Cytat:
Pablo_X - jak u Ciebie z porannym biało-niebieskim dymkiem??
|
W każdym Mondeo gdzie było widać mokry nagar takie czyszczenie przynosi pozytywny skutek. Czasami byłem zaskoczony, że osadu było niewiele, zwłaszcza w autach z elektrycznym zaworem EGR.
Patrząc na twój przypadek (i kilka podobnych), uważam, że ten typ tak ma. Niektóre jednostki (czytaj egzemplarze), wybitnie ciągną olej choć nie ubywa go w większym tempie.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zazwyczaj tak to wygląda na turbinie.
Turbosprężarkę zostawił bym na koniec, choć w twoim przypadku kopcenie na niebiesko podczas jazdy może wskazywać na kończące się turbo.
Zwłaszcza, gdy nasila się po dodaniu gazu.
Częściej jednak przyczyny upatrywałbym w niewystarczającej separacji par oleju z odpowietrzenia skrzyni korbowej i komory zaworowej.
Co można zrobić?
Nigdzie nie spotkałem się z rozwiązaniem problemu filtra odmy.
No forum poruszyłem ten temat ale... zainteresowanie słabe
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ja rozwiązał bym to na dwa sposoby.
1. Zmodyfikował rurkę na bagnet montując od niej odejście do dolotu. Po drodze założył separator.
2. Zmodyfikował przewód łączący komorę zaworową z dolotem i tam zastosował filtr. W trym przypadku ze względu na brak miejsca, filtr musiał by podlegać okresowej wymianie lub czyszczeniu tak jak np. BMW320d, 330d.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Filtr odmy w BMW 320d & 330d.
Temat odmy w przypadku BMW nie jest błahy a w przypadku Mondeo nie istnieje.
Nie wiem co gorsze. Problemy z filtrem odmy czy problemy z nagarem
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.