View Single Post
Stary 09-08-2009, 10:06   #15
Boblo
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mk3
Silnik: 130 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 824
Domyślnie Odp: [mk3] 2,0 tdci sprężynka ciekawostka

Langi,.. wiesz, że gdzieś dzwonią ale nie wiesz, w którym kościele Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. To co napisałeś poniżej,.. to bzdura.
Cytat:
Napisał Langi_84 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jesli wtrysk podaje za dużo właśnie jego nadmiar wróci przelewem. .
Jeśli wtrysk podaje za dużo paliwa to podaje je przez rozpylacz do cylindra, a stamtąd w żaden sposób nie da się wrócić do przelewów,.. jedynie do rury wydechowej. Zaworek przelewowy jest do tego żeby sterować podawaniem paliwa do rozpylacza, a przez to do cylindra. W momencie "spoczynkowym" zaworek jest zamknięty i blokuje też wtrysk paliwa do cylindra. W momencie impulsu elektrycznego elektromagnes otwiera zaworek. W tym momencie paliwo wydostaje się przez przelew, a spowodowana przez to różnica ciśnień paliwa w komorach wtryskiwacza powoduje otwarcie rozpylacza i podanie jednocześnie paliwa do cylindra. Sam zaworek nie ma bezpośredniego wpływu na ilość podawanego paliwa tylko na moment jego podania. Ale jeśli zużycie zaworka jest bardzo duże to przez to spada ciśnienie w układzie paliwowym i tym samym mniej paliwa zostanie wstrzyknięte do cylindra przez rozpylacz. Zużyty zaworek nie utrzymuje ciśnienia i "popuszcza" paliwo do przelewów nawet w stanie zamkniętym. Ciśnienie paliwa w układzie zasilającym wtedy spada i komputer wywala sprężynkę. W zależności od stopnia zużycia zaworka sprężynka może pojawiać się w różnych sytuacjach. Oczywiście sprężynka pojawia się też z wielu innych powodów, ale ja pisze tu o działaniu wtrysków, a nie powodach pojawiania się sprężynki.
Boblo jest offline   Odpowiedź z Cytatem