View Single Post
Stary 14-11-2010, 14:12   #138
wrzoch
ford::expert
 
Imię: Ł
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: Krk
Model: Kuga Mk3
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2023
Postów: 2,680
Domyślnie Odp: [Mk3] TDCi Koło dwumasowe - a może jednak nie ??

Cytat:
Napisał jendrekmak Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jak trzyma się wciśnięte sprzęgło to głównie wykańcza się wysprzęglik a w zasadzie łożysko a przy okazji dostaje trochę docisk sprzęgła (słoneczko). samej dwumasie jest to obojętne.
gaszenie i odpalanie na wcisniętym jest zalecane w instrukcji fabrycznej do dieslów mk3 więc to żadna nowość
Koło dwumasowe wykańcza się zdecydowanie szybciej, jeśli silnik "dostaje popalić" na niskich obrotach. Drugą zabójczą rzeczą dla dwumasy jest "uduszenie" silnika przy ruszaniu, zresztą zazwyczaj słychać wtedy jedno bardzo głośne stuknięcie - to właśnie dwumasa mówi, że ją zabolało.
__________________
Jak mogę, to pomogę

Kontakt: wrzoch(at)gmail.com
wrzoch jest offline   Odpowiedź z Cytatem