View Single Post
Stary 01-12-2009, 08:56   #25
Piasek80
ford::specialist
 
Avatar Piasek80
 
Zarejestrowany: 11-08-2009
Model: Galaxy Mk3
Silnik: 1.8TDCI 125KM
Rocznik: 2009
Postów: 713
Domyślnie Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold

Cytat:
Napisał redmann Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dlatego jak mogę to tankuję Shell V Power Diesel - bo jest sprowadzany z Niemiec
No a stacje BLISKA sprowadzają paliwo z Marsa... Kolego - brednie takie niestworzone wypisujesz że załamać się można.
Każde absolutnie każde (poza LUKOIL`em) paliwa sprzedawane w Polsce pochodzą z grupy ORLEN lub z Rafinerii Gdańskiej. Wyjątek stanowią paliwa "wzmacniane" typu Diesel GOLD, V-Power czy Ultimate do których to każdy z ich sprzedawców stosuje swoje dodatki uszlachetniające w ilościach śladowych na cysternę czy wagon kolejowy.
Jedynie LUKOIL sprowadza swoje paliwa całkowicie ze wschodu ale wynika to z faktu iż różnica w cenie pomiędzy "europą" czyli np Polską a Ukrainą czy Białorusią jest tak ogromna że nawet po doliczeniu kosztów transportu oraz kosztów celno-akcyzowo-skarbowych danego państwa UE i tak jest taniej... Oni mają swoje złoża i nie muszą płacić drakońskich kwot takim złodziejskim bandom jak Naftoport Gdynia czy inne tego typu, mające wieloletnie kontrakty na wyłączność w handlu ropą pomiędzy producentami/wydobywcami a odbiorcami/przetwórcami (mówiąc wprost miedzy arabami a polskimi rafineriami)
Jeżeli nadal twierdzisz że "tylko Twój Shell" przywozi paliwo z Niemiec to wytłumacz mi fenomen tego iż w Niemczech cena ON na Shell`u wynosi 1,15 euro, a w Polsce tylko 90 euro centów (a gdzie tu jeszcze koszty transportu które w przyp takich materiałów jak paliwa są gigantyczne bo cały transport materiałów niebezpiecznych jest pod szczególnym nadzorem wszelkich przepisów i służb) ?? Cud ?? Dobra wola Niemców którzy zrobili narodową "ściepę" i dokładają się do polaczków aby Ci taniej tankowali ?? Niemcy jak i z resztą większa część państw Unii ma jeszcze większe obłożenia podatkami paliw niż my ... od pierwszego stycznia mamy kolejną podwyżkę właśnie przez wyrównywanie poziomu akcyzy nakładanej na paliwa w stosunku do krajów starej UE. I to co widzisz kolego na trasie A12 (między Berliner Ring a Świeckiem), te cysterny Shell`a, BP czy innego wielkiego koncernu to są cysterny wiozące wspomniane dodatki uszlachetniające paliwa sprzedawane na stacjach tych koncernów w Polsce czy gdziekolwiek tam jeszcze... I takie cysterny idą jedna, dwie na miesiąc bo jak to ktoś pisał dodaje się tego "wiaderko na cysternę" (dokładnie ok 5 litów na 24 tyś litrów ON) i nie sa to tylko "uszlachetniacze" a specjalne dodatki tzw. markery którymi każdy sprzedawca oznacza swoje paliwa. Służy to temu aby w każdej chwili, po dodaniu innych, specjalnych dodatków koncern Shell czy inny wiedział czy np ajent danej stacji nie "wali go w rogi" i nie sprowadza sobie paliwa na własną rękę sprzedając to pod ich szyldem lub też w przypadku reklamacji, kiedy to ktoś zgłasza ze po zatankowaniu na stacji rozleciał mu się silnik i domaga się odszkodowania od koncernu. Krótko mówiąc markery te służą ochronie własnych interesów danego koncernu.
Orlen swego czasu szczycił się że jako jedyna polska marka wykupił za furę mln euro 24 stacje paliw w Niemczech i rozpoczął "ekspansję ekonomiczną" na rynkach starej UE... Po 8-miu miesiącach wszystkie stacje zostały sprzedane z ogromną stratą gdyż przynosiły ogromne straty. Ale tego niestety już nie podano do publicznej wiadomości...

Ostatnio edytowane przez Piasek80 ; 01-12-2009 o 09:09
Piasek80 jest offline   Odpowiedź z Cytatem