Przypadkowo natknąłem się na ten temat. Mam podobny problem i (w moim przypadku) znalazłem przyczynę i doraźną pomoc
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Mianowicie - to nie problem ze sprzęgłem czy skrzynią, problem (bynajmniej u mnie - ale objawy u Ciebie wyglądają identycznie) polega na czym innym. Jak postawisz auto na kanale to przy skrzyni biegów jest taka plastikowa obudowa od cięgien (tych co idą od samego drążka zmiany biegów).
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jak zdejmiesz tą obudowe to ukazuje Ci się coś takiego
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
I na tym drugim zdjęciu masz takie lekko przyrdzewiałe "kowadełko". Po odpięciu cięgien od biegów należy jeszcze takie małe "zabezpieczenie" ściągnąć i dalej to samo kowadełko powinno lekko(bez oporów) przesuwać się w poziomie na trzpieniu, na którym jest osadzone. Jeśli są opory (tak jak to w moim przypadku było) to należy z użyciem siły (z wyczuciem, nie na chama) ściągnąć to kowadełko i psiknąć na owy trzpień jakimś specjalnym smarem na bazie jakiegoś alkoholu, który zabezpieczy i szybko odparuje. Mi po tym całym "zabiegu" problem zniknął jak ręką odjął. Dla porównania - szwagier w Focusie ma takie samo rozwiązanie i u niego samo to "kowadełko" się przesuwa bez żadnych problemów.
U mnie ten trzpień ma jedną rysę i zaczęła chyba ruda włazić czy coś, co powodowało zwiększone tarcie i stąd się brało badziewie, że trzeba było używać dużej siły do zmiany biegu. W każdym bądź razie był kłopot i jak na razie problem zniknął
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Daj znać jak u Ciebie to wygląda.
Zdjęcia pochodzą z forum FiestaKlubPolska z tematu
http://www.fiestaklubpolska.pl/forum...ic.php?t=47058.
Pozdrawiam