View Single Post
Stary 06-12-2010, 20:48   #5
zielonyshrek
ford::average
 
Zarejestrowany: 26-05-2010
Skąd: Podkarpacie
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 2.0 Duratorq DI (115PS)
Rocznik: 2001
Postów: 53
Domyślnie Odp: Brak przyśpieszenia, diagnostyka nic nie wykryła...

Cytat:
Napisał jendrekmak Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
czujnik MAF jeśli jest to tylko przy turbinie o zmiennej geometrii bo przy stałej geometrii turbiny nie ma przepływomierza. jeśli jest i jest uszkodzony to powinien się zaświecić CHECK ENGINE i widać to na komputerze przy odczycie błędów.
uszkodzenie tego czujnika (MAP) też jest widoczne na kompie

należy zacząć od wymiany filtra powietrza i wyczyszczenia (w zasadzie umycia) czujnika MAP i MAF. jeśli to nic nie da należy zainteresować się kolektorem dolotowym pod kątem nagaru w kolektorze, EGR i kanałach prowadzących do cylindrów. jeśli to nic nie da to należy zajrzeć do wydechu czy przypadkiem katalizator nie jest zapchany.

czy auto mocno kopci przy obciążonym silniku?
Wychodzi na to że mam turbo o zmiennej geometrii. Mam przepływomierz i nigdy od 2lat jak mam auto nie świeciła się kontrolka Check Engine (z wyjątkiem przekręcenia kluczyka do pozycji zapłonu po czym gaśnie po ok. 1-2s). Czy przepływomierz jest sprawny nie wiem.

wtyczka czujnika doładowania (MAP) - sprawdziłem (jeśli jest w tym miejscu co myślę (przy intercoolerze od strony kierowcy?) to wtyczka jest wpięta. Czy sam czujnik doładowania jest sprawny tego niestety nie wiem. Żadne dziwne błędy ani kontroli mi się nie zaświecają.

Filtr powietrza i paliwa wymieniałem 1-1,5 mieś temu.

Jeśli chodzi o kopcenie to z tego co zauważyłem w światłach aut jadących za mną to widać ale nieznacznie - tylko chyba po wrzuceniu 3 biegu i wciśnięciu pedału przyśpieszenia. Jeśli to coś co się dzieje z moim autem można wogóle nazwać przyśpieszeniem.

Dzwoniłem do ASO w Rzeszowie i nie byli w stanie mi powiedzieć nic przez telefon. Zaprosili mnie na diagnostyke komputerową (95zł) lub diagnostykę w innym znaczeniu tego słowa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jednak nie bardzo "mam ochote" tam jechać z wiadomych powodów (rozkręcą co się da żeby znaleźć przyczyne a potem wystawią bardzo ładny rachunek). Chyba że już nic innego mi nie pozostanie.

I czy to możliwe, że w ASO znajdą jakieś błędy pomimo, że dzisiaj samochód był sprawdzany w 2 nieautoryzowanych serwisach (m.in. Boscha) i nie znaleziono żadnych błędów ?

Czym umyć takie czujniki MAP i MAF ? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Spróbuje "dobrać się" jutro do kolektora i sprawdzić czy jest bardzo zalepiony nagarem.

Może to zabrzmi dziwnie ale jak sprawdzić katalizator ? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
zielonyshrek jest offline   Odpowiedź z Cytatem