View Single Post
Stary 04-04-2010, 07:59   #14
SACZI
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 03-04-2010
Model: Xsara - jeszcze nie Ford
Silnik: benzynka
Rocznik: staaaaryyyy
Postów: 5
Domyślnie Odp: 1.6 TDCi 90km a 100km

Cytat:
Napisał neon2909 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeździłem oby dwoma wersjami silnikowymi. Te same nadwozia praktycznie ten sam przebieg. Nie odczułem diametralnej różnicy pomiędzy 90 km a 109 km. Poza tym te wartości ilości koni nie do końca są adekwatne co do mocy i momentu jakie posiadają silniki w rzeczywistości. Ja mam wersje 90 koni a po badaniu na hamowni okazało się ,że ma 99 koni. Technik z hamowni powiedział ,że to normalne w przypadku tego modelu silnika. Ponadto silnik ten jest bardziej podatny na tuning i bardziej trwały. Podobny przypadek jest z 1,9 TDI VW, silnik 90 konny zawsze był chętniej kupowany i ceniony za trwałość i niezawodność.
Chciałbym zapytać jak wygląda sprawa trwałości tych silników.
Czy prawdą jest, że te silniki te juz po około 120 kkm "wypluwają" wtryski?
Mnie najbardziej interesuje wersja 90 km z przyczyn, które opisał neon2909.
Co możecie powiedzieć o awaryjności turbiny, wtrysków i całego układu, zaworów EGR (recyrkulacja spalin?), koła dwumasowego.
Czy każdy 90 km TDCI 1.6 jest bez filtra cząstek stałych?
Jak kształtuje się zużycie paliwa w tej jednostce z budą hatchback przy spokojnym stylu jazdy (2x30 km, częściowo przez miasto) - zmieszczę się średnim zużyciem w 6 L/100 km, także w zimie?

PS
Interesuje mnie również motor 1.8 115 km.
Czy jest warty zainteresowania?
SACZI jest offline   Odpowiedź z Cytatem