Temat: [Escort 1990-1992] Ciepłota świec a wibracje silnika
View Single Post
Stary 03-06-2010, 23:01   #4
zsberg
ford::professional
 
Avatar zsberg
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 13-08-2009
Skąd: Płock
Model: Mondeo MKI
Silnik: 1.8 TD 90KM
Rocznik: 4.1995
Postów: 1,217
Domyślnie Odp: Ciepłota świec a wibracje silnika

Byłem ostatnio (sobota) na targach motoryzacyjnych w Katowicach i miałem okazję przysłuchać się szpeca od świec Beru. No i gościu dał mi do myślenia. Zacznij może od sprawdzenia czy fajki są wciśnięte na świece, czy tylko nałożone!!! To wcale nie jest głupie! Po prostu nie każda świeca pasuje idealnie do każdych przewodów zapłonowych i w celu uszczelnienia połączenia stosuje się specjalne pasty, ale przed tym, należy porządnie nasunąć fajkę na świecę!!!

Po powrocie z targów z ciekawości zajrzałem pod maskę, no i szok - na dwóch świecach nie widać było śladów nasunięcia fajki!!! Akurat u mnie nic złego się nie działo, ale facet zwracał na to uwagę i powiedział ze to jest właśnie główną przyczyną tego, że mając stare przewody i nowe świece auto pracuje gorzej niz na starych świecach.

Co do ciepłoty to ona nie ma wpływu na falowanie silnika. Ciepłota to wartość świecy do odprowadzanie ciepła porcelanką do atmosfery.

Aha, co do rady kolegi: jak będziesz ściągał te fajki to lepiej kombinerkami lub przez gumowe rękawice, bo możesz zostać niemiło potraktowany przez własne auto Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pilnować będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina Twa potrzebuje go niezmiernie, a wymiany oleju pilnować będziesz bardziej, niźli wierności kobiałki Twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska, niźli w dieslu Twoim malutka usterka
zsberg jest offline   Odpowiedź z Cytatem