View Single Post
Stary 13-12-2010, 01:44   #1590
Rijndael
ford::professional
 
Zarejestrowany: 24-04-2008
Skąd: Warszawa
Model: -
Silnik: -
Rocznik: -
Postów: 1,175
Domyślnie Odp: [MK3] [MK4] CHIP TUNING

Cytat:
Napisał heko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
...powtórzę jeszcze sto razy..albo więcej...z chipsem czy bez...jeśli kierownik będzie delikatnie obchodził się z pedałem gazu to nic się nie zmieni...jeśli będzie katował...to z chipsem czy bez...na zdrowie silnikowi to nie wyjdzie...a może i wyjdzie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tylko jaki to ma związek z docieraniem silnika? Podczas docierania nie powinno się korzystać z całej mocy silnika dostępnej seryjnie, nie mówiąc już o czymś ponad to. W mocniejszych, customowych silnikach wręcz ogranicza się zwykle ciśnienie doładowania na okres docierania. Chiptuning niedotartego silnika w najlepszym razie nie ma więc żadnego sensu, a w najgorszym przyczyni się do niższej żywotności silnika, jeśli ktoś z dodatkowej mocy zechce jednak korzystać. Jedyny powód chiptuningu niedotartego silnika może być taki, ze skoro klient przyjechał i chce zapłacić to robimy co sobie życzy i tyle. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Zresztą co do braku różnic w normalnej eksploatacji też się do końca nie zgodzę, jednak większe ciśnienie doładowania, wyższy moment wpływa na żywotność silnika, a w szczególności elementów układu przeniesienia napędu. Oczywiście jeśli ktoś korzysta z auta rozsądnie to nic się strasznego nie stanie, ale twierdzenie, że wszystko zależy od kierowcy to przesada, bo zgodnie z taką teorią każdy silnik miałby taką samą trwałość, a tak jednak nie jest. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Rijndael jest offline   Odpowiedź z Cytatem