Cytat:
Uprzejmie zapytuję czy ktoś z Was się orientuje, czy jest możliwość podobnej kalibracji silnika benz. nowej Fiesty, jak w przypadku superoszczędnej wersji diesla Econetic (wersja niestety tylko na rynki zachodnie) ?
Tam zdaje się rzecz polega tylko na zmianie parametrów w komputerze, ale ciekaw jestem czy benzynowce, np. zmiennorozrządowy VCT też tak można uoszczędnić, nawet kosztem obcięcia i tak wyśrubowanych osiągów.
Oczywiście w okresie gwarancji może być problem z chęcią serwisu, aby grzebać coś w kompie, ale może chociaż po okresie tej 2-letniej, podstawowej, albo od razu, ale "półoficjalnie" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ?
Pzdr.
|
Ponawiam moje uprzejme pytanie ^^
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A Morgothowi gratuluję, bo to rzadkość dziś kupowanie nowego diesla w salonie, zwłaszcza, że w tej wersji i z tym wyposażeniem, to łącznie z OC/AC cenka już do 7 dych się zbliża, a może i przekracza
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W "moim" salonie nie sprzedali jeszcze żadnego diesla, a co tydzień wyjeżdża z niego kilkanaście Fiest, benzyn oczywiście...
Mam nadzieję, że wiesz, że Twój TDCI będzie miał filtr cząstek stałych DPF i co kilkaset km będziesz musiał jechać ze stałą prędkością przez jakieś 30 km, by dopalić sadze w tym filtrze, bo inaczej, to dość prędko potrzebna mu będzie regeneracja, a po kilku takich "akcjach" wymiana (koszt ok. 5 tys. zł).
To dopalanie sadzy nazywa się "filtrem bezobsługowym"
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
No i na turbinkę też trzeba uważać, żeby za szybko nie poszła (nie ruszać od razu na zimnej i nie wyłączać silnika od razu po zatrzymaniu się), tudzież na jakość oleju napędowego, bo nawet na stacji dużego koncernu można jakiś badziew nieświadomie wlać, a jak jeszcze jest to początek zimy, a olej letni, to mroźny poranek może przynieść niemiłą niepodziankę
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zresztą niezależnie od pory roku, jak się wleje jakiś marny olej, to wtryski nawet do wymiany (kolejne nawet 5 tys.zł) - "uroki" systemu CR - common rail.
W ogóle te nowoczesne diesle trzeba umiejętnie traktować, bo w przeciwnym razie miło będzie mechanikom, a niemiło Twemu portfelowi
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dbaj o niego i niech Ci służy jak najdłużej bezawaryjnie
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A z tym wrześniem, to lepiej się przygotuj na październik, bo oni zwykle ściemniają, że już tak - początek września, a potem natłok klientów, brak jakiegoś papierka do kompletu dokumentów i zrobi się z tego koniec października
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pzdr.