Odp: jak sprawdzić dwumase
Najczęściej początki są takie, że na jeszcze zimnym silniku, na luzie przy nie wciśniętym sprzęgle słychać nieregularne hałasy (najczęściej coś jak duże, ciężkie śruby w wolno toczącej się metalowej puszce). Hałasy przenoszą się na nadwozie w postaci wyraźnie wyczuwalnych wibracji i uderzeń. Po wciśnięciu sprzęgła nikną. Te objawy dotyczą najpospolitszej awarii, polegającej na wytarciu się poliuretanowych pierścieni łożyskujących jedną masę w drugiej. Masa z zamocowanym dociskiem zaczyna uderzać we łby śrub mocujących koło do wału, stąd opiłki w komorze sprzęgła i w rozruszniku. No i hałas oraz wibracje :537:.
Są inne uszkodzenia dwumasy, a tym samym inne objawy. Ale opisane wyżej występują najczęściej.
__________________
Zgredzik
|