Re: [MK3] [MK4] CHIP TUNING
W zasadzie słusznie tylko trzeba pamiętać że ważny jest nie tyle moment maksymalny co średni?
O ile dobrze rozumiem to: (poprawcie jeśli coś piszę nie tak)
porównywalność dłubniętego 2.2 z niedłubanym 2.5T jest zachowana min dzięki temu, że 2.5T jakkolwiek ma mniejszy maksymalny moment to średni może być już porównywalny w zakresie obrotów między 1,5-4,5tyś obrotów...
skoro zarówno 2.2 jak i 2.5T osiągają maks moment odpowiednio przy 1800 i 2100 obrotów a maksymalna prędkość jest uzyskiwana przy obrotach przy których silnik ma najwyższą moc... to najlepiej przyspiesza samochód który... będzie miał przy tej samej mocy lepszą średnią wartość momentu pomiędzy obrotami przy jakich osiąga najwyższy moment i moc..
patrząc na wykres kol Ronina76 widać że tam gdzie 2.2 ma maks moc, moment jest już o ponad 150Nm niższy od maksymalnego podczas gdy w 2.5T maksymalny moment jest w zasadzie od 2000 obr. do momentu aż silnik osiągnie maksymalną moc? (ok. 5000 obr) i to jest w tym silniku najfajniejsze?
__________________
2.5T Titanium S Kombi
|