Błąd P1414
Witam
W związku iż galaktyka zaczęła dużo palić, szarpać i mieć okopconą rurę na czarno, postanowiłem ja przebadać, no i wyszło że lambda zdechła. Wymieniłem ale dalej wykazuje jeden błąd dokładnie - p1414 - System powietrza dodatkowego-zwarcie do plusa. Co to może być? Gdzie tego szukać, mechanicy i diagności nie bardzo wiedzieli za co się wziąć. Co to wogóle jest ten system powietrza dodatkowego? Może ma jakieś inne nazwy? Może ktoś miał podobnie i usuwał podobne usterki? Proszę o pomoc, bo nie orientuje się w tym temacie... a chciałbym zejść trochę ze spalania. Wszelkie sugestie mile widziane, tematów na forum podobnych jest mało i mało z nich wynika. Przed założeniem tematu użyłem opcji szukaj pozdrawiam |
Re: Błąd P1414
p1414-wtrysk powietrza wtórnego- znalazłem coś takiego
A może wtryski leja i go zalewa? Zmierz czas otwarcia wtryskiwaczy i analiza spalin |
Re: Błąd P1414
A jak brzmi angielska wersja tego błedu :?:
prosze pamietac , ze wiekszośc tłumaczeń na polski jest wzieta z czapy. |
Re: Błąd P1414
Ryba77, no na analizie spalin właśnie wyszło że mieszanka zbyt uboga, po wymianie sondy jest ok, sonda pracuje tak jak powinna, problem raczej dotyczy biegu jałowego z tego co ustalili mądrzejsi ode mnie.
Slawko, angielskiej wersji błędu nie znalazłem, niestety znalazłem natomiast różne opisy tego błędu: 1414 Wentylator powietrza spalania - V6 17822 P1414 System wtrysku wtórnego powietrza (B2) ? wykryto przeciek, gdzie b2 to podobno numer komponentu ale ja nie wiem o co chodzi. na kts na którym badano moją Galaktykę wywaliło natomiast tak jak opisałem to wcześniej czyli - P1414 - System powietrza dodatkowego-zwarcie do plusa. |
Re: Błąd P1414
P1414 - Secondary Air Injection System Monitor Circuit High Voltage
czyli zwarcie do plusa drugiego obwodu monitorujacego dawkowanie powietrza. Niestety nie znam układu w Galaxy, wiec nie pomoge. tu opisy http://members.rennlist.com/warren/obd1400.txt opis układu " In a secondary air injection system, MOSFETs control supply of electric current to an air pump and to a motor for driving an electromagnetic valve and to an electromagnetic coil to introduce secondary air into an exhaust gas passage upstream of a catalyst for purifying the exhaust gas of an internal combustion engine. Gate drive circuits control the MOSFETs based on an instruction from an ECU via input signal processing circuits. Abnormal conditions in the operation for controlling the air pump and the electromagnetic valve are detected, and, when an abnormal condition is detected, forcibly turn the MOSFETs off to interrupt the current to the motor and to the electromagnetic coil. A diagnosing circuit sends to the ECU diagnosis signals representing the state of controlling the load. " "Secondary air system monitoring ? monitorowanie systemu wtórnego powietrza. Zadaniem uk&adu jest dostarczanie dodatkowego powietrza do gazów spalinowych, na wyj"ciu kolektora wylotowego, lub bezpo"rednio do wej"cia katalizatora, w zale-no"ci od efektów, jakie chcemy osi,gn,#: ? doprowadzi# do dodatkowego zap&onu, aby spali# wodorotlenki pozosta&e w spalinach (powietrze na wyj"ciu kolektora) ? dostarczy# dodatkowe ciep&o powsta&e na skutek zap&onu w kolektorze wylotowym, by przyspieszy# nagrzewanie si zimnego katalizatora do jego temperatury pracy (powietrze na wyj"ciu kolektora) ? wprowadzi# dodatkowy tlen do katalizatora by zwikszy# jego sprawno"# utleniania wglowodorów i tlenku wgla. (powietrze na wej"ciu katalizatora) Dostarczanie dodatkowego powietrza tu- przed katalizatorem, lub nawet bezpo"rednio do jego wntrza, stosowane jest przy katalizatorach starszego typu, tzw. konwencjonalnych (COC Conventional Oxidation Catalyst); nie redukuj, one ilo"ci tlenków azotu w spalinach. Na rynku dostpne s, pojazdy posiadaj,ce katalizatory trójfunkcyjne w po&,czeniu z konwencjonalnym. W takim przypadku uk&ad wtórnego powietrza mo-e dozowa# powietrze zarówno na wyj"ciu kolektora jak i wej"ciu katalizatora COC" |
Re: Błąd P1414
witam.
u mnie też wyskakuje p1414. p1414- specyficzny kod producenta. dalszych informacji proszę szukać w instrukcji serwisowej samochodu. ps. do diagnostyki silnika forda używam scantool |
Re: Błąd P1414
Cześć! Przerabiałem błąd P1414 wczoraj: goście mechanicy po długim śledztwie ustalili, że to pompa powietrza powrotnego (zwana też turbinką) jest zatarta. Na rynku brak zamienników, bo to się nikomu nie psuje, tylko mnie oczywiście, oryginał z Niemiec za 1800 zeta, dopadłem na szrocie za 130. Po zamontowaniu jest różnica w przyspieszaniu na plus (dodam jeszcze, że kupując swojego galaxa słyszałem od gościa, który go prześwietlał, że mogę się spodziewać kłopotów z sondą, albo przewodami dolotowymi powietrza, albo turbinką właśnie!).
PS: czy ktoś wie czy to normalne, że turbinka włącza się 10 sek po starcie silnika, buczy dość głośno przez kilka minut i się wyłącza, a czasem w ogóle nie daje znaków życia? |
Re: Błąd P1414
Dzyndzol, przeczytaj koncówke mojego poprzedniego postu, a bedziesz wiedział, że tak ma być.
|
Re: Błąd P1414
Dobra Panowie,
czy ktoś mi powie gdzie ten czujnik sie znajduje i jak go nazwać bo jak mowie w sklepach to patrzą na mnie jak na wariata, co do turbinki to powiedzieli mi żeby najpierw sprawdzić ten czujnik dopiero potem turbinkę (ale o ironio nie potrafią wskazać gdzie on jest i jak on wygląda). Sprawdzałem w etechu nie ma, infotecha jeszcze nie sprawdzałem, etech nie lokalizuje takiego błędu. Proszę o pomoc bo normalnie ręce opadają - tak to jest żyć na wschodzie Polski - jak mawiają miejscowi "odbyt europy" pozdrawiam |
Odp: Błąd P1414
Witam
Czy mógł by ktoś mi napisać gdzie szukać tej ala turbinki, bo też mam ten błąd?? |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:26. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.