View Single Post
Stary 29-03-2010, 20:26   #4
brajdak
ford::expert
 
Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Niedrzwica Kościelna kolo Lublina
Model: Escort Mk7
Silnik: 1.3 J6A + LPG
Rocznik: 96
Postów: 3,648
Domyślnie Odp: Problem z zapaleniem jak jest ciepły - rozrusznik ?

zaden czujnik nic do tego nie ma. Do samego rozrusznika dochodza 2 przewody, jeden bardzo gruby prosto z akumulatora i drugi cienki. A ten od kontrolki to dochodzi do alternatora ale moze isc w tej samej wiazce co ten cienki do rozrusznika. Rozgrzej silnik. Mozesz potem nawet wyjac kluczyk. Otworz maske I zobaczysz ze przy rozruszniku jest bendyks do ktorego jest przykrecony ten gruby przewod. No i zobaczysz ze od tego bendyksa idzie tez przewod lub stalowa linka do rozrusznika i tez jest przykrecona do bendyksa. Wez klucz plaski i zewrzyj te dwa przewody, czyli ten gruby idacy od akumulatora z tym idacym do rozrusznika ( lunka lub przewod). Jezeli w taki sposob zakreci to oznaka ze rozrusznik jest dobry bo poprzotu podepniesz go na krotko. Jezeli nie da znaku zycia to rozrusznik do robienia. Jezeli jednak zakreci to odkrec ten cienki chyba czerwony przewod od bendyksa, podlacz pod niego zaroweczke i przy probie odpalenia powinna sie zaswiecac, czyli gdy przekrecisz kluczykiem tak jakbys odpalal. Jezeli jednak sie nie zaswieci to ina w skrzynce bezpiecznikow lub stacyjce.
__________________
.
..
...
http://www.suwaczek.pl/cache/13af178006.png
brajdak jest offline   Odpowiedź z Cytatem