View Single Post
Stary 10-12-2008, 22:47   #6
Magik123
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 01-10-2007
Model: Volvo
Silnik: spalinowy
Rocznik: nie młody
Postów: 5,297
Domyślnie Re: Lakierowanie, docieranie, matowanie - jaki papierek,co i jak

Cytat:
Napisał satanael
powiem Ci tak kolego, szpachle 500 oczywiście wodniak, możesz też 800 jeśli chcesz ładnie wyprowadzić. troche się namęczysz ale efekt bedzie. Podkład podobnie 800 zmatowić delikatnie. Po malowaniu pierwszej warstwy czyli farby nie matow tego niczym, zostaw takie jakie będzie, jeżeli będziesz miał paprochy jakieś to są specjalne ściereczki antystatyczne i nimi przeczyść. Po kładzeniu lakieru zaczekaj ładny kawałek zeby się utwardził i wtedy lakier będziesz mógł 800 przrejechać tam gdzie będziesz miał chrop lub inne niedoskonałości. Na koniec oczywiście polerka, polecam paste Farecla G3 na początek a potem G10
pozdrawiam

Ehh, sory ale az mnie skreca jak to czytam, nie wiem czy zmysliles to czy tak robisz, ale po opisie to pojęcia o tym nie masz, sory za chamstwo ale, poczytaj chociaz troche nim dasz komus rade tego typu, sam w tym robie wiec nie pisze tego ze zlosliwosci.

Nie wiem skad Ci do glowy przyszedl pomysl zeby szpachlowke docierac takimi papierami jak500, 400,300, w dodatku na mokro.
Nie wiem czy wiesz ale szpachlowka strasznie lubi wode, jak gąbka, no ale mniejsza o to, powiem Ci ze papier 180 w zupelnosci wystarcza do przygotowania powierzchni do podkładu, a do zrobienia sobie powierzchni smialo papiery 80 jesli ktos robi to na bardzo nie rownej powierzchni, 100/120/150, jesli szpachlowka ma byc tylko do wyrownania niewielkich i nie glebokich wgniotow, 180/220/240 do usuniecia grubych rys, czyli do przygotowania do podkladu, jeszcze 6-8 lat temu do wstepnego docierania szpachli uzywane byly papiery 40-60, ale zrezygnowano z nich, gdyz pozniej strasznie ciezko bylo zrobic powierzchnie do podkladowania.
Ewentualnie mozna na mokro jesli robi ktos malutkie kiejsce, typu odprysk czy cos do zaprawki zeby nie zdzierac za duzo powierzchni.

Kolejna sprawa to malowanie, nawet nie zapytales czy kolega bedzie robil to Akrylem czy Metalic-iem, oczywiscie mozna akryl klasc oddzielnie czyli najpierw baze pozniej bezbarwny, ciut lepszy efekt niz w polaczeniu obu skladnikow razem.
Kolejna to przygotowanie powierzchni do polerowania, hehe prponuje Ci przeleciec sobie na wlasnym aucie kawalek elementu papierem 800 i pozniej sprobowac to spolerowac, super eefekt Ci wyjdzie, naprawde.
Papiery jak wiadomo do polerki to od 1500 na grube nierownosci/zacieki/falbanki/syf, ewentualnie hard core 1000/1200, do 2500 dla uzyskania jak najdrobniejszych rys, ktore de facto koc jak i pasta musi pozniej zniwelowac.

Czytam juz od jakiegos czasu rady kolegi heon bo ma o tym pojecia, wiec jesli masz mi pisac teksty typu ze glupoty wypisuje lub inne, to moze poczytaj jego rady lub sie poprostu zapytaj, bo nie dosc ze chlopak przy tarciu szpachli 500 na mokro sie zaje..bie, to jeszcze po roku, dwoch odsadzi mu to wszystko i bedzie sie zastanawial co zle zrobil.
Magik123 jest offline   Odpowiedź z Cytatem