Langi,.. wiesz, że gdzieś dzwonią ale nie wiesz, w którym kościele
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. To co napisałeś poniżej,.. to bzdura.
Cytat:
Jesli wtrysk podaje za dużo właśnie jego nadmiar wróci przelewem. .
|
Jeśli wtrysk podaje za dużo paliwa to podaje je przez rozpylacz do cylindra, a stamtąd w żaden sposób nie da się wrócić do przelewów,.. jedynie do rury wydechowej. Zaworek przelewowy jest do tego żeby sterować podawaniem paliwa do rozpylacza, a przez to do cylindra. W momencie "spoczynkowym" zaworek jest zamknięty i blokuje też wtrysk paliwa do cylindra. W momencie impulsu elektrycznego elektromagnes otwiera zaworek. W tym momencie paliwo wydostaje się przez przelew, a spowodowana przez to różnica ciśnień paliwa w komorach wtryskiwacza powoduje otwarcie rozpylacza i podanie jednocześnie paliwa do cylindra. Sam zaworek nie ma bezpośredniego wpływu na ilość podawanego paliwa tylko na moment jego podania. Ale jeśli zużycie zaworka jest bardzo duże to przez to spada ciśnienie w układzie paliwowym i tym samym mniej paliwa zostanie wstrzyknięte do cylindra przez rozpylacz. Zużyty zaworek nie utrzymuje ciśnienia i "popuszcza" paliwo do przelewów nawet w stanie zamkniętym. Ciśnienie paliwa w układzie zasilającym wtedy spada i komputer wywala sprężynkę. W zależności od stopnia zużycia zaworka sprężynka może pojawiać się w różnych sytuacjach. Oczywiście sprężynka pojawia się też z wielu innych powodów, ale ja pisze tu o działaniu wtrysków, a nie powodach pojawiania się sprężynki.