View Single Post
Stary 24-12-2008, 09:11   #217
Rallygan
ford::specialist
 
Avatar Rallygan
 
Zarejestrowany: 08-03-2008
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MKIV sedan-Panther i Fiestunia Hot Magenta
Silnik: 2.5T :) a drugie 1.4 bez T
Rocznik: 2008, 2011
Postów: 562
Domyślnie Re: [MK3] [MK4] CHIP TUNING

Cytat:
Napisał Bauma
Cytat:
Napisał Rallygan
Moment to niestety nie wszystko, zeby auto przyspieszalo. Liczy sie tez moc.
Cytat:
w skrocie
Nm-przyspieszenie
KM-Vmax
No nie jest tak do konca niestety. Gdyby tak bylo to najlepsze przyspieszenie mialby Ikarus lub Zetor, a F1 lub motocykle stalyby w miejscu. To oczywiscie troche przekoloryzowane porownanie, bo wiadomo, ze masa inna.
Mowiac odrobine lakonicznie - od momentu zalezy mozliwosc(!) osiagania przyspieszenia i elastycznosc przy danej masie. Dlatego wazny jest jak najwiekszy moment o długim, "plaskim" przebiegu - przy takim przebiegu moze zadzialac moc jak najdluzej. To wszystko ma tez bezposredni zwiazek z trakcją. Teoretycznie możliwa jest sytuacja kiedy lekkie auto mialoby mega moment i stosunkowo niska moc, a przyspieszaloby jak wsciekle przy bardzo dlugim przelozeniu biegów, ale pojawialaby sie wtedy problemy z trakcja przy przeniesieniu tego momentu na kola.

Ravic - 2,5t ma chyba maks moment juz od 1500 obrotów, poza 1 i 2 biegiem gdzie chyba tak jak w Focusie ST dziala Torque Limiter.
__________________
I kto mi uwierzy, że to drzewo, to tak samo... z nudów...
Widocznie nie miało co robić to rzuciło się na maskę

Mondeo - rewela auto, ale serwis ............
Rallygan jest offline   Odpowiedź z Cytatem