k w jedną stronę po 2 tygodniach stania. Wnioski po ok 70 km ładowanie z 15-15,1 spadło do 12,4-12,8 oraz zależnie od jazdy do 13,3. Powrót na światłach ładowanie ok 13,8 sporadycznie 14,2 max. Czyli akumulator ciągle nie doładowany, na trasie został doładowany to i napięcie ładowania spadło.
Tak wiem akumulator mam EFB czyli do systemu SS którego nie mam. Wybór świadomy, oraz w BCMi ustawiony akumulator EFB.
W Twoim przypadku pewnie jest też podobnie, tylko nie wiem jaki masz akumulator.

Alstomek19 17-02-2024 10:00

Odp: Alternator zbyt wysokie ładowanie
 
Zrobiłem trasę 200km i cały czas ładowanie 14.8 do 15V sprawdzany Aku testerem rozruchu fabrycznego 740 tester pokazał tylko 420 chyba . Koleś powiedział mi że najprawdopodobniej że na celi zwarcie i że ogólnie Aku do wymiany . Może tak być?

krzysztofSJZ 17-02-2024 14:13

Odp: Alternator zbyt wysokie ładowanie
 
Cytat:

Napisał Alstomek19 (Post 3485219)
najprawdopodobniej że na celi zwarcie i że ogólnie Aku do wymiany . Może tak być?

miałem tak w Kudze ładowanie powyżej 15V aku było w zasadzie nowe kupione chyba w Marcu 2023 w Grudniu kupiłem nowe ten stary-nowy po naładowaniu pokazał 560A zamiast około 750 tak jak powinien, a po 20 min 300A i nie wiem do końca jak to jest ale wygląda na to ze system próbuje utrzymać napięcie ale jakoś to słabo jest, może inaczej naładowałem aku 100% wsiadłem do auta pojechałem 12 km po rybę przed świętami kupiłem rybę wsiadłem do auta i wielkie g............

Alstomek19 17-02-2024 15:06

Odp: Alternator zbyt wysokie ładowanie
 
Zmieniłem Aku zresetowalem BMS i teraz ładowanie max 13.9 jest i lepiej odpala jeśli mam być szczery a przynajmniej tak mi się wydaje

krzysztofSJZ 17-02-2024 18:09

Odp: Alternator zbyt wysokie ładowanie
 
Cytat:

Napisał Alstomek19 (Post 3485253)
przynajmniej tak mi się wydaje

dobrze ci się wydaje sprawny aku w 100 procentach więc i odpalanie musi być lepsze

Parch 27-02-2024 18:09

Odp: Alternator zbyt wysokie ładowanie
 
- -


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:49.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.