Odp: Hałasujący napinacz paska klinowego - wymienić cały napinacz czy tylko te kółko?
Napinacz wymieniłem cały - oczywiście SKF ;-). Jest to napinacz z zeszlifowanym logo forda wiec oryginał.
Z długością paska to i u mnie tak było. Mechanik przywiózł te części na wymianę z hurtowni i... jakie było zdziwienie jak nie mógł założyć paska, miał właśnie 1635mm. Potem zanurkowali w katalogi i znów wyjazd do hurtowni po właściwy pasek - tym razem z tego co pamiętam właśnie o te 5 mm dłuższy. Aż z ciekawości dzisiaj zerknę jakiej długości jest dokładnie. W każdym bądź razie w naprawdę wielkiej hurtowni motoryzacyjnej dawali zbyt krótki pasek. z tego co wyczytałem tutaj na forum to były już takie przypadki - ciekawe skąd się bierze ten błąd. Może kiedyś była inna konstrukcja napinacza albo inna wielkość jakiejś rolki?
Ten krótszy pasek na siłę może i by dało rade założyć ale napinacz na pewno pracowałby na pełnym rozwarciu opierając się mocno o ogranicznik - nie spełniał by więc swojego zadania. I tak się zastanawiam czy te 5 mm to dalej nie jest za mało i napinacz stuka w "swoje maksimum"... dumam sobie jak to sprawdzić.
jeszcze zastanawiam się nad kołem sprężarki i sprzęgłem. i tez nie wiem jak to sprawdzić i czy w ogóle tam może cokolwiek pukać.
Ostatnio edytowane przez Ar2rB ; 02-12-2010 o 07:44
|