Temat: [C-MAX 2003-2007] hak holowniczy jaki najlepszy ?
View Single Post
Stary 15-06-2009, 16:19   #2
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: hak holowniczy do c-maxa

Ja zakładałem hak z modułem w tdci (co prawda Transit, ale ogólna koncepcja instalacji w tdci jest podobna), ale moim zdaniem:
-moduł służy tylko podłączeniu kampera poprzez gniazdo 13-to pinowe,
-w kompletnej fordowskiej instalacji elektrycznej haka (ok. 500 PLN) podłączenie wszystkich świateł tylnych (pozycyjne lewe, prawe, stop, kierunki, p.mgielne, masa) jest realizowane poprzez wtyki pośrednie (trzeba wypiąć wtyk z lampy zespolonej, wpiąć go do wtyku z instalacji, a inny z instalacji do lampy); czyli jeżeli chcemy mieć klasyczne gniazdo 7-mio pinowe, to możemy się wciąć w istniejącą instalację bez żadnych modułów, stosując np. popularne szybkozłączki,
-moduł zasilany jest podwójną linią prądową ciągniętą z komory silnika przez cały samochód od akumulatora i nie ma NIC WSPÓLNEGO ze światłami tylnymi przyczepki.

Tak więc moim zdaniem: chcesz mieć starszego typu gniazdo 7-mio pinowe, wcinaj się w instalację przy lampach i po problemie, jeśli chcesz mieć gniazdo 13-to pinowe z pełną obsługą kampera, musisz kupić kpl instalację z modułem. Kiedy masz w samochodzie gniazdo 13-to pinowe, a przyczepka ma wtyk 7-mio pinowy, musisz zastosować adapter przejściowy (20 PLN na Allegro).

Jeszcze dodam, że mi udało się kupić oryginalną instalację fordowską na Allegro za 50 PLN i dlatego ją założyłem, ale zanim się to stało, miałem gniazdo 7-mio pinowe, podłączenie szybkozłączkami i wszystko działało ok. A straszono mnie w ASO, że ble, ble, ble....
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 15-06-2009 o 16:35
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem