Ja może napiszę z grubsza wiedzę teoretyczną o nich, bo tylko to posiadam. 1.8 TDCi, to to samo co ja mam jako 1.8TD, tylko ze zmienioną głowicą i całym osprzętem silnika. Posiada dalej jeden wałek rozrządu i nie posiada DPF. Przez co na początku wydaje się trochę zacofany technologicznie ale jest tańszy w eksploatacji i zakupie - prostszy rozrząd i brak DPF. Jednak ta luka technologiczna może teoretycznie powodować, że paliwo nie jest optymalnie wykorzystane (większe spalanie przy tych samych osiągach w porównaniu do lepszej technologii), choć nie wiadomo jak do końca jest.
1.6 TDCi jest dużo młodszą konstrukcją, posiada dwa wałki rozrządu i tego DPFa. Więc jest taki jak wszystkie teraźniejsze diesle, tylko jego koszty eksploatacji mogą być gorsze. Ale za to masz lepiej napełnione cylindy i lepiej wykorzystane paliwo - większą sprawność silnika. (zapewne inni będą polemizować, na pewno różnica nie jest ogromna, może 1-2%)
Przydałby się jakiś porównawczy test, który powiedziałby nam jak spisuje się 1.8 TDCi w stosunku do jego bardziej zaawansowanych braci pod względem parametru: spalanie/osiągi. Może niższe koszty zakupu i potem niższe koszty eksploatacji rekompensują z nawiązką ten ułamek litra na setkę więcej.
PS: 1.8 to złe określenie dla tego silnika. Jego pojemność to przecież 1753 cm^3. Ford kiedyś robił silnik 1.25 benzyna i dlaczego nie zaokrąglił tego do 1.3? Tutaj w takim razie powinno być 1.75. To oddaje dlaczego ford zawsze miał z tym silnikiem większe problemy niż VW z 1.9. 150 cm^3 i takie same moce (załóżmy 90KM), daje VW przewagę w mniejszej turbodziurze np., bo pojemność większa. Moment obrotowy dzięki temu też wyższy.
Ja bym chyba wziął 1.8, ze względu na 40 Nm więcej i mniejsze koszty eksploatacji
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.